Az 1990-es évek körül leginkább használt kreatív alkalmazásoknál szokás szerint évente jönnek ki a frissítések.
A Cinema 4D mindegyik kiadással teljesen új funkciókkal rendelkezik, amit az újonnan bejelentett R20 tanúsít. Szeptember óta a Mac és a Windows következő kiadása új anyagrendszert, mennyiségi modellezést és továbbfejlesztett ProRender renderelést tartalmaz.
És most ugorjunk bele ebbe a vizuális útmutatóba a Cinema 4D R20 újdonságaihoz!
Node-based Creation
A csomópont alapú anyagok létrehozása és szerkesztése olyan szoftverekben található meg, mint az Autodesk Maya, és az R20 Cinema4D-ben is elérhető lesz.
A több, mint 150 csomópontnak köszönhetően a művészek hihetetlenül összetett anyagokat építhetnek - a folyamatábra elrendezésével könnyebbé válik az anyag egyes részeinek szerkesztése.
A csomópont alapú anyagok könnyebb elkészítésének érdekében a C4D hagyományos Anyagszerkesztő használatával létrehozhat anyagokat, majd megtekintheti az eredményeket a csomópontszerkesztőben.
Nyitott VDB
Az új Volume Builder és a Mesher eszköztár a Dreamworks Animation által kifejlesztett Open VDB technológián alapul. Lehetővé teszik a modellek szerkesztését, úgy hogy egy alakot több másik formává vágunk.
Az Open VDB-t támogató renderelő motorok közé tartozik a V-ray, az Octane, az Arnold, a 3Delight és a Renderman.
Falloff funkció
A mezők a C4D Falloff funkcióit még hatékonyabbá teszik.
A falloffot a részecskék, a MoGraph klónok, az objektumpontok, a sokszögek és a splinek módosítására használják - és a mezők több lehetőséget kínálnak arra, hogy mindegyik érintett legyen, az alakoktól kezdve a hangtól a véletlenszerű zajig.
CAD modellek támogatása
A Cinema 4D R20-ban CAD-modelleket húzhatunk be, és amint behívjuk őket, beállíthatjuk a részletességi szintet - így a végén nem egy végletekig túlbonyolított modellt fogunk kapni.
A támogatott formátumok közé tartozik a STEP, a Solidworks, a JT, a Catia V5 és az IGES.
Valós idejű renderelés
Az AMD ProRender valós idejű, GPU-alapú renderelőmotorjának Cinema 4D-s verzióját egy új maggal bővítették, amely támogatja az Apple Metal 2 render technológiáját a gyorsabb, jobb teljesítmény érdekében.
A frissítés támogatja a renderelési funkciókat, például a felszínen szétszóródást, a mozgás elmosódását és a többlépcsős kimenetet.
Multi-instance funkció
További fejlesztések történtek a mozgáskövető motor és az új Multi-instances funkció területén is. Ez felgyorsítja a Cinema 4D MoGraph eszköztárával létrehozott klónozott objektumok teljesítményét.
Szeretnéd magad fejleszteni?
Nézz körbe itt: https://greyscalegorilla.com/downloads/guide-to-c4d-r20-training/
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.