Így változtatja meg az SEO területét a ChatGPT-4
Vajon mennyire hatékony a ChatGPT abban, hogy weboldalunk minél előkelőbb helyet foglaljon el a keresési találatokban a Google-n?
Az SEO (Search Engine Optimization) lényege, hogy mikor egy internetező rákeres bizonyos kulcsszavakra, keresési előzményként a kereső a mi weboldalunkat dobja fel olyannyira elöl, amennyire csak lehetséges.
Az elmúlt pár hónapban a "chatgpt" szóra kerestek rá a legtöbben, ami nem is meglepő, tekintve, hogy mi mindenre lehet használni a szoftvert. Mindenki azt találgatja, hogy azon a területen, ahol ő dolgozik, hogyan hozhatná ki a legtöbbet a GPT-ből. Az első pár hétben széles körben megfigyelhető volt az a hozzáállás, mely messiásként tekintett a ChatGPT-re és minden elképzelhető feladatot a programmal akart megcsinálni pár másodperc alatt, legyen szó a bevásárló lista megírásáról, a weboldalán megjelenő cikkek elkészítéséről, vagy az SEO-ról.
Azonban hamar kiderült, hogy a ChatGPT használatával nem lehet 5 perc alatt megcsinálni weboldalunk SEO-ját, mivel a kereső algoritmusok igen hamar elkezdték szankcionálni az AI tartalmat. Például, ha naponta 10 cikket íratunk a ChatGPT-vel, majd ezeket egyszerűen átmásoljuk az oldalunkra, az algoritmus kiszúrja, hogy nem ember készítette az adott tartalmat, így rontja annak valószínűségét, hogy elöl jelenjünk meg a találatok között. Ugyanez igaz az SEO-ra is.
Azonban az interneten mindenre lehet megoldást találni. Ilyen a következő videó: