Így változtatja meg az SEO területét a ChatGPT-4


Vajon mennyire hatékony a ChatGPT abban, hogy weboldalunk minél előkelőbb helyet foglaljon el a keresési találatokban a Google-n?


chat_gpt_seo.png

 

Az SEO (Search Engine Optimization) lényege, hogy mikor egy internetező rákeres bizonyos kulcsszavakra, keresési előzményként a kereső a mi weboldalunkat dobja fel olyannyira elöl, amennyire csak lehetséges.

Az elmúlt pár hónapban a "chatgpt" szóra kerestek rá a legtöbben, ami nem is meglepő, tekintve, hogy mi mindenre lehet használni a szoftvert. Mindenki azt találgatja, hogy azon a területen, ahol ő dolgozik, hogyan hozhatná ki a legtöbbet a GPT-ből. Az első pár hétben széles körben megfigyelhető volt az a hozzáállás, mely messiásként tekintett a ChatGPT-re és minden elképzelhető feladatot a programmal akart megcsinálni pár másodperc alatt, legyen szó a bevásárló lista megírásáról, a weboldalán megjelenő cikkek elkészítéséről, vagy az SEO-ról.

Azonban hamar kiderült, hogy a ChatGPT használatával nem lehet 5 perc alatt megcsinálni weboldalunk SEO-ját, mivel a kereső algoritmusok igen hamar elkezdték szankcionálni az AI tartalmat. Például, ha naponta 10 cikket íratunk a ChatGPT-vel, majd ezeket egyszerűen átmásoljuk az oldalunkra, az algoritmus kiszúrja, hogy nem ember készítette az adott tartalmat, így rontja annak valószínűségét, hogy elöl jelenjünk meg a találatok között. Ugyanez igaz az SEO-ra is.

Azonban az interneten mindenre lehet megoldást találni. Ilyen a következő videó:

 

{"preview_thumbnail":"/wp-content/uploads/2022/migra/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/QhDa3MzMM1I.jpg?itok=P7_mKZIY","video_url":"https://www.youtube.com/watch?v=QhDa3MzMM1I&t=4s","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":1},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó, autoplaying)."]}

 

(YouTube)

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram