1999-ben három fiatalembernek az az ötlete támadt, hogy Budapesten létrehoz egy köztéri kiállítást, ahol megmutatkozhat bárki, akiben van kreatív spiritusz. Egy olyan képkulturális fórumot, amely úgy “reklámos”, hogy közben kritizálja az aktuális reklámtrendeket.
A három alapító – Bakos Gábor, Geszti Péter és Fatér Barna – infrastruktúrát teremtett valami frissnek, unikálisnak.
A köszönet mégis azokat illeti, akik látogatói, múltbeli, jelenlegi és jövőbeli pályázói ennek a rendezvénynek. Ők tartják életben, ők adják az ízét, legyen az keserű, édes vagy savanyú. Az ő humoruk táplálja ezt az óriást, az ő szellemes ötleteik helyezik egyre magasabbra a lécet, amit a következő év pályázóinak meg kell ugraniuk.
Plakátkiállítás
Restart. Újratervezés.
Nem kevés provokatív éllel, az általános válságra reagálva, arra kértük idén a pályázókat, hogy lovagolják meg a krízis hullámait. Hogy ki milyen eredménnyel tette ezt, kiderül a válogatásból.
“Nem kell a hegyet megmászni ahhoz, hogy tudjuk milyen magas.” Ezzel szemben “a hajók nagyobb biztonságban vannak a kikötőben, de nem azért készítik őket.” Mindkét bölcselet igaz. De mikor kell a biztonságot adó fedél alatt maradnunk, és mikor kell úgy határoznunk, hogy a kiszámíthatalan tengeri viszonyokra bízva magunkat útra keljünk?
“Restart. Újratervezés.” – a mi válaszunk a válságra. Egy lehetséges megoldás olyan helyzetekben, amikor el kell szakadnunk a megszokott sémáktól, berögződésektől. Amikor meg kell változtatnunk attitűdjeinket, ha úgy tetszik, fel kell másznunk a hegycsúcsra, vagy ki kell hajóznunk a nyílt vízre.
ARC+
Bűvös vegyület: H2O
Témagazda: Fővárosi Vízművek
3. éve hirdetünk meg ARC+ pályázati témákat, melynek lényege, hogy kiírásunkhoz csatlakozva saját pályázati témát vethetnek fel cégek, vállalatok.
Ezúttal a kiállítás törzsanyagának részét képezik a “Bűvös vegyület: H2O” címmel, a csapvíz népszerűsítésére kiírt pályázat legkiemelkedőbb pályaművei.
A Fővárosi Vízművek arra kérte a pályázókat, készítsenek óriásplakátot, vagy A/0-s méretű plakátot az ivóvíz népszerűsítésére, és az iránta táplált bizalom növelésére.
AXA bemutatja: ARC Másképp Egyperces Filmbemutató
A “Restart” ernyőtémát szem előtt tartva, idén az AXA hirdette meg az egyperces filmpályázatot.
“A megváltozott helyzetnek megfelelően hogyan tudod megváltoztatni berögzült attitűdjeidet? És mindez hogyan jelenik meg mozgóképek formájában a fejedben? Vedd észre a lehetőségeket, és mutasd be másoknak egy kisfilmmel!”- hívta a pályázókat az AXA.
Az év kulturális plakátja kiállítás
Idén 2. alkalommal rendeztük meg kulturális intézmények számára “Az év kulturális plakátja” pályázatot. Az év legszínvonalasabb, kulturális programot népszerűsítő plakátjait kamarakiállítás keretében mutatjuk be az ARC-on.
Egyúttal meghirdetjük a következő évre is a versenyt.
A Magyar Telekom jóvoltából a 10. ARC képanyaga csakúgy mint tavaly, a virtuális térben is megtekinthető. Emellett a megelőző évek díjnyertes alkotásait is újra üdvözölhetjük a Virtuális ARC-on. Idén a közönség a Virtuális ARC-on adhatja le szavazatait a kedvenc plakátokra.
Mi szúrja a szemed? -kordonszalag akció
Olyan világot élünk, amelyben nap mint nap be kell fogadnunk valami újat, hogy lépést tartsunk.
De mi van akkor, ha a befogadás nem csak a töménytelen mennyiségű információra vonatkozik? Mi történik, ha maguk a definíciók is állandóan változnak, ha lassan elveszítjük a fogódzópontokat?
Hogy tévedéseinket elfedjük, jobbra-balra csapongunk, ezt az egyet következetesen gyakorolva. A valódi változást azonban nem éljük meg. A politikával, a politikusok sorozatos baklövéseivel és a történelmi múltunkkal takarózunk ahelyett, hogy a mindannyiunkat érintő kérdésekben határozottan állást foglalnánk. Az “elfedést” csak egyetlen betű választja el a “felfedéstől”! Talán a gyakorlatban is ilyen kevés a különbség a két attitűd között. Fedjük hát fel a valós problémákat!
Sok mindenre ráfér a “restartolás” és az újratervezés.
Arra biztatják az ARC látogatóit is, jelöljék meg a számukra legzavaróbb jelenségeket. Az idei ARC kiállításon mindenki téphet a “Restart” feliratos kordonszalag gurigából. A megjelölt, mindannyiunk számára zavaró tárgyak, épületek, helyzetek fotóját, vagy photoshopban elkészített kamuflázsát a palyazz@arcmagazin.hu-ra küldhetik el a kiállítás látogatói.
A múlt heti sajtótájékoztatóval egybekötött díjátadón az Adobe magyarországi disztribúcióját ellátó Trans-Europe Kft. díjai, az Adobe CS4 Design Premium szoftvercsomag és a Adobe Gyorstalpaló DVD sorozat tagjai is gazdára találtak.
A díjazottak listája itt található.
Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!
Forrás:
ARC
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.