Beszámoló az Adobe Summit-ról


Európa egyik legnagyobb digitális marketing konferenciája, mely több mint 10.000 résztvevőjével a London Excel-ben került megrendezésre. A digitális marketingben dolgozó szakemberek első számú eseményének is nevezhetnénk az Adobe Summit-ot, amiről munkatársunk, Glóner Márk számol be. 


home-mobile.jpg

A 2017-es Adobe Summit konferencia szervezése példaértékű volt. Európa egyik legnagyobb konferenciaközpontjában került megrendezésre a Londonban a Temze partján található Excel-ben. A konferencia nem az Adobe Kreatív szoftvereiről (Creative Cloud) szólt, hanem a Marketing Cloud-ról az Analitics Cloud-ról és az Advertising Cloud-ról, a jövő marketingeseinek marketingautomatizálást és személyre szabott marketinget segítő eszközeiről. 

A résztvevőket teljes ellátással, ajándékokkal, esti programokkal és természetesen (egész nap 5 különböző helyen) előadásokkal és workshopokkal, valamit körülbelül 50 kiállítóstanddal várták. A szerdán és csütörtökön megrendezésre került konferencia előtti két napon az Adobe partnereket, még a konferencián inkább magukat a végfelhasználókat vonzotta a kiállítás és konferencia. A kiállítók és előadók között olyan Adobe Partner cégek is megtalálhatóak voltak, akik a marketing Cloud-ot szabják személyre, és optimalizálják az ügyfeleik számára. Erre szükség is van, mert mélyreható fejlesztésekre van szükség egy ilyen bonyolult és szinte felfoghatatlan tudású szoftvercsomag vállalati működésbe történő beillesztéséhez. 

A kiállításon főleg nyugat-európai multi és nagyvállalatok képviselői voltak jelen, de mivel az Adobe elkezdett Közép- és Kelet Európa felé is nyitni a marketing Cloud-dal, így már jónéhány régiónk béli cég is képviselte magát. Az előadók között pedig hatalmas óriáscégek képviselő mutatták be, hogy mire képesek az Adobe marketinges szoftverei ha profi kezekbe kerülnek. Itt volt például többek között a T-Mobile USA, a BMW, az Adidas, a Coca-Cola és a Swisscom is. 

 

Az Adobe 2012 óta kínál a már iparági sztenderdnek számító kreatív szoftverei mellett tartalom menedzselő és online marketing automatizálásra használatos szoftvereket. Ezek gyűjtőneve a Marketing Cloud. A kezdőlökést az adta meg ezekhez a fejlesztésekhez, amikor az Adobe 2009-ben felvásárolta az Omniture marketing analitikával és marketing automatizálással foglalkozó céget, majd 2012-ben a szoftvereit integrálta a  Marketing Cloud fóliójába

Ezen marketing szoftverek alapjai a következő szolgáltatások:

  • Az Adobe felhő alapú szolgáltatása. Lényege, hogy az adott cég összes tartalma, ami a kreatív és a marketinges munkával kapcsolatos egy felhő tárhelyen tárolódik, és a különböző programok képesek egymás által készített tartalmakat oda-vissza elérni. Ezért az Adobe Cloud platformja az összes jelenleg elérhető Adobe szoftverbe integrálva van. 
     
  • A Creative Cloud, amivel az Adobe hatalmas versenyelőnnyel rendelkezik a többi marketingautomatizálással foglalkozó céggel szemben (pl. Microsoft, Google, Salesforce stb.) hiszen a marketing alapja manapság a nagyon-nagyon-nagyon sok tartalom előállítása. Ezt pedig a legtöbben Adobe termékekkel teszik. Azzal, hogy az Adobe integrálja a kreatív és a marketing szoftvereit, egy csomagban nyújthatja a teljes megoldást
     
  • Az Adobe Sensei, ami egy gépi tanulásra képes mesterséges intelligencia platform. Ezt használja több funkciójában a Creative Cloud és az Adobe Stock például képkereséshez és a rajzok befejezésének képességéhez, valamint most már a Marketing Cloud-ban található szoftverek is. Például ennek segítségével lehet egy weboldal tartalmát minden felhasználónak a CRM rendszerben található adatai és folyamatosan megfigyelt viselkedése alapján személyre szabni

Ecperience Cloud Csomag

Régiónkban még kevéssé ismert a Marketing Cloud, de ellenben a tengerentúlon és Nyugat-Európában a nagyvállalatok és multik nagy része használja ezeket a programokat és ezért tudnak az élen járni a vevőelégedettségi mutatókban is. A konferencián hallható volt olyan esettanulmány is az amerikai  T-Mobile telekommunikációs cég részéről, melyekben bemutatták, hogy hogyan hangolták össze a marketingcsatornáikat, továbbá azt, hogy a perszonalizált tartalmakat szolgáltatva a vásárlóiknak az internetes vásárlásait néhány év alatt hogyan növelték a többszörösére.  Ennek folyamata a következőképpen mutatható be: 

  1. Először elkészítik Creative Cloud szoftverek segítségével, például Photoshop, Illustrator vagy Dreamweaver a webes, display es email marketing hirdetéseket. Majd Adobe Experience Manager segítségével mindenféle kijelző méretre külön-külön rászabják ugyanazt a kampányt, úgy hogy a szoftver automatikusan felismeri, hogy hol miként kell megjelennie.
     
  2. Ezután Adobe Analitics és Target segítségével minden egyes vevőtípusnak a múltbeli vagy jelenlegi viselkedése függvényében kicsit más es más, perszonalizált tartalmat generálnak. Például hogy hogy hol tartózkodik, hova kattint, mit néz sokáig a weboldalon. De ennél is tovább tudnak menni, mert az Adobe mesterséges intelligencia szoftvere a Sensei a gépi tanulás segítségével emberi beavatkozás nélkül is tud tartalmat generálni és perszonalizálni, olyan gyorsasággal és mennyiségben, amelyre emberek nem lennének képesek.
     
  3. Amint kész vannak a kampányok, akkor pedig ezt az Adobe Campaign segítségével lehet őket megvalósítani. Ez a szoftver  képes a nyomtatott DM levelektől kezdve a bannerek, hírlevelek, Google es Facebook hirdetéseken át a mobil alkalmazások és ezeken belül a push notification-okig bárhol automatikusan megjeleníteni a perszonalizált tartalmakat.
 
 
Összességében úgy latom, hogy van hova fejlődni, mert a marketinges világ szélsebesen robog előre es ilyen bonyolult es izgalmas technológiákat használnak már évek óta. Ajánlom mindenkinek aki tartalomkészítéssel valamit online marketinggel foglalkozik.
 
 
 
 

Az alábbi videóban megnézhetitek a videós bejelentkezéseket is a konferenciáról valamint a tavalyiról egy összefoglalót

 

 

 

 

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram