Európa egyik legnagyobb digitális marketing konferenciája, mely több mint 10.000 résztvevőjével a London Excel-ben került megrendezésre. A digitális marketingben dolgozó szakemberek első számú eseményének is nevezhetnénk az Adobe Summit-ot, amiről munkatársunk, Glóner Márk számol be.
A 2017-es Adobe Summit konferencia szervezése példaértékű volt. Európa egyik legnagyobb konferenciaközpontjában került megrendezésre a Londonban a Temze partján található Excel-ben. A konferencia nem az Adobe Kreatív szoftvereiről (Creative Cloud) szólt, hanem a Marketing Cloud-ról az Analitics Cloud-ról és az Advertising Cloud-ról, a jövő marketingeseinek marketingautomatizálást és személyre szabott marketinget segítő eszközeiről.
A résztvevőket teljes ellátással, ajándékokkal, esti programokkal és természetesen (egész nap 5 különböző helyen) előadásokkal és workshopokkal, valamit körülbelül 50 kiállítóstanddal várták. A szerdán és csütörtökön megrendezésre került konferencia előtti két napon az Adobe partnereket, még a konferencián inkább magukat a végfelhasználókat vonzotta a kiállítás és konferencia. A kiállítók és előadók között olyan Adobe Partner cégek is megtalálhatóak voltak, akik a marketing Cloud-ot szabják személyre, és optimalizálják az ügyfeleik számára. Erre szükség is van, mert mélyreható fejlesztésekre van szükség egy ilyen bonyolult és szinte felfoghatatlan tudású szoftvercsomag vállalati működésbe történő beillesztéséhez.
A kiállításon főleg nyugat-európai multi és nagyvállalatok képviselői voltak jelen, de mivel az Adobe elkezdett Közép- és Kelet Európa felé is nyitni a marketing Cloud-dal, így már jónéhány régiónk béli cég is képviselte magát. Az előadók között pedig hatalmas óriáscégek képviselő mutatták be, hogy mire képesek az Adobe marketinges szoftverei ha profi kezekbe kerülnek. Itt volt például többek között a T-Mobile USA, a BMW, az Adidas, a Coca-Cola és a Swisscom is.
Az Adobe 2012 óta kínál a már iparági sztenderdnek számító kreatív szoftverei mellett tartalom menedzselő és online marketing automatizálásra használatos szoftvereket. Ezek gyűjtőneve a Marketing Cloud. A kezdőlökést az adta meg ezekhez a fejlesztésekhez, amikor az Adobe 2009-ben felvásárolta az Omniture marketing analitikával és marketing automatizálással foglalkozó céget, majd 2012-ben a szoftvereit integrálta a Marketing Cloud fóliójába.
Ezen marketing szoftverek alapjai a következő szolgáltatások:
Régiónkban még kevéssé ismert a Marketing Cloud, de ellenben a tengerentúlon és Nyugat-Európában a nagyvállalatok és multik nagy része használja ezeket a programokat és ezért tudnak az élen járni a vevőelégedettségi mutatókban is. A konferencián hallható volt olyan esettanulmány is az amerikai T-Mobile telekommunikációs cég részéről, melyekben bemutatták, hogy hogyan hangolták össze a marketingcsatornáikat, továbbá azt, hogy a perszonalizált tartalmakat szolgáltatva a vásárlóiknak az internetes vásárlásait néhány év alatt hogyan növelték a többszörösére. Ennek folyamata a következőképpen mutatható be:
Az alábbi videóban megnézhetitek a videós bejelentkezéseket is a konferenciáról valamint a tavalyiról egy összefoglalót:
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.