Az Autodesk digitális szórakoztatóipari tartalomgyártó szoftvereinek legújabb generációja is nyit a 3D irányába.
"A 2012-es termékeink kihasználják a legújabb hardveres technológiákat hogy a viewportokban már szinte a végleges minőségű renderekkel dolgozhassnak a szerkesztők" - mondta Marc Petit, az Autodesk Media & Entertainment részlegének igazgatója.
"Még tovább finomítottuk a programok együttműködését és egyszerűsítettük az ehhez kapcsolódó pipeline-t, új kreatív eszközökkel bővítettük az eszköztárat, alkalmazkodva a legújabb virtuális mozigyártás és a sztereoszkopikus 3d produkciós trendekhez."
Nézzük az újdonságokat részletesebben:
A 3ds Max 2012 új gyorsított grafikai engine-el működik, az mRigids dinamikus szilárdtest szimuláció valiósidejú szimulációként működik a viewport-ban, valamint tovább finomították a szobrász- és festő eszközöket is (pl. a Clone brush-t). A program újdonságairól, videókkal kibővített részletes információkat itt találunk: 3ds Max 2012 újdonságok
A Maya 2012 teljesképernyős viewportban lejátszható effekteket, a viewportokban szerkeszthető motion trailt és új szimulációs lehetőségeket kínál.
A program újdonságairól, videókkal kibővített részletes információkat itt találunk: Autodesk Maya 2012
A Softimage 2012 új procedurális ICE modellező eszközzel bővült, integrált Syflex ruhaszimulációval, sztereoszkopikus lehetőségekkel és további SDK fejlesztésekkel.
A Mudbox 2012-ben kibővültek a festési lehetőségek, UV szerkezettől és 3d modell topológiától függetlenné vált a munkfolyamat, test deformációs pose eszközökkel alakíthatjuk a karaktereket, s mostantól már képes a program nagy mennyiségű adat kezelésére is, pl. tömegjelenetek esetén.
A Motionbuilder 2012-ben új sztereszkopikus megjelenítést és camera rig-et találunk, az új felület együttműködik az Autodesk HumanIK 4.5-el.
A professzionális piacon a Flame Premium 2012 teljesen realisztikus 3d világítást, 3d sztereoszkopikus munkáknál használható finishing eszközöket, valalmint olyan új funkciókat kapott, melyek segítségével a 3d kompozitálás ugyanolyan gyors és interaktív lesz mint a hagyományos 2d kompozitálás.
Végül röviden az Autodesk Smoke 2012-ről: itt is újratervezték a 3d bevilágítást, valamint megkapta a Flame FX-nek nevezett, hagyományos finishing eljárásokban használatos kreatív eszköztárat (Damage, Deform, Edge Detect, Pixel Spread).
(Autodesk)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.