Az Adobe több energiát fordít a HTML 5 technológia fejlesztésére

    Danny Winokur, az interaktív fejlesztésért felelős részleg alelnöke és vezérigazgatója blogbejegyzésében ír a Flash jövőjéről és a HTML5 technológia fejlesztéseiről.

    Az Adobe célja, hogy a tervezők és fejlesztők a platformoktól és technológiáktól függetlenül a lehető legkifejezőbb tartalmakat tudják létrehozni. A Flash már több mint egy évtizede lehetővé teszi a leggazdagabb tartalmak létrehozását és webes használatát, mivel túlmutat a böngészők teljesítményén. Többször is az új HTML-technológiák szabványosításának modelljeként szolgált.  Az elmúlt két év során a mobil böngészőkön is elérhetővé tettük a Flash Player szoftvert, és számos mobileszközre eljuttattuk a web teljes kifejezőerejét.

    Mára azonban minden jelentős mobileszköz támogatja a HTML5 technológiát, gyakran kizárólagosan.  Ennek köszönhetően a HTML5 a legjobb megoldás a tartalmak létrehozásához és böngészőkben való terjesztéséhez minden mobil platformon. Ezt nagyon izgalmasnak tartjuk, és folytatjuk az együttműködést a HTML-közösség főszereplőivel, többek között a Google, az Apple, a Microsoft és a RIM vállalatokkal a HTML5 technológia újításainak elősegítése érdekében, amelyekkel továbbfejleszthetik a mobil böngészőiket.

    A Flash technológián a mobileszközökkel kapcsolatos célunk, hogy a Flash-fejlesztők a natív alkalmazásokat az Adobe AIR használatával minden nagy alkalmazás-áruházban elérhetővé tehessék.  A Flash Player hamarosan megjelenő 11.1 Android verziója után nem fejlesztjük a böngészőben használható Flash Player szoftvert az új mobileszköz-konfigurációk (chipset, böngésző, operációs rendszerek verziói stb.) támogatására.  Természetesen továbbra is biztosítjuk a legfontosabb hibajavításokat és biztonsági frissítéseket a meglévő eszközkonfigurációkhoz.  A forráskódunk engedélybirtokosai számára is engedélyezzük, hogy tovább dolgozzanak a saját alkalmazásaikon, illetve hogy kiadják azokat.

    Ezen módosításoknak köszönhetően a HTML5 technológiára összpontosíthatunk, és azokon a területeken hajthatunk végre újításokat a Flash szoftverrel, ahol a legnagyobb hatással lehet az ágazatra, mint például a játékok és a prémium videók.  A PC-böngészőkön használható Flash Player 11 több tucat új funkciót, többek között hardvergyorsítású 3D grafikát  mutatott be, amelyekkel konzolminőségű játék és prémium HD minőségű videó érhetők el tartalomvédelemmel.  A Flash-fejlesztők ezen szolgáltatások és a Flash-eszközeink összes funkciójának kihasználásával több mint egymilliárd számítógépet érhetnek el a böngészőkön keresztül, és több százmillió mobileszközre csomagolhatnak natív alkalmazásokat az AIR szoftverrel, amelyek az összes népszerű alkalmazás-áruházban elérhetőek, például az iTunes App Store, az Android Market, az Amazon Appstore for Android és a Blackberry App World kínálatában.

    Már dolgozunk a Flash Player 12 lejátszón és az izgalmas szolgáltatások új csoportján, amellyel ismét tovább bővítjük a nagyfelbontású szórakoztatási élmények lehetőségeit.  A Flash szoftverrel szerzett tapasztalataink további kihasználásával felgyorsítjuk a W3C szervezettel és a WebKit motoron végzett munkánkat, hogy a HTML5 technológiával is a lehető leghamarabb hasonló képességeket biztosítsunk, ahogyan a CSS Shaders esetében tettük.  A Flash szoftverben új szolgáltatások tervezésével biztosítjuk a HTML5 technológiára való zökkenőmentes áttérést a szabványok fejlődésével, így a fejlesztők biztosak lehetnek abban, hogy továbbra is kamatoztathatják a tudásukat.

    Nagy izgalommal tekintünk a HTML5 és a Flash következő generációi elé.  E két technológia együttese nagyszerű lehetőségeket biztosít a fejlesztők és tartalomkiadók számára, hogy a számítógépeken és az eszközökön is lebilincselő webes és alkalmazásélményeket biztosítsanak.  Már most fantasztikus munka zajlik a lehetőségek bővítésére, és alig várjuk a továbbiakat!

    Az eredeti, angol nyelvű blogbejegyzést az alábbi linken találjahttp://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html