Az Adobe 3Ds játékokra is alkalmassá teszi a Flash Player 11 és az AIR 3 szoftvert


A mérföldkőnek számító kiadás hatalmas előrelépés a játék-, média- és adatvezérelt alkalmazások számára


San José, Kalifornia – 2011. szeptember 21.– Az Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) ma jelentette be az Adobe® Flash® Player 11 és az Adobe AIR® 3szoftvert, amelyek a különböző eszközökön és platformokon (például az Android, Apple iOS (AIR), BlackBerry® Tablet OS, Mac OS, Windows®, csatlakoztatott televíziók és más platformok) futó lebilincselő alkalmazásélmény új generációját teszik elérhetővé. Webes játékkonzolként a Flash Player 11 és az AIR 3 lehetővé teszi, hogy a játékkiadók azonnal konzolminőségű 2D és 3D játékokat biztosítsanak az interneten keresztül szinte minden számítógépre és számos más eszközre. A médiavállalatok az új szolgáltatásokat kihasználva zavartalanul szolgáltathatnak védett egészestés, mozis minőségű HD videókat az interneten és a mobilalkalmazásokon keresztül, és a csatlakoztatott televíziókon még térhatású hangzást is kínálhatnak. A Flash Player 11 és az AIR 3 különböző eszközökön futó szórakoztató platformok, amelyek a lehető legjobb élményt nyújtják az online játékhoz és a prémium kategóriás videók megtekintéséhez. Segítségükkel a tartalomkiadók a lehető legszélesebb közönséget érhetik el a stratégiai előnyt biztosító fejlesztési befektetések maximális kihasználásával.

A Flash Player 11 és az AIR 3 több tucat új szolgáltatása lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy új kategóriát teremtsenek a játékok és a prémium kategóriás videoélmények terén, a háttérrendszerek integrálásával pedig kifinomult, adatvezérelt alkalmazásokat kínálhatnak – az AIR platformmal akár iPhone és iPad készülékeken is. Az AIR natív bővítményei támogatják az eszközök egyedi szolgáltatásait és a beépített kódtárakat, így a fejlesztők szabadon választhatják ki a Flash, HTML5 és natív kódok megfelelő elegyét a különböző személyi számítógépeken és eszközökön nyújtható magával ragadó felhasználói élmény biztosítása érdekében. A Flash Player 11 és az AIR 3 október elején válik nyilvánosan is elérhetővé. A Flash Builder® és a Flex, az Adobe mobil-, webes és asztali alkalmazások építésére szolgáló nyílt forráskódú keretrendszere az év vége előtt megjelenő kiadásában már támogatni fogja az új szolgáltatásokat.

„Ezzel a mérföldkőnek számító termékkel az Adobe tovább bővíti a tipikus számítógépek webes lehetőségeit, és a magával ragadó, nagy teljesítményű játékélmények új világát nyitja meg a felhasználók előtt – fejtette ki Danny Winokur, az Adobe platformokért felelős igazgatója és alelnöke. – A Flash nyújtja a legjobb módszert a tartalomtulajdonosok számára ahhoz, hogy a legigényesebb élményeket biztosíthassák az összes felhasználó számára – beleértve a játékokat, a prémium kategóriás videókat és kifinomult, adatvezérelt alkalmazásokat –, míg a HTML 5 eszközök, például az Adobe Edge és a Dreamweaver® ideális az interaktív weboldalak, gazdag hirdetések, márkához kötődő mikrooldalak és általános célú mobilalkalmazások felépítésére.”

A Flash Player 11 és az AIR 3 több tucat új szolgáltatást biztosít, többek között az alábbiakat: 

·         Gyorsított 2D/3D grafika:A 2D és 3D grafikák teljes hardvergyorsítással támogatott megjelenítése ezerszer nagyobb teljesítményt tesz lehetővé, mint a Flash Player 10 és az AIR 2. A fejlesztők több millió objektumot animálhatnak egyenletes, másodpercenkénti 60 képkockás rendereléssel, és konzolminőségű játékokat biztosíthatnak a Mac OS vagy Windows rendszereken, illetve a csatlakoztatott televíziókon. Egy előzetes kiadásban ugyanezek a 2D és 3D gyorsítási lehetőségek mobilplatformokon – Android, Apple iOS és BlackBerry Tablet OS rendszereken – is elérhetővé válnak. A mobilplatformokon használható végleges kiadás a közeljövőben várható. A Flash Player lejátszón futó 3D játékok listáját a következő webhelyen találja: www.adobe.com/go/gaming.

·         AIR natív kiterjesztések:A több ezer, rendkívüli mértékben optimalizált, nyílt forráskódú tár támogatásának köszönhetően a fejlesztők egyedi szoftver- és hardverlehetőségeket használhatnak ki: hozzáférhetnek az eszközön lévő adatokhoz, vezérelhetik a készülék rezgetését, valamint kihasználhatják a magnetométereket, a fényérzékelőket, a kétképernyős felépítést, a Near Field Communications (NFC) eszközt és egyéb hardveradottságokat. A natív kiterjesztések azt is lehetővé teszik, hogy a fejlesztők mélyebben integrálják az AIR alkalmazásokat más üzleti szoftverekbe.

·         Futtatókörnyezet csomagolása:A fejlesztők automatikusan az alkalmazásaikhoz csomagolhatják az AIR 3 futtatókörnyezetet, hogy leegyszerűsítsék a telepítési folyamatot az Apple iOS mellett az Android, Windows és Mac OS rendszereken is. Ezeken a platformokon és a beépített AIR szoftverrel rendelkező BlackBerry Tablet OS rendszerben a felhasználóknak ezentúl nem kell külön letölteniük és frissíteniük az AIR szoftvert. Ezenkívül a futtatókörnyezet csomagolása lehetőségnek köszönhetően a fejlesztők alkalmazásuk verziófrissítéseit az Adobe általános AIR frissítéseitől függetlenül kezelhetik.

·         Tartalomvédelem:A prémium kategóriás videotartalmak védelme az Adobe Flash Access® 3eszközzel már minden támogatott platformon, többek között az újonnan támogatott mobilplatformokon is lehetséges.

·         HD videominőség különböző platformokon:A H.264 hardverkódolással teljes sebességű HD videók jeleníthetők meg az AIR alkalmazásokban az Apple iOS eszközökön. A televíziókon futó gazdag alkalmazások is képesek a HD videók megjelenítésére, amelyet akár 7.1 csatornás térhatású hangzás egészíthet ki.

·         Kölcsönzés és előfizetés támogatása:Az Adobe Flash Access és az Adobe Pass támogatásával a tartalomkiadók kihasználhatják a kölcsönzési és előfizetési lehetőségeket a rugalmasabb üzleti modellek érdekében, és TV Everywhere tartalmat biztosíthatnak az Egyesült Államokban élő televízióelőfizetők több mint 80 százalékának.

·         Kompatibilitás:A Linux, Mac OS és Windows rendszereken elérhető 64 bites támogatás a legújabb 64 bites böngészők zökkenőmentes használatát biztosítja.

„A Zynga célja, hogy mindenki számára mindenhol elérhetővé tegye a játékokat, így a játékon keresztül erősítse a kapcsolatokat világszerte – mondta Cadir Lee, a Zynga technológiai igazgatója. – Ennek érdekében elkötelezettek vagyunk a népszerű szórakoztató alkalmazások készítése iránt minden eszközön, platformon és alkalmazáson, legyen az Flash vagy HTML5. Nagy várakozásokkal tekintünk az Adobe Flash Player 11 és az Adobe Air 3 megjelenése elé, mivel ezek a következő generációs alkalmazások segíthetnek eljuttatni a Zynga játékokat a játékosainkhoz az egész világon.”

„Arra törekszünk, hogy a játékokat mindig biztosíthassuk az ügyfeleinknek, bárhol és bármikor szeretnének is játszani – nyilatkozta Mark Vange, az EA Interactive alelnöke és műszaki igazgatója. – A Flash elterjedtségének köszönhetően az EA sikeres játékai többféle platformra eljuthatnak, és az eszközök szélesebb választékán érhetőek el a felhasználók számára.”

„A Petz World alkalmazásban a játékosok állatokat fogadhatnak be és képezhetnek ki, valamint izgalmas kalandokra vihetik őket a világ különböző részeire – mondta Shara Hashemi, a Ubisoft nemzetközi márkaigazgatója. – Fontos, hogy a Petz World játékban szereplő állatok úgy viselkedjenek, mint a valódi társaik. A teljes hardvergyorsítású 3D grafikával rendelkező Flash Player 11 lehetővé teszi, hogy ugyanolyan kiváló minőségű animációkat és 3D modelleket biztosítsunk a weben, mint amelyeket a felhasználók már évek óta megszokhattak a konzolokon.” 

„Az asztali gépek, táblaszámítógépek és egyéb mobil eszközök határtalan lehetőségeket biztosítanak az alkalmi játékra, és a Flash technológia nélkül nem tudtunk volna ilyen gyönyörű, gazdag és interaktív animációkat létrehozni – fejtette ki Jakub Dvorsky, az Amanita Designjátéktervezője és igazgatója. – Elengedhetetlen számunkra, hogy a lehető legszélesebb közönséget érjük el anélkül, hogy mindegyik platformon elölről kezdenénk a fejlesztési munkát. A Flash technológiával hetek alatt tudtuk átalakítani a Machinariumalkalmazást, a webes verzióból pedig kevesebb mint két hónap alatt készítettünk iPad alkalmazást, amelyet hamarosan más platformok követnek, például az Android és a BlackBerry.”

„A 3D grafikával kiegészített Adobe Flash Playerben rengeteg pufferelt háromszöget renderelhetünk gyorsan, kiváló teljesítménnyel és stabilitással – jelentette ki Michael Plank, a Pro 3 Games társalapítója. – Kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy az Adobe Flash a tökéletes megoldás az olyan böngészőalapú, konzolminőségű játékokhoz, amelyek erőteljes vizuális élményt és interaktivitást biztosítanak. A fejlesztést csak egyszer kell elvégezni, ezután a tartalom a rendszer képességeinek köszönhetően bárhová telepíthető, így a webböngészőkben mindenhol bevonhatjuk a játékosokat, és ez nagyszerű alap a mobil területek meghódításához.”

„Az Adobe Flash megkönnyíti a márkánk és a játékaink által elért közönség bővítését, mert a Flash Player magas piaci részesedéssel rendelkezik, és a világszerte elérhető közönség számunkra rendkívül fontos – mondta Anton Volkov, az AlternativaPlatform műszaki igazgatója. – A Stage 3D technológiával kiegészített Adobe Flash Player 11 egyedülálló funkciókat biztosít, beleértve a natív 64 bites támogatást és az aszinkron bitképkódolást, amelyekkel a lehető legjobb játékélmény érdekében kihasználhatjuk a 2D és a 3D alkotóelemeket is.”

A Flash Player ma az internetkapcsolattal rendelkező személyi számítógépek 98 százalékán támogatott, és a 2011-es év végére az Adobe várakozásai szerint több mint 200 millió okostelefon és táblaszámítógép, valamint Apple iOS eszköz támogatja az Adobe AIR rendszeren keresztül a Flash alapú alkalmazásokat. 2015 végére az Adobe AIR rendszert támogató eszközök száma várhatóan 1 milliárdra nő.

Az Adobe AIR a Flash Player lehetőségeinek bővítésével önálló alkalmazások létrehozását és kiadását teszi lehetővé több eszközre és platformra a már meglévő kód alapján. A Flash alapú alkalmazások ezreit készítették már el és tették elérhetővé az Android Market, az iTunes App Store, a Samsung SmartTVStore és a BlackBerry AppWorld™kínálatában.

(Adobe.com)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram