Az Autodesk alkalmazások is nyitnak a mesterséges intelligencia alapú vezérlés irányába.
A vizuális effekt és animációs stúdiók számára a kreatív mérce egyre magasabb. Ma már a közönség elképesztő vizuális effekteket vár el amikor tévét néz, játékot játszik vagy a metaverzumot fedezi fel. Ahogy az igazán magával ragadó tartalmak iránti igény egyre nő, úgy válik egyre szükségesebbé, hogy a művészek és stúdiók közötti együttműködés, a kreativitás és a hatékonyság magasabb szinten valósuljon meg.
Ebbe beleértendő az utómunka és a játékipipeline-ok racionalizáláa. Az Autodesk média- és szórakoztatóipari portfóliójának a legújabb frissítései, beleértve az Autodesk Maya, 3ds Max, Bifrost és Arnold programokat, továbbfejlesztik a nyílt szabványokat, és támogatják a művészek által irányított animációs, modellezési és szimulációs munkafolyamatokat. Az Apple Silicon támogatásával pedig a teljesítmény is jelentősen növekszik. A cég tovább együttműködik az Adobe-val egy material szabvány kialakításában, valamint a Microsofttal a mesterséges intelligencia alapú Maya Assist béta verziójának bemutatásában.
"Akár a következő nagy kasszasikeren, akár streaming tartalmakon vagy játékokon dolgoznak, ügyfeleink számos különböző eszközt használnak a produkciók elkészítéséhez. Számunkra az Autodesknél kiemelt fontosságú, hogy segítsük a munkafolyamatok összekapcsolását, hogy a csapatok és projektek között fürgén és hatékonyan tudjanak dolgozni" - mondta Diana Colella, az Autodesk Media & Entertainment vezető alelnöke. "Ezért összpontosítottuk fejlesztési erőfeszítéseinket az olyan nyílt szabványok integrálására, mint az USD, a LookdevX és az OCIO. Izgatottan folytatjuk ezt az utat, mélyebb kapcsolatokat építünk ki megoldásaink és a harmadik féltől származó eszközök között, hogy ügyfeleinknek valóban használható munkafolyamatok álljanak rendelkezésre az együttműködéshez."
A nyílt szabványok ökoszisztémájának bővítése
Az eszközökön keresztül az Autodesk továbbra is integrálja a nyílt szabványokat, amelyek felgyorsítják és egyszerűsítik az adatáramlást az emberek, a csapatok és a stúdiószoftverek között.
A LookdevX, a Maya új agnosztikus anyagszerkesztője szabványosítja az anyag-munkafolyamatokat, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan összetett shader node-okat hozzanak létre, amelyek szabadon és pontosan megoszthatók egy stúdió pipeline-ban. A modern, node-alapú környezet lehetővé teszi a művészek számára, hogy különféle anyagokat, például USDShade, Material X és Arnold anyagokat fejlesszenek, amelyeket aztán más művészek több projektben is használhatnak.
Hatékony modellezési és színkezelési képességek érkeznek a 3ds Max-hoz
Magas szintű animációs, modellezési és szimulációs munkafolyamatok mostantól a Mayában
AI-alapú munkafolyamatok érkeznek a Mayába
Rövidesen elérhető a Maya Assist AI-alapú privát bétája, amely a Maya scene adatokkal való interakció új módját biztosítja a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatásának segítségével. Ez lehetővé teszi a művészek számára, hogy természetes nyelvű szöveges utasítások segítségével automatikusan manipulálják a jeleneteket közvetlenül a Mayában. Például kérhetjük, hogy a program másoljon le egy objektumot, növelje meg a méretét 25%-kal, vagy adjon hozzá egy kamerát és célozzon vele egy adott irányba. A privát béta 2023 április 5-én indul, jelentkezni a Maya Assist Feedback Application oldalon lehet.
Összefogás az Adobe-val egy nyílt forráskódú anyagmodellért
Az Adobe és az Autodesk azt a célt tűzte ki hogy hogy egységesítsék az material munkafolyamatokat és lehetővé tegyük a művészek által használt eszközök zökkenőmentesebb átjárhatóságát. Így az Autodesk Standard Surface és az Adobe Standard Material-on alapuló új anyagmodell jönne létre, ami univerzális ipari szabványként jelentősen hatékonyabbá tehetné a művészek és a stúdiók munkáját. Jelenleg az Autodesk aktívan együttműködik a MaterialX-et kordináló csoporttal annak érdekében, hogy az új modell integrálható és használható legyen a MaterialX node graph-ban.
(Autodesk)
Van egy jó elképzelésed, de egy saját társasjáték készítése túl bonyolultnak ígérkezik? Pi és PixelRita megmutatja, hogyan tudod megvalósítani!
Az Autodesk Maya és 3ds Max további AI eszközökkel bővülnek új távlatokat nyitva ezáltal a 3D és az animációk világában.