Autodesk 2023 tavaszi újdonságok

2023-04-01 09:48
Az Autodesk alkalmazások is nyitnak a mesterséges intelligencia alapú vezérlés irányába.  

Az Autodesk alkalmazások is nyitnak a mesterséges intelligencia alapú vezérlés irányába.  


autodesk_0.png

A vizuális effekt és animációs stúdiók számára a kreatív mérce egyre magasabb. Ma már a közönség elképesztő vizuális effekteket vár el amikor tévét néz, játékot játszik vagy a metaverzumot fedezi fel. Ahogy az igazán magával ragadó tartalmak iránti igény egyre nő, úgy válik egyre szükségesebbé, hogy a művészek és stúdiók közötti együttműködés, a kreativitás és a hatékonyság magasabb szinten valósuljon meg.

Ebbe beleértendő az utómunka és a játékipipeline-ok racionalizáláa. Az Autodesk média- és szórakoztatóipari portfóliójának a legújabb frissítései, beleértve az Autodesk Maya, 3ds Max, Bifrost és Arnold programokat, továbbfejlesztik a nyílt szabványokat, és támogatják a művészek által irányított animációs, modellezési és szimulációs munkafolyamatokat. Az Apple Silicon támogatásával pedig a teljesítmény is jelentősen növekszik. A cég tovább együttműködik az Adobe-val egy material szabvány kialakításában, valamint a Microsofttal a mesterséges intelligencia alapú Maya Assist béta verziójának bemutatásában.  

"Akár a következő nagy kasszasikeren, akár streaming tartalmakon vagy játékokon dolgoznak, ügyfeleink számos különböző eszközt használnak a produkciók elkészítéséhez. Számunkra az Autodesknél kiemelt fontosságú, hogy segítsük a munkafolyamatok összekapcsolását, hogy a csapatok és projektek között fürgén és hatékonyan tudjanak dolgozni" - mondta Diana Colella, az Autodesk Media & Entertainment vezető alelnöke. "Ezért összpontosítottuk fejlesztési erőfeszítéseinket az olyan nyílt szabványok integrálására, mint az USD, a LookdevX és az OCIO. Izgatottan folytatjuk ezt az utat, mélyebb kapcsolatokat építünk ki megoldásaink és a harmadik féltől származó eszközök között, hogy ügyfeleinknek valóban használható munkafolyamatok álljanak rendelkezésre az együttműködéshez."

A nyílt szabványok ökoszisztémájának bővítése

Az eszközökön keresztül az Autodesk továbbra is integrálja a nyílt szabványokat, amelyek felgyorsítják és egyszerűsítik az adatáramlást az emberek, a csapatok és a stúdiószoftverek között.  

A LookdevX, a Maya új agnosztikus anyagszerkesztője szabványosítja az anyag-munkafolyamatokat, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan összetett shader node-okat hozzanak létre, amelyek szabadon és pontosan megoszthatók egy stúdió pipeline-ban. A modern, node-alapú környezet lehetővé teszi a művészek számára, hogy különféle anyagokat, például USDShade, Material X és Arnold anyagokat fejlesszenek, amelyeket aztán más művészek több projektben is használhatnak. 

Hatékony modellezési és színkezelési képességek érkeznek a 3ds Max-hoz  

  • Gyors, gördülékeny és szórakoztató munkafolyamatokkal bővül a 3ds Max robusztus modellezési eszköztára. 
  • Az új Boolean modifier modern és intuitív módot kínál tiszta geometriák előállítására, az Array módosító frissítései pedig segítenek gyönyörű, természetszerű jelenetek procedurális létrehozásában. 
  • Az Academy Color Encoding System (ACES) és az OpenColorIO (OCIO) köré épülő hatékony színkezelő eszközökkel - amelyek a legtöbb modern posztprodukciós pipeline-hoz elengedhetetlenek - ez a frissítés a színkezeléssel teljes kontrollt biztosít a színek felett. A Viewporttól a végső renderelésig a színek kiszámíthatóak és konzisztensek, a színek a gyártás minden fázisában egyezőek lesznek.

 

Magas szintű animációs, modellezési és szimulációs munkafolyamatok mostantól a Mayában

  • A LookdevX és a Hydra for Maya mellett a Maya új eszközökkel és munkafolyamatokkal bővül
  • A Retopologize és a Boolean eszközkészlet frissítései nagyobb kreatív irányítást biztosítanak a modellezés során. 
  • Az egyszerűsített animációs eszközök, köztük az újratervezett Time Slider, gördülékenyebbé és intuitívabbá teszik a navigációt és az animációk szerkesztését.  
  • A Bifrost, a Maya vizuális programozási környezete a vizuális effektek készítőinek a viewport volume rendering teljes átalakítását kínálja az új, legmodernebb NanoVTT technológiával, valamint az MPM Gel-el, amely olyan anyagokat szimulál, mint a lágy fagylalt. 
  • A Maya - beleértve a Bifrostot és az Arnold for Maya-t - mostantól natívan fut az Apple Siliconon, lehetővé téve a művészek számára, hogy új teljesítményszinteket érjenek el a renderelés során. 

 

AI-alapú munkafolyamatok érkeznek a Mayába  

Rövidesen elérhető a Maya Assist AI-alapú privát bétája, amely a Maya scene adatokkal való interakció új módját biztosítja a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatásának segítségével. Ez lehetővé teszi a művészek számára, hogy természetes nyelvű szöveges utasítások segítségével automatikusan manipulálják a jeleneteket közvetlenül a Mayában. Például kérhetjük, hogy a program másoljon le egy objektumot, növelje meg a méretét 25%-kal, vagy adjon hozzá egy kamerát és célozzon vele egy adott irányba. A privát béta 2023 április 5-én indul, jelentkezni a Maya Assist Feedback Application oldalon lehet.

Összefogás az Adobe-val egy nyílt forráskódú anyagmodellért 

Az Adobe és az Autodesk azt a célt tűzte ki hogy hogy egységesítsék az material munkafolyamatokat és lehetővé tegyük a művészek által használt eszközök zökkenőmentesebb átjárhatóságát. Így az Autodesk Standard Surface és az Adobe Standard Material-on alapuló új anyagmodell jönne létre, ami univerzális ipari szabványként jelentősen hatékonyabbá tehetné a művészek és a stúdiók munkáját. Jelenleg az Autodesk aktívan együttműködik a MaterialX-et kordináló csoporttal annak érdekében, hogy az új modell integrálható és használható legyen a MaterialX node graph-ban.

 

(Autodesk)

Olvass tovább

, ,
[WEBINÁR]: Adobe Express webinár - Tervezd meg a saját karácsonyi üdvözlőlapodat!

Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! A webinár videójában pedig mutatjuk, hogyan.

,
Adobe Express - Most 30% kedvezménnyel!

Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!

,
[MEGHÍVÓ]: Adobe Express webinár - Tervezd meg a saját karácsonyi üdvözlőlapodat!

Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! Mutatjuk, hogyan, hogy biztosan a tiéd legyen a legkülönlegesebb.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram