Az Autodesk alkalmazások is nyitnak a mesterséges intelligencia alapú vezérlés irányába.
A vizuális effekt és animációs stúdiók számára a kreatív mérce egyre magasabb. Ma már a közönség elképesztő vizuális effekteket vár el amikor tévét néz, játékot játszik vagy a metaverzumot fedezi fel. Ahogy az igazán magával ragadó tartalmak iránti igény egyre nő, úgy válik egyre szükségesebbé, hogy a művészek és stúdiók közötti együttműködés, a kreativitás és a hatékonyság magasabb szinten valósuljon meg.
Ebbe beleértendő az utómunka és a játékipipeline-ok racionalizáláa. Az Autodesk média- és szórakoztatóipari portfóliójának a legújabb frissítései, beleértve az Autodesk Maya, 3ds Max, Bifrost és Arnold programokat, továbbfejlesztik a nyílt szabványokat, és támogatják a művészek által irányított animációs, modellezési és szimulációs munkafolyamatokat. Az Apple Silicon támogatásával pedig a teljesítmény is jelentősen növekszik. A cég tovább együttműködik az Adobe-val egy material szabvány kialakításában, valamint a Microsofttal a mesterséges intelligencia alapú Maya Assist béta verziójának bemutatásában.
"Akár a következő nagy kasszasikeren, akár streaming tartalmakon vagy játékokon dolgoznak, ügyfeleink számos különböző eszközt használnak a produkciók elkészítéséhez. Számunkra az Autodesknél kiemelt fontosságú, hogy segítsük a munkafolyamatok összekapcsolását, hogy a csapatok és projektek között fürgén és hatékonyan tudjanak dolgozni" - mondta Diana Colella, az Autodesk Media & Entertainment vezető alelnöke. "Ezért összpontosítottuk fejlesztési erőfeszítéseinket az olyan nyílt szabványok integrálására, mint az USD, a LookdevX és az OCIO. Izgatottan folytatjuk ezt az utat, mélyebb kapcsolatokat építünk ki megoldásaink és a harmadik féltől származó eszközök között, hogy ügyfeleinknek valóban használható munkafolyamatok álljanak rendelkezésre az együttműködéshez."
A nyílt szabványok ökoszisztémájának bővítése
Az eszközökön keresztül az Autodesk továbbra is integrálja a nyílt szabványokat, amelyek felgyorsítják és egyszerűsítik az adatáramlást az emberek, a csapatok és a stúdiószoftverek között.
A LookdevX, a Maya új agnosztikus anyagszerkesztője szabványosítja az anyag-munkafolyamatokat, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan összetett shader node-okat hozzanak létre, amelyek szabadon és pontosan megoszthatók egy stúdió pipeline-ban. A modern, node-alapú környezet lehetővé teszi a művészek számára, hogy különféle anyagokat, például USDShade, Material X és Arnold anyagokat fejlesszenek, amelyeket aztán más művészek több projektben is használhatnak.
Hatékony modellezési és színkezelési képességek érkeznek a 3ds Max-hoz
Magas szintű animációs, modellezési és szimulációs munkafolyamatok mostantól a Mayában
AI-alapú munkafolyamatok érkeznek a Mayába
Rövidesen elérhető a Maya Assist AI-alapú privát bétája, amely a Maya scene adatokkal való interakció új módját biztosítja a Microsoft Azure OpenAI szolgáltatásának segítségével. Ez lehetővé teszi a művészek számára, hogy természetes nyelvű szöveges utasítások segítségével automatikusan manipulálják a jeleneteket közvetlenül a Mayában. Például kérhetjük, hogy a program másoljon le egy objektumot, növelje meg a méretét 25%-kal, vagy adjon hozzá egy kamerát és célozzon vele egy adott irányba. A privát béta 2023 április 5-én indul, jelentkezni a Maya Assist Feedback Application oldalon lehet.
Összefogás az Adobe-val egy nyílt forráskódú anyagmodellért
Az Adobe és az Autodesk azt a célt tűzte ki hogy hogy egységesítsék az material munkafolyamatokat és lehetővé tegyük a művészek által használt eszközök zökkenőmentesebb átjárhatóságát. Így az Autodesk Standard Surface és az Adobe Standard Material-on alapuló új anyagmodell jönne létre, ami univerzális ipari szabványként jelentősen hatékonyabbá tehetné a művészek és a stúdiók munkáját. Jelenleg az Autodesk aktívan együttműködik a MaterialX-et kordináló csoporttal annak érdekében, hogy az új modell integrálható és használható legyen a MaterialX node graph-ban.
(Autodesk)
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! A webinár videójában pedig mutatjuk, hogyan.
Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! Mutatjuk, hogyan, hogy biztosan a tiéd legyen a legkülönlegesebb.