Adobe Photoshop és Adobe Experience Manager együttműködés

    A kreativitás megsokszorozása API-k segítségével.

    Az Adobe bejelentette, hogy az eddigi legerősebb kapcsolatot hozza létre a Creative Cloud és az Experience Cloud között. Konkrétan az Adobe Photoshop és a Lightroom világszínvonalú képalkotási technológiáját natív módon integrálták az Adobe Experience Manager Assetsbe, amely a világ vezető márkái által használt platform több százmillió asset tárolására és kezelésére.

    Azáltal, hogy a Photoshop erejét közvetlenül oda koncentrálja, ahol az asseteket kezelhetjük, a kreatív és marketingcsapatok mostantól tömegesen automatizálhatják a képszerkesztést, egyetlen kattintással alkalmazhatnak összetett műveleteket, például a háttér eltávolítását, az intelligens objektumok cseréjét vagy akár a Photoshop Actions segítségével szkripteket is több ezer fájlra. 

    Képzeljük el, hogy például egy művészeti igazgatónak, aki számtalan termékkép elkészítéséért felelős különféle online és nyomtatott katalógusok számára, mekkora könnyebbség ez. Ahelyett, hogy több munkafolyamatot kellene kezelnie a különböző célközönségek többféle médiumon keresztül történő leérése miatt, mostantól létrehozhatja az összes szükséges asset-et a szükséges formátumokban, felbontásokban és méretekben anélkül, hogy valaha is el ki kellene lépnie az Experience Manager Assets alkalmazásból. Nincs szükség asztali szoftverre, valójában ez az integráció olyan új munkafolyamatokat tesz lehetővé, amelyeket a hagyományos asztali szoftverekkel lehetetlen lett volna megvalósítani!

     

    Képernyőkép egy számítógép képernyőjéről - automatikusan generált leírás alacsony megbízhatósággal

     

    Szöveget, üveget, képernyőképet tartalmazó kép - automatikusan generált leírás

     

    Ebben a példában a Coca-Cola marketingcsapata gyorsan létrehozhat egy új fenntarthatósági kampányt a Photoshop API Smart Object Replace funkciójának használatával. Először az egyes márkaeszközöket – mint például az üdítős palackokat – választják ki és vágják ki a hátterükből, majd az AI elhelyezi őket egy kampánysablonban, amely azonnal a márkaspecifikus színsémával jelenik meg – mindez másodpercek alatt megtörténik a natív AEM felületen.

    Ez az új funkció 2021 májusában válik általánosan elérhetővé az Adobe Experience Manager Assets-en belül.

     

    Photoshop API-k a weben és mobilon

    Ezt az izgalmas integrációt a Photoshop és a Lightroom nagy teljesítményű API-jai teszik lehetővé, amelyek más termékekben is működtetnek olyan funkciókat, amelyeket korábban már megismerhettünk. Az egyik nagyszerű példa erre az Adobe Spark Remove Background (Háttér eltávolítása) eszköze, ez ugyanazt a világszínvonalú Sensei AI technológiát használja, mint a Select Subject funkció a legújabb Photoshopban. A háttérben a Photoshop API vezérli a Spark képkivágás funkcióját, így ugyanazokat a lenyűgöző eredményeket érhetük el (csupán egyetlen kattintással), mint a Photoshopban, még olyan nehéz területeken is, mint a haj vagy más finom részletek.

     

     

     

    Az élvonalbeli webes lehetőségek mellett a Photoshop API-k által biztosított funkciók a mobilalkalmazásokból is elérhetőek, mint például a Creative Cloud alkalmazásban, ahol a Photoshop csak egy karnyújtásnyira van a Quick Actions menüben.

    Más cégek is csatlakoznak az Adobe API-k használatához. Az egyik legkorábbi felhasználó a Dreamship nevű e-kereskedelmi vállalat, amelynek szüksége volt a Photoshop erejére, hogy virtuális maketteket készítsen gyorsan növekvő e-kereskedelmi platformbázisához. "A munkafolyamatunk nagyon összetett, amely több réteget és képátalakítást is magában foglal, és az Adobe volt az egyetlen márka, amellyel képesek voltunk manipulálni a Photoshop formátumú fájlokat, amiben gyakorlatilag az összes anyagunkat tároljuk.” - mondta Eli McNutt, a Dreamship műszaki igazgatója. A Dreamshipről és arról, hogyan növelték bevételüket 12-szeresére az elmúlt évben, részben a Photoshop API-k erejének köszönhetően, bővebben itt olvashatsz.

     

    A kreativitás kibontakoztatása

    A kreatív szakemberek jól tudják, hogy bárhonnan lehet ihletet meríteni. Az Adobe felelőssége mérnöki és termékcsapatként az, hogy a Photoshop ilyen helyzetekben is mindig könnyen elérhető legyen. Képzeljünk el tehát egy olyan jövőt, ahol a Photoshop mindenhol ott van, ahol csak szükség lehet rá: egy karnyújtásnyira lehetnek a legjobb mobilalkalmazások, amik több ezer fájlt dolgoznak fel a háttérben futó szerveren. Sőt, nem is kell nagyon a jövőbe tekinteni, elég csak a jelenről beszélnünk, mivel ha az elmúlt egy évben megtanultunk valamit a távmunka kapcsán, akkor az az, hogy ügyfeleknek megbízható, magas színvonalú hozzáférést kell biztosítani a számukra fontos eszközökhöz, bárhol is legyenek.

    Az Adobe összes kreatív szoftverének magyar nyelvű termékelírását itt találod, az üzleti vonalról pedig itt tudhatsz meg többet!