A több adat több kereséssel jár: kinek kellhet vállalati kereső?

    A digitális transzformáció korában egyre több és több adat keletkezik és áll rendelkezésre a vállalati közegben. Ahhoz, hogy ebből a megnövekedett adatmennyiségből profitálni is tudjunk, olyan megoldásra van szükségünk, amellyel könnyen megkereshetőek a releváns információk. Hiszen mit ér a szerteágazó, sokfelé szétszórt informatikai rendszerekben keletkező nagy mennyiségű adat, ha az azokban rejlő potenciál kiaknázatlan marad, mert egyszerűen nem találjuk meg őket. A folyamat, amellyel célunkat elérhetjük, a vállalati keresés.

    slider (2).png

     

    Mi a vállalati keresés és miért van rá szükség?

    A vállalati keresés azon folyamatok összessége, amely során a vállalkozás munkatársai információk után kutatnak a céges adatvagyonban. Minél nagyobb a kereshető adatmennyiség és minél szerteágazóbb a tárolásuk helye, annál több időt emészt fel a keresési folyamat.

    Mindezek mellett folyamatosan nő az igény arra, hogy a keresés során alkalmazott megoldás ne csak egy egyszerű keresőmotor, hanem egy hatékonyan, intuitívan használható, illetve speciális funkciókkal rendelkező felhasználói felület legyen. Egy korszerű vállalati kereső amellett, hogy tetszőleges számú adatforrás tartalmában képes keresni, olyan egyedi beépített funkciókkal is rendelkezik, mint az összetett keresési és szűrési lehetőségek, a beépített szinonimaszótár, a keresési logelemző vagy éppen a tömeges keresési opció.

     

    Milyen megoldások érhetőek el a vállalati keresés piacán?

    A szoftvereket bemutató és rangsoroló Gartner oldalán számos vállalati kereső megtalálható, többek között a világ vezető techóriásaié. Ezek a kétség kívül fejlett szolgáltatásokkal bíró “dobozos termékek” többnyire az angol nyelvterületen tevékenykedő nagyvállalatok igényeit hivatottak kiszolgálni.

    Az ennél kisebb méretű vállalkozásokat magába foglaló piaci szegmens résztvevői azonban kedvezőbbek lehetnek az olyan egyedi és szélesebb körben testreszabható megoldások, amelyek jobban illeszkednek a büdzséjükhöz, illetve az adott nyelvhez, amelyen tevékenységüket kifejtik. Ilyen megoldás például a hazai fejlesztésű TAS Vállalati kereső is, amelynél számos idegen nyelv mellett kiemelten támogatott a magyar nyelv, így kiváló megoldás a belföldi cégek számára.

     

    Mikor érdemes vállalati keresőt bevezetni?

    Számos oka lehet annak, hogy a keresési igények kiszolgálása már célszerűen egy vállalati keresővel valósuljon meg. A vállalaton belüli adatmennyiség számottevő megnövekedése, a szofisztikáltabb keresési igények megjelenése, a rengeteg egyenként elvégzendő lekérdezés, a különböző adattároló rendszerek átjárhatatlanságából fakadó ismétlődő keresések mind-mind olyan okok, amelyek indokolttá teszik egy intelligens vállalati kereső alkalmazását.

    Általánosságban elmondható, hogy a vállalati keresés leginkább a közép- és nagyvállalati közeg igényeit hivatott kiszolgálni, azonban a cégmérettől függetlenül, akár tömegesen léphetnek fel olyan feladatok, amelyek megoldása mindenképpen speciális keresőmegoldás bevezetését teszik szükségessé.

    A másik olyan faktor, amelyet napjainkban érdemes figyelembe venni, az az információk felkutatására fordított időmennyiség, hiszen ez a vállalati keresővel jelentősen lerövidíthető. Így több munkaidőt lehet átcsoportosítani a magasabb hozzáadott értékű feladatok elvégzésére. Az idő pedig pénz, ahogy mondani szokták.

     

    Több mint keresés

    Természetesen egy vállalati kereső bevezetését komoly igényfelmérés előzi meg, hiszen számos olyan tényezőt figyelembe kell venni, mint az adatok mennyisége, formátumuk és tárolásuk helye, a keresési jogosultságok és az egyedi preferenciák. Mindezek mellett olyan szöveganalitikai megoldások és folyamatok is kapcsolódhatnak a vállalati kereséshez, mint az adatgyűjtés, az entitáskinyerés, a fejlett névazonosítás, a figyelőlisták létrehozása vagy éppen a szentimentelemzés.

    A több éves szöveganalitikai tapasztalattal rendelkező Precognox Kft. ügyvezető-tulajdonosa, Jóföldi Endre szerint "egy vállalati kereső sikeres bevezetése legfőképpen azon múlik, hogy mennyire vagyunk képesek felmérni és kiszolgálni a speciális igényeket, illetve a keresés folyamata mennyire illeszkedik bele az egyébként már jól megszokott munkafolyamatokba. A vállalati keresés világa folyamatosan fejlődik, ezt jól mutatja, hogy az ügyfelek egyre különlegesebb igényeket fogalmaznak. Megoldásainkban éppen ezért a saját fejlesztéseink mellett a világ vezető szöveganalitikai vívmányait is integráljuk. Ezekre pedig komoly szükség van, hiszen az adatmennyiség növekedésével a keresési igények is folyamatosan fejlődnek, amelyekkel pedig lépést kell tartani, hogy valóban intelligens keresőmegoldást tudjunk partnereinknek ajánlani."

    Még több információ a vállalati keresés témakörben, illetve a TAS Vállalati keresőről itt található!