A Maxon bejelentette a Cinema 4D R20-at

    A 3D alkalmazásnak mérföldkő jelentőségű frissítése olyan újdonságokat kínál mint a node-alapú materialok, MoGraph bővítések és akadálymentes CAD importálás.

    A Maxon bejelentette az ikonikus 3D design és animációs szoftverének, a Cinema 4D-nek a Release 20 (R20)-as verzióját. A Release 20 olyan high-end funkciókat kínál a VFX és motion graphics művészeknek mint a node-alapú materialok, volume modeling, robusztus CAD import és a MoGraph eszköztár drámai továbbfejlesztése.

     

    copyright: Maxon

     

    A Maxon a Cinema 4D R20-at élőben és online a c4dlive.com-on fogja bejelenteni a 2018-as SIGGRAPH alkalmával, amit idén a kanadai Vancouverben 2018 augusztus 14-16. között tartanak.

    “Nagyon izgatottak vagyunk hogy nagyon haladó eszközökkel tudjuk a workflowt és munka élményét fokozni” - mondta David McGravan, a Maxon Computer GmbH nemrégiben kinevezett CEO-ja. “Az elmúlt évtizedben a MoGraph eszköztárunk forradalmasította a broadcast graphic ipart. Az új Field rendszer a következő szintet hozza el a csak a Cinema 4D-re jellemző munkafolyamatokban.”

     

    copyright: Dusan Vukcevic

     

    Főbb újdonságok a Release 20-ban:

    Node alapú materialok - Létrehozni az egyszerű referenciáktól a komplex shaderekig bármilyen materialt az új node-alapú editorban. Több mint 150 féle, különböző funkciókat megvalósító inode-ból állíthatunk össze komplex shadereket. A kezdők továbbra is használhatják a C4D jól ismert és bevált Material Editor-át, mostantól viszont a megfelelő node kapcsolatok automatikusan létrejönnek a háttérben. Az így létrehozott materialokat assetekbe rendezhetjük, ahol a felhasználó által defíniált paraméterek a klasszikus Material Editorhoz hasonló felületen módosíthatók parametrikusan.

     

    copyright: Yan Ge

     

    MoGraph Fields - az iparban vezető procedurális animációs toolset egy teljesen új módját kínálja a módosító effektek erősségének a meghatározásánál a különféle falloff-ok kombinálása révén - egyszerű alakzatoktól a shaderekig vagy hangok és objektumok / formulák révén. A művészek keverhetik a Fieldeket a standard keverési módszerekkel, de remappelhetik is az effektek hatását. Csoportosítsunk több Field-et és használjuk őket effektorként, deformerként vagy bármilyen torzító módon.

     

     

    CAD Data import - A népszerű CAD formátumok közvetlenül és simán importálhatók a Cinema 4D R20-ba egy egyszerű drag-and-drop-al. Az egyedi méret-alapú tesszelációs felület teszi lehetővé a részletek beállítását bámulatos vizualizációk elkészítéséhez. A támogatott formátumok: STEP, Solidworks, JT, Catia V5 és IGES.

    Volume Modeling - Hozzunk létre komplex modelleket alap alakzatok Boolean típusú összeadásával és kivonásával, használva ehhez a Cinema 4D R20 OpenVDB-alapú Volume Builderét és Mesher-ét. Alkossunk organikus vagy szilárdtest felületeket bármilyen Cinema 4D objektumból, beleértve az új Field objektumot is. A volume-ok .vdb szekvenciákba exportálhatók, így bármilyen olyan más alkalmazásban vagy render engine-ben használhatjuk őket, amelyek támogatják az OpenVDB-t.

    ProRender fejlesztések - A ProRender a Cinema 4D R20-ban kibővíti a GPU rendering lehetőségeket, így mostantól a sub-surface scattering-et, a motion blur-t és a multi-pass-okat is támogatja. A ProRender core is frissült, támogatja az Apple Metal 2-t, a ProRender core-on kívüli textúrákat, stb.

     

    copyright: Yan Ge

     

    Belső fejlesztések - Ahogy a Cinema 4D R20 egy modernebb fejlesztői környezetből származik, ez jelentős API fejlesztéseket, az új node frameworkot, az új modeling framework jövőbeli fejlesztési lehetőségeit és egy új UI framework-ot is magában foglal.

    A Cinema 4D R20 2018 szeptemberétől lesz kapható macOS és Windows operációs rendszerekre.