A 8 legjelentősebb tech trend 2021-ben az Adobe termékigazgatója szerint

    A 2020-as év végén Belsky nyolc fő tendenciát jósolt a közeljövőben a technológiai iparban.

    Scott Belsky az Adobe vezérigazgatója, valamint a Behance, az Adobe közösségi média platformjának alapítója. Korai befektető és terméktanácsadó a legjobb startupok, többek között a Pinterest, az Uber, a Carta és az Airtable számára.

     

     

    Szerinte a tehetségek egyre inkább fogják a közönségüket birtokolni olyan alkalmazásokon keresztül, mint a YouTube, a TikTok és a Patreon, és hogy a kreativitást támogató rendszerek és alkalmazások hangsúlyosabbá válnak a termelékenységi eszközökkel szemben.

    Belsky szerint kialakul az “eduployment” korszaka, amely integrálja a szakma kiválasztásának, az oktatás megszerzésének, az álláskeresésnek vagy a cégalapításnak a folyamatát.

     

    Nézzük a szakember gondolatait:

    Ahogy kihúzzuk magunkat a 2020-as árokból, a jövőnek van néhány fő témája, ami különösen izgatottá tesz. Megosztom őket, hogy több pontot kapcsolhassak össze, több alapítóval ismerkedhessek meg, és hozzájárulást kérhessek ezen ötletek továbbfejlesztéséhez.

    Nem meglepő, hogy néhány társaságot, akit ezekben a trendekben megemlítek, személyesen ismerek, de kihívást támasztottam magammal szemben, hogy a nyilvánvaló trendek és nyertesek helyett inkább a kevésbé nyilvánvalóbbakkal kapcsolatban osszam meg ötleteimet.

     

    1. A "decentralizált" fogalma váratlan helyeken terjed.

    Igen, manapság a csapból is a Bitcoin és a blockchain alapú megoldások ömlenek, és az egyik mellékhatás az ötlet arra vonatkozóan, hogyan lehet decentralizálni a munka és az élet egyéb aspektusait. Például Ben Rubin / Talk a csapatok decentralizált működésének módjait dolgozza ki (kiderül, hogy a "meeting"-ek fogalma már a központosított munkahelyek archaikus és pazarló jele lehet).

    A Braintrust csapata a blockchain alapelveit és technológiáját egyaránt felhasználja egy felhasználó által vezérelt tehetséghálózat kiépítéséhez. Ahelyett, hogy bármilyen díjat vagy a résztvevő tehetség jövedelmének százalékos arányát felvenné, a Braintrust értéket szerez a többi résztvevővel együtt olyan tokenek révén, amelyek a hálózat növekedésével értékesebbé válnak.

    A CashDrop csapata módot teremtett arra, hogy bárki (a tacos stand tulajdonosától a ruházati tervezőig) üzletet építsen anélkül, hogy a hagyományos piacra támaszkodna, amely jutalékot vagy díjat számít fel. Egy lépéssel hátrébb lépve a közösség által működtetett egységek (piacterek, alkalmazásboltok stb.) központi tulajdonosainak hagyományos modellje, amely mindenből százalékos részesedést kér (és ahol a központi "főnökök" mindent felülvizsgálathoz és jóváhagyáshoz kötnek), végre kiöregedhet.

     

    2. Nézzük  meg az "eduployment" korszakát: A szakma azonosításának, az oktatás megszerzésének és az elhelyezkedésnek (vagy a cégalapításnak) a folyamata teljes mértékben integrálódik.

    Vegyük például a Nana nevű céget, amely képezni fog valakit háztartási készülékek javításában (gondoljunk az egyedi márkájú mosogatógépekre stb.), majd bekonfigurálja egy piactérre hogy rögtön elkezdjen munkát találni azon a környékén, ahol ezen készülékek gyártói is jelen vannak. Vagy vegyük a Main Street-et, ami festővé képez, felruház mindennel, ami szükséges, és 30 napon belül sikeres vállalkozássá alakítja a kapun kívül - lényegében franchise-á alakítva a beszállókat.

    Ahelyett, hogy a saját karrier kockáztatásával drága oktatásokon vennénk részt, ez az új oktatási modell, ahogyan már hívtam, mindenkinek esélyt ad a játékhoz. Rajtunk áll az oktatás és a foglalkoztatás vertikális integrációja, és úgy gondolom, hogy ez a tendencia nagymértékben segíti kezelni gazdaságunk főbb kérdéseit, miközben új kisvállalkozások jönnek létre.

     

    3. Néhány látszólag furcsa közösségi alkalmazás ráhangolódik a 16 év alatti demográfia sajátos alkotásmódjára, amely alapértelmezés szerint az önkifejezés és az átláthatóság toleranciája.

    Több vállalkozót látok most közösségi alkalmazásokat indítani, mint az elmúlt években összesen, és ezek már végre nem építenek a Facebookra, vagy nem utánozzák a meglévő termékeket finom módosításokkal. Nem, ezek (végre) teljesen új és eredeti ötletek. Az egyik kedvencem, a még kibontakozóban levő, de gyors növekedést tapasztaló ItsMe. Jelenleg körülbelül a 24. helyen áll az App Store-ban a közösségi hálózatok kategóriájában. Az ItsMe a hangulatod alapján összekapcsol téged másokkal, ezáltal saját megjelenést teremthetsz, és egyben lehetővé teszi, hogy szöveggel, hanggal, zenével vagy rajzokkal kommunikálj. Van még néhány új társadalmi modell, amelyek nagyon izgalmasak.

    Mit osztanak meg ezek a következő generációs közösségi platformok? A múlékony megosztást kombinálják a tartós hírnévteremtéssel, az alapértelmezett átláthatóság és a "magánélet" liberálisabb értelmezését támogatják, kevesebb kreatív kényszerük van, és arra hivatottak, hogy a legkreatívabb önkifejezéssel rendelkezőket jutalmazzák.

    A közösségi kategóriában én is nagyon izgatott vagyok Gowalla újjászületésé miatt, ami egy vad társadalmi játék, amely még mindig kissé rejtett a világ előtt, és a Public, ami nyilvános piaci befektetések közösségi hálózata. Elég csak annyit mondani, hogy a társadalmi jövő izgalmas, és a közhiedelemmel ellentétben nem lesznek korlátozva a ma domináns közösségi hálózatok által.

     

    4. Az új startup csillagok egyre inkább magukénak fogják tartani a közönségüket, az "egy csatornák" és a közösség-mint-szolgáltatás megjelenésével.

    Elmúltak azok az idők, amikor a szuper tehetséges embereknek egy tévéhálózattal kellett szerződést kötniük az áttöréshez. A hirdetésekkel támogatott és algoritmikusan vezérelt alternatívák, mint a YouTube és a TikTok, a tehetséggel már fölényben vannak. A "saját közönség birtoklása" az elkövetkező évek makro trendje lesz.

    Az Substack megfelelői (ahol saját e-mail listádat készíted és bevételszerezheted) megjelennek a videókban, a közösségekben és a közönség felépítésének, kezelésének és bevételszerzésének egyéb módjaiban. Pár korai példa, mint a OnlyFans és a Patreon is jól példázza, hogy mi minden lehetséges.

    Különösen lelkesedem olyan termékekért, mint a Circle és a Geneva, amelyek teljes értékű közösségi funkcionalitást biztosítanak a márkák és az egyének számára. Ha bármilyen tartalomalkotó vagy, most felpörgethetsz egy közösséget, összegyűjtheted őket és egyedi szolgáltatásokat nyújthatsz, hogy örömet szerezz nekik (magadnak pedig bevételt).

    Egy ilyen világban az Instagram és a YouTube típusú termékek egyszerűen a marketing tölcsér kiindulópontjaként szolgálnak. A cél egyszerűen az lesz hogy a más platformokon elérhető közönséget a saját magántulajdonban lévő és kezelt csatornánk közönségévé konvertáljuk. Az elkövetkező években ennek a trendnek a gyorsulását fogjuk látni.

     

    5. A vállalkozás egyre több funkciója válik többszereplőssé, amelyet a magasan specializált, mesterséges intelligenciával támogatott, fogyasztói termékélményekkel rendelkező vállalatok működtetnek.

    A beszerzéstől és a biztonságtól kezdve a pénzügyi tervezésen és design-on át az egykor egymástól elszigetelten működő csapatok funkcióit együttműködő, könnyebben használható és az egész vállalat érdekeltjeit befogadó SaaS-eszközök alakítják majd át. Azok, akik velem együtt fektetnek be ezekbe, tudják, hogy mennyire rajongok e terület iránt.

    Az olyan vállalatoktól kezdve, mint a Globality a beszerzés területén, a Sora a HR interakcióknál, a Meter a WiFi és az IT szolgáltatáshoz, a Welcome az új alkalmazottak felvételéhez, távozásához és elindításához… számos megközelítés létezik, és a lista csak folytatódik. Az ilyen típusú termékek alapvetően megváltoztatják a nagyvállalatok működését az egyes funkciók között, miközben átalakítják az alkalmazottak életminőségét.

    Ennek az átalakulásnak az elősegítése érdekében a WorkOS a nagyvállalati minőséget, mint szolgáltatást építi fel, lehetővé téve az új vállalatok számára, hogy mindössze néhány soros kóddal kezdhessenek eladásokat vállalati ügyfelek számára, a "Single Sign-On (SSO) az alkalmazásába percek alatt" ajánlattal. A Scarf pedig eszközöket épít a nyílt forráskódú fejlesztők számára a vállalati ügyfelek kiszolgálására és bevételszerzésére. Tehát, sok energia van ebben a térben. Mindezek egyik következménye: egyre nagyobb konkurenciájú és elavult ügyfélszerzési csatornák a SaaS vállalatok esetében. Ez egyben egy megoldandó probléma / lehetőség is.

     

    6. A kreatív eszközöket a vállalat egészében telepítik, hasonlóan a termelékenységi eszközökhöz, amelyeket az előző évtizedekben telepítettek.

    Az AI koráig a produktívabb munkavégzés volt a legjobb módja annak, hogy kitűnjünk a munkahelyen. De most, amikor a botok és algoritmusok a mindennapi és ismétlődő munkát elvégzik, az emberi munka előnyei áttérnek az egyedülállóan emberi készségekre és képességekre. Ezek között a fő a kreativitás.

    Gondoljunk az adatok megjelenítésének vonzóbb módjaira, jobb módokra a megbeszélések megosztására munkatársaival, a vonzó grafikára amivel minden előadás felpezsdíthető több száz meetinget is helyettesíteni képes prototípusokra. Ezek a képességek az elkövetkező évtizedekben a munkahelyi (és az iskolai, valamint a társadalmi) teljesítmények növekedését fogják előidézni, és ennek megvalósításához mindenkit fel kell szerelni.

    Nyilvánvalóan ez az egyik fő hangsúly a mindennapi munkám során, az Adobe kreatív csapataim termékvezetőjeként. A piac ezen hatalmas kiterjedését kétféle persona-ra osztjuk: tartalomgyártók és együttműködők. Az előbbi valamivel - egy képpel, egy videóval vagy egy grafikával - kezd és remixelni vagy dekonstruálni szeretne. Ez utóbbi összehozza az emberek egy csoportját és kihasználja a megosztott eszközöket (az Adobe Creative Cloud-ot fokozatosan egy ilyen típusú "kreatív rendszerré" alakítottuk). Természetesen ehhez az igényhez új típusú eszközökre van szükség a modern platformokon, például az interneten. Az Adobe az új ökoszisztéma egészével együtt azon dolgozik, hogy ez megvalósuljon.

     

    7. Új és a hagyományokkal szakító interfészek jelennek meg, amelyek összesítik és összekapcsolják azokat az alapul szolgáló szolgáltatásokat, amelyeket az élethez és a munkához használunk.

    Ez biztosan nem új trend, és 2014 óta írok az "interfész rétegekről" és a "csatáról, hogy az alapértelmezett legyen". De a mindennapi munkához szükséges SaaS kínálat robbanása egy egészen új problémát vet fel: hogyan fűzzük össze ezt az egészet?

    Vegyük figyelembe azokat a digitális tereket, amelyekben a napjainkat töltjük - a kedvenc alkalmazások "kezdőlapján", az asztali számítógépünkön található keresőn, telefonjaink kezdőképernyőjén. Különböző típusú dokumentumokat, fájlokat, mappákat és csapatokat hozunk létre mindenhol. Mindenre speciális alkalmazásunk van, és sok helyen kell kezelnünk az engedélyeket. Mindezek a különféle felhőalapú dokumentumok és szolgáltatások különböző sémákkal rendelkeznek és nincsenek egymással szerves kapcsolatban - ez zűrzavart okoz.

    Néhány vállalat ezt próbálja megvalósítani, köztük a Command E (egy egyszerű billentyűparancs bármely dokumentum, névjegy, fájl vagy rekord felhőből történő megnyitásához) vagy egy másik, még korai stádiumban lévő izgalmas cég. Kétségtelen, hogy mindezeket az alapul szolgáló szolgáltatásokat és erőforrásokat össze fogjuk kapcsolni, és aki elvégzi ezt az integrációt, az fogja irányítja a felületet, ahol valójában élünk, dolgozunk és döntéseket hozunk.

     

    8. Az extrém '20 -as évek újabb fordulója előttünk áll, ahol a pandémiában felmerült vágyak a divat, az utazás és kultúrát alapjaiban átható kreatív önkifejezés formájában szabadulnak fel.

    Családom és én a szomszédunkkal és kedves barátunkkal, Jenn Hymannal, a RentTheRunway társalapítójával és vezérigazgatójával, valamint a családjával együtt töltöttük otthon a járvány nagy részét. Mondanom sem kell, hogy az otthoni világ nagyon nehéz évet hozott Jenn csapatának. De most, amikor már látszik az alagút végén a fény, Jenn is új energiával telítődik. Úgy véli, hogy a világjárvány utáni divat minden eddiginél mókásabb és előnyösebb lesz.

    Egyetértek, és elképzelem, hogy az oltott énünk buzgón ugrik vissza a utazás, divat, partik, koncertek és új emberekkel való találkozás világába. (Végül is a múlt század 20-as évei szintén járványt hoztak, hogy csak az 1918-as spanyolnáthára emlékezzünk.) A bennünk felhalmozódott kulturális üresség kitöltésére irányuló vágyunk túlkompenzációs formát eredményez, amely egy epikus évtizedet fog előidézni (igen, javíthatatlan optimista vagyok).