[6. rész] Egy grafikus útja - Kovács Péter


Sorozatunkban hivatás szerűen dolgozó magyar grafikusokat, illusztrátorokat mutatunk be nektek egy interjú keretein belül! Hatodik alkotónk Kovács Péter, aki építészi hivatást cserélte le az illusztrátori pályára.


Kovács Pétert gyermekkora óta foglalkoztatja a rajzolás, talán nem meglepő, hogy éppen ezért az építészet vált első szakmájává. Később azonban úgy érezte, itt alkotóként nem tud annyira kiteljesedni, így fordult a grafika és az illusztráció felé. Bevallása szerint nagyon közel áll hozzá a sci-fi világa, és mindez illusztrációin is megfigyelhető. Bár mára már ő is digitális eszközökkel alkot, számára az örök kedvenc a manuális alkotás marad. Leginkább fekete-fehér illusztrációkat szeret készíteni, amit legszívesebben tussal rajzol.

Egyik legkiemelkedőbb munkája a Nemere István ifjúsági sci-fi regénye alapján készült kalandjáték, a Kupolaváros koncept artjainak elkészítése volt. Az játék fejlesztőivel, az Overon Station Entertainment stúdióval együttműködve, lenyűgözően részletes képeket készített, amik bemutatják a történetközpontú játék legfontosabb helyszínének látványvilágát – a kihalt marsi kupolaváros, valamint a hipermodern űrhajó „Teca” szembeötlően markáns eltéréseit.

 

grafikusinterju-header_KOVACSPETER_0.png

 

Mióta foglalkozol illusztrációval és grafikával?

Nehéz lenne pontosan meghatározni, mivel folyamatos volt az átmenet az előző szakmám (építészet) és az illusztrálás, mint fő megélheti forrás között. Utóbbi 2008-9 között kezdte átvenni a vezető szerepet. A rajzolással persze hobbi szinten gyerekkorom óta aktívan foglalkozom.

Mikor, mi okból határoztad el, hogy Te főállásban ezzel szeretnél foglalkozni?

Amikor egyre kevésbé volt képes az építészet kreatív hajlamaim kielégítésére, és bebizonyosodott számomra, hogy ez az elfoglaltság  -mármint az addig szórakozást, kikapcsolódást jelentő rajzolás- gazdaságilag is rentábilissá válhat.

 

flat1_0.jpg

 

Mint minden út kezdete nehéz, milyen akadályokkal kellett szembe nézned, mielőtt kezdő grafikusként megkaptad az első megbízásod?

Semmivel, mivel az első próbamunkámmal (amit folyamatos megrendelések követtek) egy felkérésnek tettem eleget, tehát abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy nem kellett kiadóról kiadóra járva házalni a munkáimmal.

Mi a menete egy megbízásnak? Hamar megtalálod a közös hangot a megbízóiddal?

Általában "visszajáró ügyfeleknek" dolgozom, ott a gépezet olajozott. A közösségi oldalaknak köszönhetően viszont elképzelhető az egyik napról a másikra beeső megbízás, a legszínesebb skálát lefedve. Általában ez esetekben is hamar megtaláljuk a közös hangot, az elkerülhetetlen kivételek meg persze erősítik a szabályt. A megbízás menete a minden részletre kiterjedő brieftől a "kb. ilyen legyen, de rádbízom"-ig bármi lehet.

Általában mennyi időt vesz igénybe egy projekt elkészítése?

Ez nagyon változó. Míg egy játékfejlesztésben való részvétel akár évekre rúghat, egy pók mirigyeit bemutató magyarázó ábra órákon belül elkészül.

 

Tessa_corridor2.jpg

 

Milyen fázisokon megy keresztül az ötlet, ami végül egy kész remekművé válik?

Ha az idő engedi, a legkevesebb kockázat elvét követve építem fel a projektet. Mindig a gyors vázlatok, skiccek készülnek először, szoros üzenetváltással megvitatva a megbízóval, hogy a nagyobb erőbefektetést kívánó, későbbi kidolgozási folyamatoknál már minél kevesebb változtatásra legyen szükség.

Egy könyvborítónál pl. szeretek egy színes, pár foltból álló skiccel indítani, amibe nagy jóindulattal belelátható a kész produktum erősen hunyorítva elképzelt képe. Ezzel felvázolom a hangulatot, a képi elemek nagyjából elhelyezkedését. Ennek mentén beindulhat a megbízói fantázia, és szívesen is veszek bármilyen változtatási kívánalmat, mivel ezek a kis rajzocskák gyorsan elkészülnek, és ezáltal közelebb kerülünk a kívánt produktumhoz. Ha az eredménnyel kapcsolatban kölcsönös az elégedettség, belekezdek egy vonalrajzba, mely tónusok nélkül készül, de a részletek megjelenítésével. Tulajdonképpen ezt fogom "kiszínezni" jóváhagyása után. Ezek után dolgozom ki a képet (itt már nem szívesen változtatok semmin, de az előző fázisok ezt általában nem is teszik szükségessé.)

A "remekmű" igazán megtisztelő 🙂

Melyik volt a kedvenc megbízásod? Milyen grafikákat és illusztrációkat készítesz szívesen?

A Kupolaváros játék koncept artjain nagyon szívesen dolgoztam. Nem csak, mert a sci-fi igen közel áll hozzám, hanem a feladat is igen összetett, változatos volt; az ember nem fásult bele egy rajz hetekig tartó csinosítgatásába, inkább a gyors ötletelés volt a jellemző. 

Fekete-fehér illusztrációkat szívesen készítek  -sajnos ezekre van a legkevésbé igény-, mivel anno, analóg koromban főleg tussal, grafittal rajzoltam.

Összességében elmondható, hogy éppen azt csinálom szívesen, amilyen nem az előző volt 🙂

 

 

2-1.jpg

2-2.jpg

2-3.jpg

 

Milyen eszközöket használsz a munkád során? Itt a kreatív tartalom előállításhoz szükséges szoftverekre, eszközökre gondolok elsősorban.

Az analóg eszközök lassan tért vesztettek a munkafolyamatok során, mostanra teljesen eltűntek (kikapcsolódásként előveszem még a ceruzát, tollat, de a produktivitást már inkább hátráltatják).

A reklám megkerülésével: hardver (beviteli eszköz) és szoftver tekintetében a piacvezető vállalatok régebbi -az újak, bár próbáltam őket , nem váltak be- termékeivel dolgozom, gondosan személyre szabott beállításokkal a gyors munkavégzést elősegítendő.

Milyen munkafolyamatokhoz használod ezeket a kreatív szoftvereket, eszközöket?

Mindegyikhez 🙂

Ezek a munkafolyamatok általában mennyi időt vesznek igénybe?

Projektfüggő.

 

1-2.jpg

1-3.jpg

 

Milyen nehézségekkel kell szembe nézned egy ilyen grafika, illetve illusztráció elkészítése során?

Az egyetlen nehézség talán, ha a téma nagyon nem kedvemre való. Ilyenkor azzal vigasztalom magam, hogy legalább tanulok belőle.

Mit tanácsolnál egy hasonló, feltörekvő, tehetséges grafikusnak vagy illusztrátornak?

Újfent nagyon kedves a kérdés felvetése.

Mivel a gyökereimet tekintve autodidakta vagyok, a tanulmányok tekintetében nem tudok hasznos információval szolgálni. Egy-két tutorial megnézése itt-ott biztosan nem árt. Magamból kiindulva csak annyit tanácsolhatok, hogyha kezdettől fogva nem leled örömöd a rajzolásban, akkor lehetsz a gyakorlásnak köszönhetően akármilyen profi, nem fogod jól érezni magad életed munkával töltött részében, ami azért nem elhanyagolható 🙂

Köszönjük szépen a válaszokat és további sok sikert kívánunk a jövőben is!

 

Ha szeretnétek együtt dolgozni a Péterrel, látogassátok meg a weboldalát, ahol további érdekes képeket is találhattok!

CGSociety: vispetya

Overon Station projekt: Múltbatekintő jövő: a Kupolaváros látványvilágának megteremtése

Egy grafikus útja című interjúsorozatunkkal a feltörekvő grafikusokat, illusztrátorokat szeretnénk inspirálni. Következő részünkben a gyerekkönyv illusztrátort, Bódi Katit ismerhetitek meg!

 

grafikusinterju-header_KOVACSPETER_0.png

 

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram