Miben más a Cinema 4D R18?

    Számos újítással jelent meg a Maxon népszerű 3D szerkesztő szoftverének legújabb verziója, a Cinema 4D R18. Cikkünkben a leglényegesebbeket szedtük össze.

    MOGRAPH

    A Cinema 4D egyik nyilvánvaló erőssége a MoGraph, ami különböző klónozó és animációs eszközök összefoglaló neve. Az új verzióban két fontos újítást kapott ez a forradalmi eszköz:

    Voronoi Fracturing

    Korábban egy külső plugin kellett ahhoz, hogy a tárgyakon véletlenszerű törési vonalakat generáljunk, amik mentén az adott objektumot „összetörhettük”. A Voronoi Fracturing még ennél is többre képes, ugyanis akár mi magunk is berajzolhatjuk, pontosan hol törjenek el a tárgyak, így akár művészi jeleneteket is létrehozhatunk. Íme egy példa a Voronoi Fracturing működésére: VIDEÓ

    startpage_mograph.jpg

    Kibővített Cloner

    A Cloner eszköz korábban is egyedülállónak számított, ám ez nem volt elég a Maxonnak. Az R18-ban automatikusan tudunk téglafalakat létrehozni, vagy hatszög alakzatba rendezni a klónozott objektumokat. A továbbfejlesztett Cloner figyelembe veszi a sokszorosítandó objektum, vagy spline méretét, és akkor is megtartja a klónok közötti meghatározott távolságot, ha növeljük az objektum méretét.

     

    MODELLEZÉS

    Új Knife eszköz

    A Knife (kés) eszköz a korábbi verziókban is nagy segítséget jelentett a modellezőknek, de aki az R18 Knife eszközének használatát elsajátítja, mostantól szinte bármire képes lesz, ami a modellezést illeti. Számos funkciót egyesít az újítás, a benne rejlő összes lehetőséget meg sem kísérlem most felsorolni, lássuk csak a legfontosabbakat.

    Talán a leginkább szembetűnő változás az, hogy már nem csak egy egyenes vonalat húzhatunk a Knife-fal, hanem több ponton is megtörhetjük a vágási vonalat, és később ezeket a pontokat el is mozdíthatjuk manuálisan. Ezen felül azonban szinte bármilyen alakzatot használhatunk vágásként, akár kör alakú, vagy hullámos vágást is ejthetünk az objektumon.

     Szintén kiemelendő újítás, hogy bár eddig leginkább plusz vertexek elhelyezésére használtuk a Knife-ot, most végre méltóvá vált a nevéhez, mert valóban levághatunk darabokat a modellből, azaz a szoftver automatikusan eltávolítja a tárgy azon részeit, amit meghatározunk.

    Ezeken kívül azonban számos újítást tartalmaz még ez az eszköz, a modell alakjának követésétől a klónozott vágási vonalakig, de EBBEN A VIDEÓBAN az összes újdonságot megtekinthetjük.

    startpage_knifetool.jpg

    Displacement beégetése

    A sculptolt karakterek, vagy modellek általában nagyon sok polygonból állnak, ami sokszor megnehezíti az animálásukat. Az R18-ban lehetőség nyílik a displacement és normal maphez hasonlóan beleégetni a modellbe a felületi egyenetlenségeket, így az animáláshoz viszonylag egyszerű karaktereket használhatunk, miközben a renderben továbbra is magas részletességű modelleket látunk.

     

    ANIMÁCIÓ

    Object Tracker

    Az új verzióban lehetővé vált a beimportált videók mozgó tárgyainak kielemzése is. Ez lehetővé teszi, hogy a videón lévő tárgyakra 3D-s kiegészítőket tegyünk, amik automatikusan lekövetik a 2D-s mozgást. Például egy felvételen futó ló hátára modellezett nyerget erősíthetünk, ami aztán követni fogja a ló mozgását. Ezzel a megoldással a 2D videófelvételek és a 3D elemek egy jeleneten belül olyan egységes képet alkotnak, mint még soha.

    Parent Constraint

    Korábban is létezett a Cinema 4D-n belül megoldás arra, hogy bizonyos tárgyak mozgását függővé tegyük egy „szülő” tárgyétól. Például, amikor az animációban egy karakter sepreget, a seprű mozgása a karakter kezeinek mozgása által jön létre, tehát nem szükséges azt külön animálni. Ezt fejlesztette tovább a Maxon az R18-ban, így minden eddiginél könnyebb, de a lényeg, hogy megbízhatóbb megoldást kaptunk.

     

    RENDERELÉS – ANYAGOK

    A renderlésre és a materialokra eddig sem lehetett panaszuk a Cinema 4D felhasználóknak, de természetesen nincs új verzió új, innovatív materialok és renderelési megoldások nélkül.

    Thin Film Shader

    A Thin Film Shader segítségével olyan különböző olajos, szivárványosan játszó, gyöngyházfényű felületeket hozhatunk létre egyszerűen, mint például szappanbuborék, olajfoltok, vagy ujjlenyomatok.

    render.JPG

    Inverse Ambient Occlusion

    Amint azt tudjuk, az Ambient Occlusion az egymáshoz közel eső felületeket sötétíti el. Nem is gondolnánk azonban, hányszor van szükség ennek az ellenkezőjére. Az Inverse Ambient Occlusion-nel tárgyak szélein lévő természetes kopást szimulálhatunk, vagy akár a subsurface scatteringhez hasonló hatást is elérhetünk.

    SZÁMOS EGYÉB ÚJÍTÁS

    Jelen cikk keretein belül nincs lehetőség minden innovációt felsorolni, amit az R18 hozott. Az alábbi videóban azonban az összes fontos újítást megtekinthetjük: VIDEÓ