A független szerzők művei lenyomják a best-seller listákról a hagyományos kiadásban megjelent könyveket.
Ez derül ki a Digital Book World által közzétett Bowker statisztikából. A világ legnagyobb könyvkiadóinak termékei nem tudnak versenyezni a legjobb tíz helyért folyó küzdelemben a heti eladási lajstromokon. Amerikai piacról van szó természetesen, de a trendek – megszokhattuk – várhatóan más országokban, régiókban is hasonló irányba fognak mutatni.
2012-ben a Bowker adatai szerint közel hatvan százalékkal nőtt az a self-publishing könyvekre kiadott ISBN számok mennyisége. A teljes indie könyvbiznisz nyolcvan százalékát nyolc cég fedi le, a legnagyobb szereplők a Smashwords és a CretaSpace.
A Bowker vezető elemzője kijelenti: a self-publishing szerző nem egyszerűen írónak tekintik magát, hanem egyben üzletembernek is, aki a betűvetés mellett invesztál is a készülő műbe. Profi közreműködőket szerződtet azokra a feladatokra, amelyekkel egyedül nem tud megbirkózni. A self-publishing szerzők kiszolgálására egy új könyves cégfelépítmény kezd kialakulni.
Illusztratív fotó arról, amikor a könyv, mint házimunka tevékenység ábrázoltatik.
A self-publishinget is sokan az otthon falai közé gondolják valójában.
Mike Shatzkin szakértőt, a következő évi new yorki könyvfesztivál szekcióvezetőjét arról kérdezték, mit tehetnek a kiadók, látva a self-publishing egyre növekvő népszerűségét. Shatzkin úgy látja, a hagyományos kiadóknak van két hátránya, ami különösen a self-publishinggal való összevetésben azonnal kiugrik. Az első a sebesség, a nagy kiadók lassúak. A másik a szerző jutaléka. Túl soka pénzt von magához a kiadó, az íróember jutaléka alacsony. Az is nyilvánvaló, hogy a profi szereplők jelenleg inkább kiadói szemlélettel dolgoznak, a szerzőre koncentrált üzletmenet helyett. Ám van valami, ami még sokkal veszélyesebb a kiadókra nézve: ha az Amazon ilyen mértékben halad a piac monopolizálásában, és egyszerűen ötven százalék fölötti lesz a print és az e-book részesedése a teljes könyvbevételben, nos, akkor nehéz lesz a szerzőket meggyőzni, hogy a kiadók a jövő letéteményesei.
Arra a kérdésre, hogy akkor mit tehetnek a kiadók ebben a helyzetben, Shatzkin azt válaszolta: a kiadók forduljanak a digitális marketing felé, amely természeténél fogva eleve közönség centrikus.
Csatlakozzon Ön is Facebook oldalunkhoz!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.