A Millward Brown kutatása szerint immár az iPhone és az iPad gyártója rendelkezik a világ legértékesebb márkájával.
A Millward Brown hétvégén publikált kutatása szerint jelenleg a tavaly még harmadik helyezett Apple vezeti a világ legértékesebb brandjeinek rangsorát. A gyártó a Google-től vette át a vezető pozíciót; márkaértéke a tavalyi 83 milliárd dollárról 153 milliárdra nőtt.
A korábbi éllovas Google négy éven keresztül vezette a tabellát; márkaértéke egy év alatt két százalékkal 111,5 milliárd dollárra csökkent.
A kutatók szerint az Apple márkaértékének ugrásszerű növekedéséhez az is hozzájárult, hogy a gyártó teljesen más piaci stratégiát képvisel, mint a Google. A keresőcég elsősorban az ingyenes szolgáltatásokra és a nyílt forráskódú fejlesztésekre fókuszál - míg az Apple az úgynevezett „integrált modell" híve - elemezte a helyzetet a cég weboldalán megjelent blogbejegyzésében Nigel Hollis, a Millward Brown alelnöke és vezető elemzője.
„Egy dolog biztos: az integrált modell megkönnyíti az Apple számára, hogy fenntartsa azt a konzisztenciát, amely alapvetően fontos az erős márkák kiépítéséhez és fenntartásához" - írta Hollis. A szakértő szerint ezt a konzisztenciát erősíti a cég termékeinek harmonikus és egységes dizájnja, használati értéke és egyszerű kezelhetősége is.
A legértékesebb márkákat rangsoroló BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands lista összeállításánál a felhasználók körében végzett közvélemény-kutatások és különféle üzleti elemzések eredményeit egyaránt figyelembe veszik. A márkákat 13 különböző termékcsoportra - például ruházati márkák, sörgyártók, technológiai és telekommunikációs cégek - bontják.
A 2011-es rangsor első tíz helyezettje közül hat a technológiával és telekommunikációval foglalkozó vállalatok közül került ki. Az első helyezett Apple és a második helyezett Google mellett az IBM (3. hely), a Microsoft (5. hely), az AT&T (7. hely) és a China Mobile (9. hely) is a legjobbak között végzett.
A maga 246 százalékos márkaérték-növekedésével a Facebook az idén első ízben került fel a BrandZ Top 100-ra; a közösségi oldal a 35. helyen debütált.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.