Az új megjelenítő technológiák és üzemeltetett szolgáltatások forradalmasítják a kiadványok létrehozását és telepítését az asztali számítógépeken, a táblaszámítógépeken és a mobil piactereken
Los Angeles – 2010. október 25.– Az Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) az idei MAX világkonferenciáján ma bejelentette az Adobe® Digital Publishing Suite szoftvercsomagot, amely számos azonnal használatba vehető üzemeltetett szolgáltatást és megjelenítő technológiát biztosít a kiadóknak a digitális tartalmak létrehozásához, közzétételéhez, optimalizálásához, valamint a tartalomforgalmazókon és a vezető mobil piactereken keresztüli közvetlen fogyasztói értékesítéséhez. Az Adobe Creative Suite® és az Adobe InDesign® CS5 szoftverek alapjaira épülő Digital Publishing Suite lehetővé teszi innovatív, a kiadó márkanevéhez kötődő olvasói élmények megtervezését és terjesztését, továbbá rugalmas kereskedelmi modelleket és átfogó elemzési jelentéseket biztosít.
Az InDesign CS5, a PDF, a HTML5 és a Digital Publishing Suite segítségével a kiadók hatékonyan hozhatnak létre rögzített és adaptív elrendezéseket, natív módon építhetik ki az interaktivitás új szintjeit közvetlenül az InDesign alkalmazásban, terjeszthetik és értékesíthetik digitális kiadásaikat, valamint a szerkesztőségi és hirdetési tartalmakat egy átfogó, teljes digitális közzétételi munkafolyamattá varázsolhatják.
„A kiadványszerkesztés új alapokra helyezi önmagát, és kezdetét veszi a szerkesztési és hirdetési innováció új korszaka, mivel a kiadók új mobil platformokat céloznak meg” – mondta David Wadhwani, az Adobe kreatív és interaktív megoldásokért felelős alelnöke és ügyvezetője. „Az InDesign CS5 munkafolyamatok és aDigital Publishing Suite szolgáltatásai segítségével a profi kiadók új típusú innovatív digitális magazinokat szerkeszthetnek és hozhatnak forgalomba, amelyek a gazdagabb és dinamikusabb olvasói élménnyel sok előfizetőt és hirdetőt fognak vonzani.”
A Digital Publishing Suite szoftvercsomagot Kevin Lynch technológiai igazgató fogja hivatalosan bemutatni az Adobe MAX 2010 konferencia nyitóbeszédében, ma 9:30-kor (USA, nyugati parti időzóna). Iratkozzon fel a nyitóbeszéd élő közvetítésére a MAX 2010 weboldalán: http://www.max.adobe.com/online/.
A Digital Publishing Suite a következő vállalati szintű szolgáltatásokat és megjelenítő technológiákat tartalmazza:
· A Digital Publishing Suite támogatja az Adobe Content Viewer for Adobe AIR® és iOS-alkalmazásokat, amelyekkel teljes mértékben a kiadó márkanevéhez köthető, magával ragadó olvasói élményeket lehet létrehozni az olyan táblaszámítógépeken, mint a BlackBerry PlayBook, a Samsung Galaxy, az Apple iPad, valamint a piacon hamarosan megjelenő más Android-alapú eszközökön. A minimális Chrome megoldások, az innovatív navigációs funkciók, mint például a kicsinyített „tallózás mód” és a kéttengelyű navigáció használatával a tartalom új, izgalmas módon nyűgözi le az olvasókat.
· Gyártási szolgáltatás: közvetlenül az InDesign CS5 alkalmazásból tölthet fel cikkeket egy könnyen elsajátítható, üzemeltetett szolgáltatásba,ahol a kiadók együttműködhetnek a tervezésben, a megfelelő sorrendben állíthatják össze a végleges tartalmat, metaadatokat adhatnak hozzá a kiadványhoz és a cikkekhez és megtekinthetik a teljes kiadvány asztali számítógépeken és táblaszámítógépeken megjelenő végleges kiadási formátumának előnézetét. A gyártási szolgáltatás számos fájlformátumot támogat, többek között a PDF és a HTML5 formátumokat.
· Terjesztési szolgáltatás: a digitális tartalom biztonságosan tárolható, fogadható és terjeszthető a vezető asztali- és táblaszámítógépeken, így biztosítható a széles körű elérhetőség és a közönség hozzáférése. A kiadók a közzétehető tartalmakat, a kiadvány metaadatait és az archiválásokat egy könyvtárakat tartalmazó vezérlőpultból kezelhetik, továbbá zökkenőmentesen értesíthetik az olvasókat a Content Viewer alkalmazásban, ha a magazin új példánya megvásárolható vagy letölthető.
· Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: kihasználhatja a rugalmas fizetési módokat és kereskedelmi modelleket a tartalom közvetlen értékesítésének lehetőségével a tartalomforgalmazó platformokon vagy a vezető mobil piactereken, többek között a BlackBerry App World, az Android Market, a Google Apps Marketplace vagy az Apple App Store felületén.A kiadók értékes kereskedelmi programokat állíthatnak össze, például nyomtatott és digitális tartalmú csomagokat, az olvasók pedig zökkenőmentesen megvásárolhatják a tartalmakat az eszközeiken található, magazin által fejlesztett alkalmazásból. A közvetlen kiadói elektronikus kereskedelem támogatása lehetővé teszi az olvasóknak a tartalmak megvásárlását, majd azok elolvasását asztali- vagy táblaszámítógépeken.
· Elemzési szolgáltatás: értékes értesüléseket szerezhet az ügyfelekről a szerkesztői tartalom optimálisabbá tételéhez és a magasabb hirdetési bevételek eléréséhez az Omniture alkalmazásra épülő, legjobb online elemzéseket biztosító Adobe SiteCatalyst® alkalmazás használatával. A kiadók közvetlenül az üzemeltetett kiadói munkafolyamatokból férhetnek hozzá a beépített vezérlőpultokhoz, ahol megtekinthetik a legfontosabb hirdetési és előfizetési adatokat, mint például a hirdetések nézettségét, a letöltött példányszámokat, a különböző vásárlási mutatószámokat, valamint az olyan interaktív tartalmak befogadását, mint a videók. Értékes olvasói elemzések egészítik ki a hagyományos offline POS (értékesítési hely) adatokat, amelyek az egyéni előfizetők részletesebb megismerését szolgálják. Lebontott jelentésekhez és elemzésekhez férhet hozzá a különálló Adobe SiteCatalyst előfizetéssel. A kiadók egyéni üzleti célkitűzéseinek megfelelően személyre szabhatják az irányítópultokat és jelentéseket.
Az Adobe már együttműködik a világ legnagyobb kiadóival – többek között a Condé Nast és a Martha Stewart Living Omnimedia, Inc. vállalatokkal – a dinamikus digitális magazinok létrehozásában és értékesítésében.
„A WIRED és a The New Yorker magazinokon végzett úttörő munkánk eredményeként az Adobe olyan munkafolyamatokat és eszközöket tudott nyújtani, amelyekkel kihasználhatjuk az új hardverplatformokat, magazinjaink egyedülálló digitális formátumával hirdetőket tudunk vonzani és az újdonságokkal fenntarthatjuk olvasóink érdeklődését.” – mondta Joe Simon, a CondéNast kiadó műszaki igazgatója. „Nem tudok ennél izgalmasabb időszakot elképzelni a kiadóvállalatok világában.”
Gael Towey, a Martha Stewart Living Omnimedia kreatív szerkesztési igazgatója szerint: „Az Adobe megoldást a tervezői, szerkesztői és tartalomfejlesztői igényeinkhez alakították, és megoldásuk nem csak a Martha Stewart Living jövőbeli kiadását emeli ki a piaci kínálatból, hanem minden magazinkiadó számára is előnyt fog jelenteni.”
További információt a Digital Publishing Suite szoftvercsomagról a http://adobe.com/digitalpublishing címen, továbbá a Digital Publishing blog http://blogs.adobe.com/digitalpublishing címén talál. Kövesse a csapatot a Twitteren: http://twitter.com/adobedigitalpub.
Árak és elérhetőség
A Digital Publishing Suite szoftvercsomag várhatóan 2011 második negyedévében lesz elérhető. A Professional Edition és az Enterprise Edition kiadása is meg fog jelenni. A Professional Edition kiadás magyarországi várható áráról később adunk tájékoztatást. A Professional Edition kiadással a kiadók hozzáférhetnek a Digital Publishing Suite szoftvercsomaghoz és alkalmazásokat hozhatnak létre az összes kiadványukhoz. Az Enterprise Edition egy egyéni, több éves platformhasználatra szóló megállapodás, amely hozzáférést biztosít az alkalmazásprogramozási felületekhez (API-k) az olyan kiadói háttérszolgáltatások integrálásával, mint például az előfizetések kezelése, a nyomtatások teljesítése és az elektronikus kereskedelem. Az Adobe vállalati szintű egyéni alkalmazásokhoz is kínál professzionális szolgáltatásokat.
Azok a professzionális kiadók, akik még a Digital Publishing Suite általános elérhetőségét megelőzően kívánnak kereskedelmi alkalmazásokat telepíteni és értékesíteni, csatlakozhatnak az Adobe Digital Magazine Publishing Prerelease programhoz a következő címen: http://www.adobe.com/beta.
Az InDesign CS5 alkalmazáshoz a kiegészítő digitális közzétételi technológiák előzetes verziója az Adobe Labs webhelyén, a következő címen érhető el: http://labs.adobe.com/technologies/digitalpublishing.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.