Az új Windows alkalmazással organikus tárgyakat készíthetünk egy valósidejű környezetben.
Ha számítógépes grafikáról van szó, akkor a pixeles, vektoros és 3D kategóriák szerinti csoportosítás ma már közismert. Érdekes azonban, amikor egy fejlesztő a megjelenítést egészen újszerű perspektívából képzeli el és valósítja meg.
Stephen Marty elkészítette a Neuro-Systems weboldalon keresztül elérhető SUBSTANCE nevű alkalmazást, amik az általa „Procedural Organic Modeling Engine” ill. a „Physically-based Unbiased Rendering Engine” nevű technológiák keltettek életre.
A SUBSTANCE-el egy egyedi valósidejű 3D környezetben készíthetünk, formálhatunk és jeleníthetünk meg speciális organikus objektumokat. Ezek a fraktál algoritmuson alapuló objektumok véletlenszerű genetikai mutációval alakítják ki magukat. Több ilyen objektum egyesítésével, paramétereik keverésével számos hasonló kinézetű „gyerek” objektum jön létre, melyek további mutációhoz is felhasználhatóak. A meggyőző végeredményt egy fotórealisztikus renderelőmotor állítja elő.
A program által elkészített képek nagy felbontású képként, 3D objektumként vagy animált szekvenciaként egyaránt elmenthetőek. Speciális lehetőségei miatt a rendszerigénye azonban a szokásosnál kissé magasabb: csak komolyabb processzorokkal és grafikuskártyákkal működik, melyek szerencsére ma már elterjedtek.
A SUBSTANCE for Windows Classic verziója 49.95, a Complete pedig 79.95 dollárba kerül, de az ingyenes Viewer alkalmazás is letölthető a Neuro-Systems weboldaláról.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.