Miért lehet az Nvidia Blueprint a legjobb eszköz 3D modellezéshez?


Talán hallottál már az Nvidia Blueprint-ről (már korábban is írtunk róla). De mi is pontosan ez, és miért olyan különleges a legújabb kiegészítés, az új 3D Object Generation Blueprint az Nvidia-tól?
Ha figyelemmel kíséred az NVIDIA AI bejelentéseit, tudod, hogy a vállalat sokat beszél a Blueprintekről. Ezek előre összeállított AI munkafolyamatok, amelyek számos fejlett modellt egy könnyen használható csomagba foglalnak. A 3D művészek számára, legyen szó Blender hobbi felhasználásról vagy professzionális játék vagy film modellek létrehozásáról, az új 3D Object Generation Blueprint egy egészen innovatív módot kínál a munkafolyamataid javítására.
Az alábbi információk Michael Fukuyamától, az Nvidia termékmenedzserétől származnak, aki a kreatív, produktivitási és generatív AI eseteket célzó projekteken dolgozik.
Fukuyama szerint a Blueprint vonzereje az, hogy nem csupán nagy költségvetésű stúdióknak tervezték, hanem mindenki számára.
„A 3D Object Generation Blueprint-t úgy terveztük, hogy a szabadúszó 3D művészektől és indie játékfejlesztőktől kezdve egészen az építészekig és a terméktervezőkig széles spektrumon alkotók számára alkalmas legyen” – mondta.
A legnagyobb előny a sebesség. Ahelyett, hogy stock asseteket vagy elnagyolt placholder objektumokat keresgélnénk helyettesítésként, lehetséges azonnal a célhoz illeszkedő objektumokat generálni majd tovább finomítani.
„Egy művész, aki egy „városi utca” környezeten dolgozik, azonnal generálhat 20, a kontextusba illeszkedő objektumot – padokat, lámpaoszlopokat, kirakatokat, autókat – majd eldöntheti, hogy melyiket finomítja. Ahelyett, hogy órákat töltene a stock asset-ek vagy ideiglenes objektumok keresgélésével, a művész használható prototípusokkal kezdhet, és több időt szentelhet a kreatív csiszolásra” – magyarázza Fukuyama.
Azoknak a hobbi művészeknek, akik még csak most ismerkednek a legjobb 3D modellező szoftverekkel, ez különösen hasznos lehet. Eltávolítja a technikai tudás szűk keresztmetszetét, és lehetővé teszi, hogy a kreatív oldalra összpontosítsanak.
De mi teszi mindezt ezt lehetővé? Az Nvidia több különböző AI eszközt kombinált egyetlen optimalizált pipeline-ba.
„A Blueprint összeilleszt több Nvidia NIM mikroszervizt és modellt egyetlen csatornába” – mondja Fukuyama, majd így magyarázza: „A Llama 3.1 8B NIM által vezérelt nagy nyelvi modell objektumötleteket és prompt bemeneteket generál a Nvidia SANA Sprint számára, amely nagyfelbontású előnézeti képeket generál belőlük. Innen a Microsoft TRELLIS NIM mikroszerviz átalakítja a kiválasztott előnézeteket 3D eszközökké, 20%-kal gyorsabban, köszönhetően a PyTorch optimalizációknak a NIM-en belül. Ezeket az összetevőket egymáshoz integrálva a Blueprint segítségével nem kell hogy a felhasználók maguk illesszenek hozzák létre a 3d modelleket, és egyben biztosítja a teljesítmény optimalizálását is az Nvidia RTX GPU-kon.”
A Blueprint egyik fő előnye, hogy az általa generált modellek nem csak placeholder minőségű elnagyolt tárgyak. Ezek teljes értékű 3D modellek, amelyeket rögtön beilleszthetsz a munkafolyamatodba.
„A ,,teljes értékű" azt jelenti, hogy a generált modellek ideális és nem csupán durva felbontású előnézeti minőségek” – mondja Fukuyama. „A Microsoft TRELLIS modell olyan objektumokat hoz létre, amelyek geometriával, textúrákkal és anyagokkal rendelkeznek, és közvetlenül importálhatók a Blenderbe és más 3D alkalmazásokba. Bár a művészek tovább finomíthatják a topológiát vagy textúrákat, a kimenet jelentősen túlmutat a dummy helyettesítő állapoton. Egy olyan modell a végeredmény, amely azonnal kipróbálható egy jelenetben, beállíthatjuk hozzá a világítást, a környzetetet és alapul szolgálhat a további részletekhez.”

A Blender természetes kiindulópont az integrációhoz, de az Nvidia nem korlátozta a Blueprint-et egyetlen eszközre.
„A Blender a kiindulópont, mert ingyenes, nyílt forráskódú és széles körben használják alkotók” – mondja Fukuyama. „De a Blueprint szabványos formátumokban exportál eszközöket, így a művészek áthelyezhetik ezeket a modelleket például a Maya-ba, Cinema 4D-be vagy 3ds Max-ba további lépések nélkül.”
Ahogy egyre több generatív AI eszköz jelenik meg, érdemes megkérdezni: miért választanánk ezt? Fukuyama szerint a kulcs a teljesítményben és az egyszerűségben rejlik.
„A különbség két tényezőre vezethető vissza: teljesítmény és csomagolás” – mondja. „Számos generatív 3D eszköz létezik, de gyakran komoly beállítást, technikai tudást vagy felhőhozzáférést igényelnek. Az Nvidia AI Blueprint-ek bevált modelleket, előre hangolt csatornákat és NIM mikroszervizeket hoznak össze, amelyek optimalizáltak RTX GPU-kon történő loklális futtatásra. Ez azt jelenti, hogy az alkotók gyorsabb iterációt kapnak – 20%-kal gyorsabb a TRELLIS az RTX 50 szérián –, miközben teljes kontrollt tartanak adatjaik és munkafolyamataik felett. A generatív AI és az RTX gyorsítás kombinálásával professzionális színvonalú 3D munkafolyamatokat teszünk elérhetővé több alkotó számára, közvetlenül az AI PC-iken és munkaállomásaikon.”
Bárki számára, aki 3D környezeteket épít, a 3D Object Generation Blueprint úgy lett tervezve, hogy megkönnyítse a folyamatot. Akár otthon tanulod a Blendert, akár professzionális játék asseteket készítesz, az ígéret ugyanaz. Több idő jut a kreativitásra, kevesebb a modellek keresgélésére.
Az Nvidia szorgalmazza, hogy az AI Blueprint-jei zökkenőmentesen futtathatók legyenek RTX GPU-kon. A vállalat egyértelműenarra számít, hogy ezek a munkafolyamatok alapvető eszközökké válhatnak a következő generációs digitális művészek számára, legyen szó a legjobb 3D szoftverekkel való kísérletezésről, animációk készítéséről vagy a legjobb játékfejlesztő szoftverek használatáról.
Forrás: Why Nvidia's Blueprint might be the best tool you'll use for 3D modelling | Creative Bloq
Használj Windows-t Mac-en gördülékenyen! Csapj le a lehetőségre a Parallels kedvezmény keretein belül most 35%-kal kedvezőbben!
Különleges kedvezmény keretein belül most 43%-os kedvezménnyel szerezheted be a CorelDRAW Graphics Suite örökös Business Licencedet!