A Blender belengette az Nvidia DLSS felskálázást, ami forradalmi a 3D animáció és játék grafika tervezése terén.


A vancouveri SIGGRAPH 2025 tele volt forradalmi előrehaladásokkal az AI és robotika terén, amelyet egy 30 éves Toy Story tisztelgés koronázott meg. Sok 3D művész számára azonban a csúcspont a Blender új funkcióinak bemutatása volt, amelyeket az Nvidia DLSS felskálázási technológia támogat, és amely az ígéret szerint alapjaiban változtatja meg a Blenderrel való munkát.
A méltán népszerű, ingyenes és nyílt forráskódú 3D modellező szoftver, a Blender, bemutatta az Nvidia által támogatott valós idejű útvonalkövetés bevezetését, amely a DLSS (Deep Learning Super Sampling) felskálázási technológián alapul. Ez az innováció jelentősen csökkentheti a Blender Cycles render motorban való nézetelőnézet frusztrációját.
A DLSS egy, az Nvidia által elsősorban a játékok sebességgének a gyorsításához kifejlesztett technológia. AI-t használ az alacsonyabb felbontású képek közel valós idejű felskálázásához. Ezzel lehetővé teszi a magasabb felbontások és javított vizuális hűség elérését teljesítményvesztés nélkül.
Amikor integrálják a Blender Cycles render motorjába, a DLSS zajcsökkentés felhasználásával felskálázza az alacsony felbontású szerkesztő nézetet. Így simább mozgatást, navigációt biztosít kevesebb számítási teljesítménnyel a hagyományos módszerekkel szemben. Eközben pedig gyakorlatilag valós időben használja a Blender komplexebb ray-tracing algoritmusát a viewportokban!
Ahogy Andrew Price, más néven Blender Guru, által megosztott videó is bemutatta, a DLSS technológia sokkal simább interakciót eredményez a nézetelőnézetben. Annak ellenére, hogy némi szellemkép és villódzás tapasztalható az üveg tárgyaknál – ami gyakori probléma a DLSS technológiával a játékokban –, a javított teljesítmény jelentős előrelépést jelent.
Egy SIGGRAPH látogató így jegyezte meg a X-en: "Olyan érzést keltett, mintha olyan simán mozognánk a nézetelőnézetben, mint az EEVEE-ben! (Ez a Blender sebességre optimalizált render motorja). Bár volt némi szellemkép animációk alatt, és az üveg tárgyak villództak, mint a játékokban a DLSS-nél, de a jelenetek előnézete szempontjából hihetetlen. Ég és föld a különbség az interakciók során a viewportokban!"
Another SIGGRAPH exclusive Blender demo was Nvidia's DLSS denoiser for Cycles. It made moving around the viewport feel as smooth as EEVEE! Crazy stuff. Another video below pic.twitter.com/qlbZAh7tJb
— Jonathan Lampel (@JonLampel) August 15, 2025
A pre-vizualizációs képességek hatása arra utal, hogy több animációs film is készülhet Blenderrel. A javított elő-vizualizáció vonzóbb opcióvá teheti a Blendert az animációs stúdiók számára.
A Blender Nvidia DLSS technológia általi adoptálása forradalmasíthatja a 3D animációt és játék grafikát valós idejű ray-tracinggel és simább nézetelőnézet interakcióval. Ez az előrelépés csökkenti az alacsony felbontású viewportokból származó frusztrációt, és lehetővé teszi a kiváló minőségű renderelést kevésbé erős számítógépeken is. De természetesen egy Nvidia RTX grafikus kártya szükséges lesz hozzá.
A Blender belengette az Nvidia DLSS felskálázást, ami forradalmi a 3D animáció és játék grafika tervezése terén.
Berobbant a Black Friday hete, és mi hihetetlen ajánlatokkal készültünk 2025-ben is!
Elérhetőek a TeamViewer 2025-ös Black Friday kedvezményei. Vásárolj most 50% kedvezménnyel!