Az új adatokból kiderült, hogy az elmúlt két évben világszerte több mint 165 millióval nőtt az alkotói tábor, ami 119%-os növekedést jelent.
Az Adobe a héten közzétett tanulmányából kiderül, hogy az alkotók világszerte az emberek 23%-át teszik ki, ami azt jelenti, hogy közel minden negyedik ember hozzájárul a művészethez és a kreativitáshoz.
Az Adobe kutatása szerint az alkotó olyan 18 év feletti felnőtt, aki kreatív tevékenységekben - például fotózásban vagy bármilyen vizuális mű alkotásában vesz részt, és munkáját az interneten közzéteszi és népszerűsíti. Emellett elkötelezettek a legalább havi rendszerességgel történő tartalomkészítés iránt, azzal a céllal, hogy növeljék közösségi jelenlétüket.
A tanulmány, amelyet az Adobe az alkotói gazdaság eddigi legátfogóbb vizsgálatának nevez, megállapította, hogy az ezredfordulósok az alkotók 42%-át teszik ki, míg a Z generáció csak a közösség 14%-át teszi ki. Sőt, az alkotók átlagosan 40 évesek.
Az alkotóközösséget kissé a férfiak uralják, 52%-os arányt képviselve. Az olyan piacok, mint az Egyesült Államok, Brazília és Németország rendelkeznek a legnagyobb alkotói populációval.
Az alkotók átlagosan három területen aktívak, melyből a vizuális művészetek a legnépszerűbbek, ezen belül is a fotózás a legkedveltebb. Az alkotók több mint fele (54%) fotózni szokott.
A kreatív írás a második legnépszerűbb médium, az alkotók 34%-a foglalkozik ezzel a médiummal. Eközben az alkotók 27%-a vesz részt festészetben és illusztrálásban, majd 25%-ban pedig a filmkészítésben.
Az Adobe kutatása rávilágít az alkotó és az influencer közötti különbségre is. A tanulmányban az influencereket olyan alkotóként definiálják, akiknek több mint 5000 követője van a fő közösségi csatornájukon, és akik jelenleg pénzt is keresnek a közösségi médiatartalmak közzétételével.
Bár az olyan piacokon, mint Brazília, Ausztrália, Nagy-Britannia és az Egyesült Államok, kétségtelenül jelentősebbek, az influencerek valójában csak 14%-át teszik ki az összes globális alkotónak az adatok szerint.
Az Adobe azonban megállapította, hogy az influencerek átlagosan heti hat órával többet dolgoznak, mint az általános alkotók. Ráadásul úgy tűnik, hogy ez a munka kifizetődő, mivel az influencerek többet keresnek.
Az Adobe szerint az influencerek 5%-a a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozik, és annyit keres, mint az ügyvédek, akik körülbelül 129 ezer dollárt keresnek évente, vagy az okleveles könyvvizsgálók (CPA), akiknek az éves átlagfizetése 119 ezer dollár.
Az adatok szerint 10 alkotóból 6 főállású, és az alkotók 62%-a állítja, hogy kreatív munkája teszi ki havi jövedelmének felét vagy annál többet. Összehasonlításképpen, az influencerek 72%-ának sikerül kreatív munkájával havi fizetésének felét vagy annál többet keresnie.
Nem ez az első tanulmány, amely feltárja, milyen meglepő módon változnak online szokásaink. A Pew Research Center által közzétett adatok szerint a Z generáció az egyetlen demográfiai csoport, amely a közösségi média használatának csökkenéséről számolt be az elmúlt években.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.