Milyen szerepet játszott az Oscar díjas Dűne elkészítésében a Maxon Redshift?


Paul Lambert, a Dűne VFX supervisor OSCAR® és BAFTA díjat nyert a "Dűne" című, többszörösen díjnyertes film vizuális effektjeiért.


A Maxon, a vizuális effekteket készítő művészek számára kiváló kreatív eszközöket fejlesztő cég örömmel gratulál Paul Lambertnek a 2022-es ACADEMY AWARD®-díjhoz, amelyet a Dűne című film legjobb vizuális effektjeiért kapott, és amellyel olyan lenyűgöző versenyzőket utasított maga mögé, mint a Pókember: Nincs hazaút és a Free Guy. 

A díjnyeremény a legújabb Lambert számára, aki a 2022. március 13-i díjátadó ünnepségen a filmben végzett munkájáért a Special Visual Effects BAFTA-díjat is hazavihette.

 

 

"Mindig izgalmas, amikor a Maxon eszközeit olyan úttörő vizuális effekteknél használják, amelyek az egész világ figyelmét felkeltik" - mondta David McGavran, a Maxon vezérigazgatója. "De még izgalmasabb, amikor a mögöttük álló művészeket a filmipar vitathatatlanul legillusztrisabb díjaival ismerik el. A Maxon csapata nevében szeretnénk a legőszintébben gratulálni Paul Lambertnek a mostani elismeréshez és a vizuális effektek közösségéhez való hozzájárulásához".

Denis Villeneuve sokáig lehetetlennek tartott adaptációját Frank Herbert 1965-ös sci-fi regényéhez úgy közelítette meg, hogy a valóság talaján maradjon, miközben a túlvilági technológiának hihetőnek kellett tűnnie. Ez még bonyolultabbá tette Lambert számára azt a feladatot, hogy ezeket a látványelemeket a vászonra vigye. Ez különösen jól látszott egy jelenetben, amikor Timothée Chalamet karaktere egy holografikus bokorban húzta meg magát. Mivel a színész közeli CG-felvételének újraalkotása túl nehéz és költséges lett volna, Lambert úgy döntött, hogy gyakorlati effektekkel közelíti meg a jelenetet, amelyeket az utómunkálatok során finomítottak, hogy a soha nem látott végső megjelenést kapják. Lambert a Wylie Co. Visual Effects nevű céget kérte fel ennek a kivitelezésére.

 

 

Az effekt megvalósításának kulcsa a Maxon Redshift GPU-gyorsító renderelője volt; a hologramokkal köztudottan nehéz dolgozni bármilyen VFX pipelineban a vizuális és technikai összetettségük miatt. A Redshift Lambertnek és a Wylie Co. csapatának megadta a szükséges technológiát ahhoz, hogy az ideiglenes vágást gyorsan, rövid időn belül sokkal magasabb színvonalra emeljék, hogy azt Villeneuve-nek bemutathassák. Az eredmény egy majdnem gyártásra kész eszköz lett, amely a csapat számára sokkal interaktívabb és egyszerűsített visszajelzési folyamatot biztosított a gyors és egyszerű döntéshozatalhoz.

"A Dűne interaktív visszajelzési folyamata kulcsfontosságú volt a sikerünkhöz, és ezt az olyan eszközök tették lehetővé, mint a Redshift - ez volt az egyik legjobb tapasztalat, amit a postai munkában szereztem" - mondja Paul Lambert, a Dűne VFX Supervisor és ACADEMY AWARD® győztes. "Az a tény, hogy azonnal interakcióba léphettünk ezekkel az eszközökkel, és tesztelhettük őket, ráadásul sokkal nagyobb felbontásban, mint amihez hozzászoktam, lerövidítette az összes darab összeillesztéséhez szükséges időt. Ez volt az első tapasztalatom, hogy így közelítettem meg az utómunka folyamatát. Számomra ez teljesen megváltoztatta a játékmenetet, és minden egyes jövőbeni projektemnél ezt az utat fogom követni."

(Maxon)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram