Repülés szimuláció C4D-ben


Az alkotó elmagyarázza, hogyan használták a Cinema 4D-t a Korea Aerospace Industries új vadászrepülőgépének vizualizálásához.


A szöuli, koreai székhelyű eyeonestudio nemrég fejezte be az egyik eddigi legambiciózusabb projektjét. A KAI (Korea Aerospace Industries) megbízásából az ADEX (Seoul International Aerospace and Defense Exhibition - Szöuli Nemzetközi Repülőgép- és Védelmi Kiállítás) megrendelésére az eyeonestudiónak egy vadászgépet kellett 3D-ben vizualizálnia.

 

 

A legnagyobb kihívást azonban az jelentette, hogy a repülőgép, a KF-21 Boramae még fejlesztés alatt állt. Így Youngwoo Moon, az eyeone vezérigazgatója és vezető 3D-művésze, valamint csapata úgy kezdte el a projektet, hogy nem voltak valós referenciák vagy az ügyféltől kapott utasítások.

 

 

Moon-nal arról beszélgettünk, hogy csapata hogyan valósította meg a vizualizációt a Cinema 4D, a Python szkriptek és az Octane render kombinációjával. 

 

Mesélj magáról és a stúdióról

Youngwoo Moon: 2000-ben kezdtem el dolgozni 2D VFX kompozitorként és motion graphics designerként, majd 2005-ben kezdtem el 3D-vel kiegészíteni a projektjeimet, amikor megalapítottam az eyeonestudio-t. Kezdetben főként a mozgóképekre koncentráltunk, de ma már számos projektet kezelünk, beleértve a CGI gyártást és a 3D-n alapuló vetítési mappinget is.

Három tervezővel kezdtük, köztük velem együtt, mostanra pedig 10 tervező dolgozik együtt, a projekt méretétől és terjedelmétől függően. Én kezelem az összes projektet a koncepciótól a végső kimenetig.

 

Mesélj nekünk az ADEX 2021 megnyitójára készített videóról

Moon: A KAI KF-21 egy többfeladatú vadászrepülőgép, amelyet a Koreai Köztársaság légiereje (ROKAF) számára fejlesztenek. Szerettek volna egy CGI-t, amely a KF-21 repülési és légiharc lehetőségeit mutatja be a 2022-es első tesztrepülése előtt. Látták a portfóliónkat, és megkerestek minket. Sietniük kellett, így egy hónapunk volt a videó elkészítésére.

 

EYEONESTUDIO / @YOUNGWOO MOON

Miért akarták, hogy kifejezetten erre a KF-21-es vadászgépre koncentráljatok?

Moon: A KF-21 a KAI fő projektje, és már volt néhány videójuk, amely a működésére és a technológiájára összpontosított. Szükségük volt egy lenyűgöző filmre, amely megragadja a látogatók tekintetét az ADEX 2021 kiállításon, ezért azt kérték tőlünk, hogy filmes stílusban készítsünk egy izgalmas és drámai alkotást.

 

Le tudnád írni a repülőgép modellezésének a folyamatát?

Moon: A KF-21 egy nagyon fontos stratégiai projekt a ROKAF számára, ezért mindent szigorú titoktartás mellett ellenőriztünk. Ez azt jelentette, hogy nem kaptunk semmilyen CAD-adatot vagy anyagot. A modellezést a Cinema 4D-ben kellett elvégeznünk a semmiből, a KAI renderelt állóképeit felhasználva.

 

EYEONESTUDIO / @YOUNGWOO MOON

 

 

EYEONESTUDIO / @YOUNGWOO MOON

Kicsi, de rugalmas cég vagyunk, ezért ehhez a projekthez megfelelő csapatot építettünk, a C4D objektumkezelője pedig annyira intuitív, hogy bárki egy pillantással megértheti a jelenet szerkezetét és a folyamatot. Nem volt szükség arra, hogy a tervezőknek elmagyarázzák a jelenetek sorrendjét és felépítését az együttműködéshez, ami rengeteg időt takarított meg számunkra. Az Octane rendere pedig drámaian csökkentette a renderelési időt.

A KF-21 sok alkatrésze folyamatosan változott, de még a szoros határidő mellett sem tudtuk szerkeszthető meshként megtartani a sebesség érdekében. A modell egyenként történő felvétele minden egyes jelenetbe azt jelentette volna, hogy minden egyes jelenetet meg kellett volna nyitnunk a módosításokhoz, ezért helyette Xrefet és alembicet használtunk. A TurbulenceFD szintén segített nekünk időt megtakarítani.

 

Hogyan használták a házon belüli Python szkripteket?

Moon: Az anyagokat nem lehet összekapcsolni az Xref és az alembic segítségével, ezért egy Python-szkriptet használtunk az anyagok másolásához, összehasonlítva az egyes alkatrészek nevét az eredeti KF-21-es modellben az alembicben sütött objektum nevével. A Python használatával egy OSL-alapú gyors légköri effektort tudtunk kifejleszteni és használni az Octane-ban.

 

Mi volt a legnagyobb kihívás ebben a projektben?

Moon: Különös figyelmet kellett fordítanunk arra, hogy megőrizzük a biztonságot e nemzeti stratégiai projekt körül. Az igazi kihívást azonban a terep és az épületek által alkotott jelenet méretének kezelése jelentette, miközben nem lépte túl a GPU VRAM-tartományát, és megőrizte a képminőséget.

 

EYEONESTUDIO / @YOUNGWOO MOON

Hogyan alkották meg a gépek alatti tájakat?

Moon: Az alapterep műholdképek darabjainak kombinálásával készült. Egy egyszerű szobrászati eszköz alkalmazása után az épületeket és a fákat multi-instance, Octane Scatter segítségével dolgoztuk fel.

A Korea keleti tengerében található Dokdo szigetet egyszerű formákkal modelleztük és a C4D szobrászati eszközeivel tettük részletessé. Apró sziklákat és fákat adtunk hozzá, valamint egy hullámtextúrát hoztunk létre és alkalmaztuk az anyag displacement csatornájára.

 

EYEONESTUDIO / @YOUNGWOO MOON

 

Van-e bármilyen záró gondolatod a projekttel kapcsolatban?

Hold: Nagyra értékelem az összes kreatív művészt, aki velem dolgozott ezen a projekten, és különösen szeretném megköszönni Jinil Kimnek, Wonki Kimnek és Sookyung Jungnak.

(Maxon)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram