Íme, hogyan használta Mark Patch a Cinema 4D-t, hogy Vincent Van Gogh bőrébe bújhasson.
Mark Patch-et a munkájában elmondása szerint a minták iránti rajongás és a kreatív munkák iránti szeretet vezérli. Legújabb projektje, az "Egy színes álom" egy nagyméretű animáció, mely a melbourne-i THE LUNE-ban látható.
A 150 kivetítővel felszerelt, 2000 négyzetméteres állandó galériát, a THE LUME-t úgy tervezték, hogy a vendégek úgy érezhessék, hogy a körülöttük lévő műalkotás részévé válnak. Patch "A Colourful Dream" ("Egy színes álom") című alkotását a Cinema 4D, az After Effects, az X-Particles, a RealFlow, a Cycles 4D és a Redshift használatával készítette.
Patch dolgozott 2D-s, 3D-s és VFX területen is. Miután az Egyesült Államokból Ausztráliába költözött, a Grande Experiences kreatív igazgatójaként és vezető animátoraként, valamint a 77 Productions vezető művészeként dolgozott. Ügyfelei közé tartoztak többek között: Imagination, McCann, Airbag, Method Studios, Federation Square, Sydney Opera House, Telstra és Mecca Cosmetics.
Jelenleg Floridában él, és Akult művésznév alatt dolgozik, kiállítási és installációs médiára összpontosít, mindeközben pedig időt szakít NFT műalkotások létrehozására. Patch az alábbi interjúban a Van Gogh ihlette installációjáról beszél:
Miért vonzódik az installációs projektekhez?
Patch: Fiatal korom óta mindig is lenyűgözött az a varázslatos reakció, ami a közönséggel történik, amikor magával ragadó terekben, kiállításokon és múzeumokban tartózkodik. Ahogy művész, mesemondó és animátor lettem, hamar beleszerettem abba, hogy kidolgozzam, hogyan lehet a mozgást, a hangot és a színeket arra használni, hogy érzelmileg megmozgassam a közönséget.
Mesélne a kreatív megközelítésedről és arról, hogy mi inspirálja?
Patch: Már nagyon korán lenyűgöztek a természetben megjelenő, arcokra vagy állatokra hasonlító minták. Folyamatosan értelmes mintákat találtam az értelmetlen vizuális zajban, és nem tudtam elhinni, milyen összetett volt, amit láttam. Mindennapi tevékenységemmé vált, hogy megpróbáltam lerajzolni, amit a természetben és az álmaimban láttam.
Ahogy idősebb lettem, megtudtam, hogy ezt a vizuális élményt apoféniának vagy mintázatosságnak nevezik, amit Klaus Conrad német neurológus talált ki. Ez volt a munkám hajtóereje és kreatív inspirációja, és ez befolyásolta az "Egy színes álom" vizuális irányát is.
Hogyan került kapcsolatba a Van Gogh-élmény installációjával?
Patch: A 77 Productions-szel dolgoztam Melbourne-ben, amikor a Grande Experiences, a The LUME producerei felkértek, hogy nyújtsak be egy ötletet a Van Gogh-élményhez, amely a THE LUME Melbourne digitális művészeti programjának része. Az akkori menedzserem tudta, hogy a Grande Experiencesnél dolgozva segítettem a Da Vinci Alive vezetésében, így rám bízta a megbízást.
A feladat egy ötperces történet megalkotása volt Vincent Van Gogh-ról, anélkül, hogy a műveit bemutatnánk. Amikor először elkezdtem néhány hangulattáblát készíteni, hogy megtaláljam a lehetséges irányokat, találtam egy fotót egy nagy, nedves, lapos kőről egy asztalon, amelyen öt különböző színű kő volt őrölve, gyönyörű pigmenteket alkotva.
A földből származó olajok és pigmentek sima kövön való megkötése és összekeverése évszázadokon át a művészek általánosan használt technikája volt a színek széles spektrumának létrehozására. Nem tudtam kiverni a fejemből, ezért feldobtam egy hipnotizáló, absztrakt, elementáris álomsorozatot, egy vizuális effektes történetet Van Gogh-ról, aki azt álmodja, hogy tiszta lenolajjal és a földből származó színes pigmentekkel készíti festményeit.
A pályamű elnyerte a Grande Experiences tetszését, és miután a zenei aláfestés is formát öltött, rászabadultam a projektre, körülbelül nyolc hét szakmai időt töltöttem a 77 Productionsnél és 600 óra személyes időt, hogy valóra váltsam ezt az álmot.
Leírná a projektben betöltött szerepét, mesélne a munkafolyamatokról?
Patch: Megbíztak a projekt irányításával és létrehozásával, Gary Moynihan, a Grande Experiences kreatív tervezésért felelős vezetőjének támogatásával. A pitch koncepciótól kezdve a kreatív irányításon, a storyboardingon és a stíluskereteken át az animációig és a renderelésig részt vettem.
A nagyméretű vászon a kezdetektől fogva magával ragadó volt - 360 fokos, teljesen összemosott padlóval, mennyezettel és leképezett tárgyakkal, több mint 140 szupermodern projektorral, elképesztő színvisszaadással és térbeli hangrendszerrel. Néhány animációs kompozíció mérete meghaladta a 8000 x 2000-et, így a vizuális hatás hihetetlennek ígérkezett, és segített kialakítani a darab vizuális irányát, koreográfiáját és időzítését.
A specifikáció, a koncepció és a filmzene elkészültével elkezdtem kidolgozni a stíluskereteket. A 3D-s projektek tervezéséhez mindig a Cinema 4D, az Adobe Illustrator, a Photoshop és az After Effects keverékét használom. Ezek a programok lehetővé teszik, hogy hihetetlen technikákat és megközelítéseket találjak ki, így nem kell mindent 3D-ben kitalálnom, ami hatalmas időmegtakarítást jelent a gyártás és a költségvetés szempontjából.
Ennél a projektnél tudtam, hogy 3D-s folyadékokat akarok használni Van Gogh művének visszatükrözésére és megtörésére, így a Cinema 4D fontos szerepet játszott a vizuális koncepció kitalálásában. Amikor például a Búzamező varjakkal című festményt egy sötét, üres környezetben a tiszta folyadékok körül mozgattam, az olyan módon töltötte meg a tiszta folyadékot színekkel, hogy nem is hittem volna. Az ilyen típusú felfedezések miatt csinálom azt, amit csinálok.
Tucatnyi fluid szimulációt készítettem (120 fps sebességen) a Cinema 4D, X- Particles, Realflow és Redshift segítségével. Az After Effects-t használtam a bonyolultabb kompozitáláshoz és vizuális effekthez. Folyamatosan ezt a módszert használom, így már a kezdetek előtt tudtam, hogy ez a legjobb technika számomra a különböző tervezési kihívásokhoz.
Melyek a kedvenc effektjei az "Egy színes álomban"?
Patch: Szeretem használni a RealFlow-t a Cinema 4D-ben, és a színkeverés koncepciója tökéletes lehetőségnek tűnt néhány tiszta lassított folyadék használatára, amelyek Van Gogh festményeinek színeivel találkoznak.
A folyadék mögött Van Gogh műveinek gyűjteménye van, amelyek a Cinema 4D segítségével tükröződnek és megtörnek a képen keresztül. Úgy éreztem, hogy ez a legjobb módja annak, hogy bemutassam a munkásságát anélkül, hogy magát a művészetet megmutatnám. A színeket a Csillagos éjszaka, a Napraforgók, az Íriszek és a Cafe Terrace at Night című képekből, valamint a kiállítás más festményeiből vettük ki.
Szeretem kipróbálni az ellenkező értelmű ötleteket, és a Cinema 4D rugalmasságát kihasználva meglepő módon manipulálni az elemeket. Beleszerettem a lassított folyadék áramlásának megfordításába, így vannak olyan pillanatok az animációban, amikor figyelmen kívül hagyom a gravitációt azzal, hogy a színes folyadékok a falakon felfelé haladnak, ahelyett, hogy lefelé áramlanának. Ez a látvány azonnal más érzelmeket vált ki, és még inkább egy szürreális álomszekvencia érzetét kelti.
A hipnotizáló látvány megteremtéséhez az apoféniát kevertem Rorschach tintapöttyös tesztjeivel. A tintafolt-tesztek Cinema 4D rendereléssel készültek, amelyeket After Effectsben komponáltam. A gyártás során több tucat véletlenszerű mintát hoztam létre 3D folyadék/füst dinamikával. Úgy találtam, hogy a néző így azt hiszi, hogy lát valamit a látványban, például egy lepkét vagy madarat, emberi arcokat, gonosz lényeket, állatokat vagy akár ősi isteneket.
Mit remélt, mit tapasztal majd a közönség?
Patch: Azt akartam, hogy a néző úgy érezze, mintha fizikailag Van Gogh elméjében állna, és vele együtt nézné az álmát, a színeivel teli agyi élményt. Hatalmas kihívást jelentett megtalálni az animáció áramlását, hogy az egész hatalmas téren végig tudjon haladni. Olyan volt, mintha egy óriási animációs kirakóst kellett volna megoldani, és minden pillanatát imádtam. Egy csomó tesztet végeztünk a Grande Experiences melbourne-i helyszínén, ami lehetővé tette számomra, hogy felismerjem, hogyan lehet a legjobban befolyásolni a kontrasztot, a színeket és az általános fényerőt a teremben.
Ha a hatalmas téren belül különböző helyeken állsz, észreveheted, hogy a mozgás (sebesség, szín, irány, idő) más és más, de a látvány még mindig szinkronban van a zenével. A zene nagyon fontos része ennek az installációnak, mondhatnám számomra ez a projekt szívverése. A zenét használtam arra, hogy diktáljam az idő és a sebesség manipulálását az áramló elemeknél. Az idő vizuális lelassítása és felgyorsítása kulcsfontosságú kapcsolatot teremt a filmzene és a vizuális elemek között.
Mi lesz a következő lépés?
Patch: Jelenleg otthon, Floridában dolgozom egy új kiállítási darabon. Az NFT térben pedig izgatottan várom a Cinema 4D-vel készített SPRFLY nevű NFT animációs sorozatom elindítását.
(Maxon)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.