Téged is elvarázsol Wes Anderson filmjeinek világa? A rendező legújabb filmjének art directora igazán inspiráló és izgalmas kulisszatitkokat osztott meg a nagyérdeművel!
Azt már A Francia Kiadás (The French Dispatch) bemutatója előtt tudni lehetett, hogy Wes Anderson legújabb filmje különleges tiszteletadás lesz a rendező egyik kedvenc magazinja, a New Yorker előtt.
A magazinkészítés bemutatásának részletgazdagsága viszont annyira részletesre sikerült, hogy még a printsajtó rajongóit is meglepte. Ehhez természetesen elengedhetetlen volt az a különleges látványvilág, melyet már megszokhattunk a rendező alkotásaiban. A díszlet már-már mániákusan aprólékos megalkotása itt különösen nehéz feladat, hiszen egy nyüzsgő, állandóan változó helyszínt kellett újjáépíteni. A film art directora, Kevin Timon Hill most számos kérdésre ad választ, többek között arra is, hogyan sikerült egy Londoni stúdióban ismét felépíteni az Andersonra jellemző fikciós világot.
Hill szerint a film díszlete alapvetően egy szűkös világot jelenít meg, miközben egy működő kávézóban játszódik. Ezt a kettősséget pedig nem volt egyszerű feladat létrehozni. Körbejárható helyszínek kellettek, úgy, hogy elsősorban a szűkös érzetet is megteremtsék. Ennek érdekében olyan különös megoldásokhoz nyúltak, mint például a linóleum szegély magasabbra állítása.
“Élőszereplős munkában a legtöbb esetben sokkal inkább esztétikai szerepe van ezeknek a dolgoknak. Az art director a díszletkészítés során a látható felületekre koncentrál. A The French Dispatch-en dolgozni hihetetlenül érdekes volt a Kutyák szigete után Wes-szel, mivel egy élőszereplős filmben próbáltuk elérni ugyanazt a részletességet, mint ami a stop-motion animációban is látható volt.” - nyilatkozta Hill a Tha Space-nek.
Elmondása szerint a film az élőszereplős jellegéből adódóan teljesen más tempót diktált, mint egy stop-frame animációs alkotás. A feladat itt már sokkal inkább az volt, hogy a megszokott részletekbe menő alaposság az élőszereplős helyzetben is szem előtt maradjon. Ehhez pedig az kellett, hogy a valóságban is megtalálható Angoulême városka mellett ebben a filmben is grandiózus méreteket öltsön a díszlettervezők munkája.
A város adottságait és jellegzetességeit beépítették a tervezésben. A börtönjeleneteket például nagy, használaton kívüli raktárakban és gyári épületekben forgatták le, és ezeket a mai napig álló építményeket is beépítették a filmbe. A diszletet pedig a már álló falaktól indulva, szinte szabadon építették fel. A díszlettervező cég vezetője, Simon Weisse szerint ezek nagy részét megalkothatták volna CGI-ban, Anderson azonban modelleket akart. Valószínűleg ez az ösztönszerű ragaszkodás és hatalmas tisztelet az emberi kéz alkotta minőséghez vezet ahhoz, ami miatt ezek a filmek egy másik kategóriát képviselnek.
{"preview_thumbnail":"/wp-content/uploads/2022/migra/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/TcPk2p0Zaw4.jpg?itok=V7Bllnpw","video_url":"https://www.youtube.com/watch?v=TcPk2p0Zaw4","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":1},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó, autoplaying)."]}
A témával kapcsolatban további érdekességeket itt találsz!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.