Segítség! Elveszett az Adobe előfizetésem!


A SZOFTVERDOKI JELENTI : Az elmúlt időszakban az Adobe több Admin Konzol újítással jelentkezett. Ezek közül a legszembetűnőbb (és legkellemetlenebb), hogy szétválasztotta a magán és a céges azonosítókat a VIP előfizetések esetén.


adobe_elveszett_slider.png

UPDATE: Az Adobe visszajelzése alapján az átállás véletlenszerűen, 2023 végéig történik meg minden felhasználónál. Amennyiben egyik pillanatról a másikra "Trial" módba vált a szoftver, az asztali kliensből való ki majd bejelentkezés fog segíteni úgy, hogy a bejelentkezésnél a megszokott kék ikon helyett a narancs ikont kell választani.

Ez az esetek többségében fennakadás nélkül megtörtént, de sajnos sokak számára kellemetlen meglepetést hozott. A SZOFTVERDOKI-t az elmúlt napokban több tucat alkalommal kerestétek azzal a problémával, hogy a megvásárolt előfizetés az egyik napról a másikra 7 napos kipróbálási időszakra változott. Más esetekben pedig el sem indultak a szoftvercsomag korábbi változatai.

 

Mi okozza a problémát?

A problémát az okozza, hogy a CC Desktop App  - és ezen át a további Creative Cloud szoftverek is - a felhasználó “magán” fiókjába jelentkezik be.

Ha jobban szemügyre vesszük a felhasználói konzolt, azt fogjuk látni, hogy ezeknél az előfizetéseknél az Adobe ID mellett megjelent egy úgynevezett Business ID is. A két ID keveredése felelős a galibáért.

Ati kép.png

A megjelenő üzenet.

 

Mi a megoldás ilyenkor?

Szerencsére az átállás a legtöbb esetben automatikus volt, így ha nem tapasztalod a problémát, akkor nincs teendőd.

Ha tapasztalod a hibát, szerencsére akkor is van segítség. A napokban az Adobe kiadott egy hibakezelési útmutatót, melyet itt érsz el, és amiben amiben a következőket javasolják:

  • Ki és bejelentkezés a Creative Cloud Desktop App - ba (Megfelelő fiókkal).
  • A szoftver a Desktop App-ból való indítása.
  • Az SLCache mappa (a licenszinformációkat tárolja itt a szoftver) ürítése.
  • Az OOBE mappa (a bejelentkezéseket tárolja itt a szoftver) ürítése.
  • A HOST fájl tisztítása.

Ha ez nem sikerülne, akkor a szoftver eltávolítása az Adobe CC Cleaner programmal, majd a teljes szoftvercsomag újratelepítése lesz a megoldás.

 

Még mindig nem megy a szoftver! Mit tegyek?

Néhány esetben hiába minden próbálkozás, a szoftverek Trial módban indulnak el, sőt, a SZOFTVERDOKI egy esetben azt tapasztalta, hogy a teljes előfizetés elveszettnek látszott a felhasználó Admin Konzolán.

Az első esetben nagyon nagy valószínűséggel a felhasználó talál a postafiókjában egy üdvözlő e-mailt az Adobe-tól. 

Ez az e-mail nagyon hasonlít arra, amit a szoftver megvásárlásakor kapott, és a tartalma is hasonló. A levélben található “Getting Started” linkre kattintva van lehetőség szétválasztani a két ID-t. Ezt követően elegendő bejelentkezni a Creative Cloud Desktop App-ba, és menni fog a szoftver.

Ha azonban az előfizetés az Adminisztrációs konzolon sem látszik, akkor nincs más lehetőség, mint az Adobe ügyfélszolgálatához fordulni. A felső menüsor legutolsó menüjére kattintva a “Start Chat” gombbal lehet angol nyelven beszélgetést kezdeményezni az ottani szakemberekkel.

Ha ez valami oknál fogva nem lehetséges, akkor pedig fordulj a problémáddal a SZOFTVERDOKI-hoz, kollégánk segítséget fog nyújtani.

 

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram