Az Adobe a Blender támogatójává válik és biztosítja az egüttműködést az Adobe Substance 3D családdal.
A 3D-s tervezés és animáció soha nem volt nagyobb és virágzóbb iparág, mint napjainkban, és a lassulásnak egyenlőre nyoma sincs. Egész egyszerűen a 3D jelenti a jövőt és ennek a területnek a növekedésével természetesen növekszik ennek közössége is.
Fénykép egy sziklás parton álló kis házról, amelyet víz vesz körül. Casimir Perez műve.
Nem lehet a "3D-s közösségről" beszélni anélkül, hogy ne kerülne szóba a Blender, az ingyenes és nyílt forráskódú 3D alkotócsomag (amely a modellezéstől kezdve a kompozitáláson át a mozgáskövető eszközökig mindent tartalmaz). A Blender Foundation fejlesztő szervezet az évek során egy sokszínű és dinamikus 3D-s alkotói közösségét hozott létre. Most pedig az Adobe bejelentette, hogy hivatalosan is partneri kapcsolatba lépett a Blenderrel.
"Először is, örömmel jelentjük be, hogy csatlakozunk a Blender Development Fund-hoz, hogy segítsük ennek a dinamikus nyílt forráskódú közösségnek a hosszú távú fennmaradását és sikerét. Emellett két új pluginnal - Substance 3D in Blender és Mixamo Auto-Control Rig Plugin for Blender (már mindkettő elérhető béta verzióban) - segítjük az alkotókat abban, hogy az Adobe legjobbjaival dolgozzanak közvetlenül a Blenderben."
Világszínvonalú 3D-s alkotás
A Substance 3D ökoszisztémában az intelligens kreatív alkalmazások és a csúcsminőségű tartalom együttesen bármilyen alkotómunkához biztosít eszközöket kezdőknek és profiknak egyaránt.
Az Adobe-nál tudjuk, hogy fontos szerepünk van a 3D és AR (kiterjesztett valóság) tervezői közösségek növekedésének elősegítésében. Számunkra a Blender Fejlesztési Alaphoz való csatlakozás volt a következő természetes döntés - szeretnénk kivenni a részünket a projekt fennmaradásának és növekedésének biztosításából. A Blender nyílt forráskódú fejlesztésének támogatása a jelenlegi Adobe csapat jó pár tagjának szenvedélye - számos tervező és fejlesztő dolgozik jelenleg is a Blenderrel kapcsolatos projekteken. Az Adobe Blenderrel való együttműködéstől az várjuk, hogy mi is hozzájárulhatunk ennek az eszközkészletnek az erősítéséhez és fejlesztéséhez.
Hozzáférés a Substance 3D anyagokhoz közvetlenül a Blenderben
Jelenleg a 3D-művészek világszerte kivételes videojáték-eszközöket, vizuális effekteket, animációkat és egyre gyakrabban autóipari és divattermékeket készítenek a Blender segítségével. Az Adobe pedig szerette volna számukra elérhetővé tenni a Substance anyagok világát, megkönnyítve a textúrák és 3D eszközök gazdag és változatos könyvtárához való hozzáférést anélkül, hogy bárhogyan is ki kéne lépni a 3D alkalmazást.
A Substance 3D képe a Blenderben.
A Substance 3D in Blender pluginnal mostantól használhatjuk a Substance anyagokat (SBSAR fájlokat) a Blenderben. A paraméterek finomhangolásával és az előbeállítások váltogatásával gyorsabban iterálhatjuk és használhatjuk újra az eszközöket - ezzel optimalizálva a munkafolyamatokat, s közben korlátlan kreativitást biztosítva a tervezésben.
Mixamo animációk szerkesztése Blenderben
Ha 3D animációról van szó, a Mixamo egy rendkívül hasznos ingyenes eszköz, amely segít a gyors karaktertervezésben. A videojátékokban vagy a vizuális effektekben a karakterek riggelése hagyományosan nagyon időigényes volt - a Mixamo már évek óta felgyorsította ezt a folyamatot, ám a Mixamo ezen fantasztikus képessége közvetlenül a Blenderben érhető el az egyszerű animáláshoz.
Kép a Mixamo plug-in használatával a Blenderhez.
A Mixamo Auto-Control Rig Plugin for Blender segítségével ingyenesen Mixamo animációkat szerkeszthetünk nem-destruktív és egyszerű módon. Több mint 2500 motion capture sémából választhatunk, melyeket felhasználhatunk az alkotáshoz.
Ez az új integráció az Adobe Aero programban dolgozó AR-alkotók számára is fontos, hiszen így könnyedén animálhatnak karaktereket az AR-élményen belül.
A 3D és AR tartalomkészítés fényes jövője
A Blender felhasználói bázisa virágzik, és folyamatos növekedése azt jelzi, hogy a jövő igencsak ígéretesen fest a 3D és AR tervezéssel foglalkozó alkotók számára. Reméljük, hogy ez a legújabb lépés az Adobe 3D-s termékeinek, például a Substance 3D-nek, a Mixamónak és az Aerónak a Blenderrel való összekapcsolása tovább erősíti ezt a folyamatot és tovább duzzasztja a 3D-s közösséget.
(Adobe)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.