Az idén 50 éves Adidas Sneaker a márka egyik legkedveltebb darabja, ami a mai napig számos sztár kedvence, és mondhatni soha nem megy ki a divatból. Most magyar művészekkel közösen gondolták újra az ikonikus cipőt.
Az Adidas Superstar különleges évfordulóját a Footshop cipőbolt egyedi módon ünnepelte meg, ugyanis hat magyar képzőművészt kértek fel arra, hogy újratervezzék a legendás cipő dizájnját. A végeredmény nagyon sokszínű lett, mivel az alkotók többféle inspirációból táplálkoztak. Az elkészült darabokat pedig, rámutatva arra, hogy milyen népszerű ez a típus a hírességek és a művészek között, magyar influencerek mutattak be a nagyvilágnak. Nézzük is sorban a megújult cipőket:
Művész: NikonOne
Influencer: Wolfie/ Punnany Massif
„A “Golden years” Superstar, a hiphop kultúra klasszikus, oldschool “arany éveire” reflektál, a legendás new yorki graffiti úttörő Skeme mondatán keresztül, amely 1983-ban Tony Silver által rendezett “Style Wars” című dokumentumfilmben hangzik el. Az idézet, ami a cipőn is látható, így szól: „People see the tags “uptown, downtown, all over.”
Művész: Labrosse Dániel
Influencer: Istenes Bence
A sneakeren megjelenő dizájn Keith Haring világába kalauzol el minket. A világhírű művész ikonikus figurái és felejthetetlen vonalvezetése egybefonódott a 80-as évekkel, ahogy az akkori hip-hop előadók által képviselt hangulat is. Ezt próbálta a tervező az alkotásban megidézni.
Művész: Szabó-Lencz Péter
Influencer: Fluor Tomi
A dizájner úgy nyilatkozott az elkészült terméket illetően, hogy ő Fluor Tomi stílusát vette górcső alá: „Elsősorban arra voltam kíváncsi, milyen színeket visel a leggyakrabban, de az is érdekelt, hogy a pillanatok a hétköznapjaiból és a személyisége milyen benyomással lesz rám, és az így szerzett benyomást vajon ki tudom-e fejezni úgy egy forma- és színkompozícióban, amely nemcsak Tomira reflektál, de vizuálisan számomra is újdonság lesz."
Művész: Pápay Fanny
Influencer: Nagy Vivien
Pápay Fannyt elsősorban a 80-as évek inspirálta, a korszak vizuális világából merített inspirációt és épített elemeket a dizájnba. Az általa tervezett cipőn megjelenő szem és a tűz motívum a művész szerint a nyitottságot és ambíciót fejezi ki.
Művész: THE FOUR Budapest
Influencer: Smaltig Dalma
„A nagyvárosok dinamikus lüktetése, a bennük élő emberek és kultúrák keveredése, az őket eligazító közlekedési jelek és graffitik rengetege hívta elő belőlünk a mintaelemeket és azok archaikus szövegképekre emlékeztető elrendezését. A személyes vonatkozás pedig őszinte rajongásunk New York City és Budapest iránt.” – nyilatkozta a tervező cég, akik egy már korábban alkalmazott mintát is elhelyeztek a cipőn, mely a „diffuse”nevet viseli. Az általuk fontos minta azonban, most arany színnel került a Superstarra, amire korábban nem volt példa.
Művész: Suharevski Misi
Influencer: Tamáska Gabi
“A vonalas rajz / linedrawing eleganciája, tisztasága vonzott. Jean Cocteau munkássága korán megérintett, amelyekben az ókori szépségkultuszt poetizálja. Ezt a holland de Stijl dogmatikus alapszíneivel egészítettem ki, amelyek Le Corbusier tereiben, majd Roy Lichtenstein képregény világában ugyanígy hódítottak egyértelműségükkel.” – nyilatkozta az alkotó.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.