Az elmúlt évek során megfigyelhettük a logók egyszerűsödését. Ez a folyamat kihatott a web, UI és az UX dizájnra is – ennek következménye a grafikák „tisztulása”, a minimalizmus térhódítása és a flat design népszerűbbé válása. Ezen kívül manapság a cégek emblémáinak olvashatónak kell lennie és minden fajta eszközön és médiumon ugyanolyan jól kell kinézniük.
Az előző évekhez hasonlóan jövőre is nagy hangsúlyt fognak kapni a grafikák tervezésében a gradiensek, a geometriai alakzatok, az újszerű kreatív tipográfiai megoldások és egyéb, már korábban megjelent trendek is. Nézzük tehát azt a 10 trendet, ami 2020-ban meghatározza majd az újonnan születő, illetve az átalakított logók új külsejét.
A minimalizmus már évek óta meghatározó a logók tervezésében és ez a jövő évben sem lesz másképp. Egyszerű alakzatok és betűtípusok használatával a logó bármilyen környezetben, vagy felületen megállja a helyét.
A geometria tovább őrzi vezető szerepét, mint meghatározó grafikai trend. 2020-ban is minden bizonnyal érdekes geometriai hatású logókat láthatunk majd.
A tipográfia minden évben újra és újra feltámad hamvaiból és ez a jelek szerint most sem fog másképp történni. 2020-ban valószínűleg a félkövér új betűtípusok és a már bevált megoldások vegyítését láthatjuk majd.
Ha nem rajongsz a minimalista logókért, a gradiensek és a neon árnyalatok remek megoldást nyújtanak, hogy karaktert adj az egyszerű grafikádnak.
A logód karaktereinek és elemeinek összetolásával rendkívül figyelemfelhívó logókat készíthetsz, melyek kétséget kizáróan kiemelkednek a többi közül.
Ez a trend várhatóan jövőre a lázadás szellemével rázza fel a logók készítőit. Egy aszimmetrikus és kaotikusan elrendezett embléma biztosan megragadja a vásárló figyelmét.
A geometria formákból összetákolt logók használata minden bizonnyal jövő évben is a figyelemfelkeltés egy felkapott módszere lesz.
A klasszikus emblémák minimalista megtervezésével az eredeti, talán túlzottan részletes vonások eltűnnek, a végeredmény pedig egy letisztult, ám eredeti alakjához hű logó.
A valamilyen módszerrel történő skálázás már az idei évben is egy hatékony módszere volt a kiemelésnek. Ha a logódnak bizonyos részeit félkövérré, másikakat részét pedig vékonnyá teszel, az mindenképpen egy látványos módja annak, hogy a logó egyes részei kiemelkedjenek, mind a jelvényből, mind az azt körülvevő térből.
Ez a megoldás hasonló egy korábbi trendhez, melynek lényege, hogy a logóból bizonyos részek hiányoznak. 2020-ban vékony, homályos vonalakkal, elhalványuló színekkel és eltüntetett betűkkel csodákra lehet képes az ember és olyan logókat tud alkotni, melyek biztosan megmaradnak az emberek emlékezetében.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.