Egy hihetetlen de igaz történet került a vásznakra 2018. szeptember 28-án, ami a hírek szerint Robert Redford utolsó filmje a visszavonulása előtt. Az igaz történeten alapuló filmben a sztár Forrest Tuckert alakítja, aki 70 évesen megszökött a börtönből és kirabolt egy sor bankot.
A rendező és író, David Lowery, a tőle már megszokott lírai érzékenységét hozza a történethez, a valóság érzését elénk tárva.
Az Old Man and the Gun forgatása alatt Davidnek újra lehetősége volt együtt dolgozni a méltán híres vágóval, Lisa Zeno Churginnal. Lisa olyan filmekben mutatta meg fantasztikus tehetségét, mint a Reality Bites, a Dead Man Walking, a Wedding Planner és a House of Sand and Fog.
"A szerkesztők elsősorban a mesélők," mondja Lisa. "Szeretem azt az érzést, ami egy pillanat tökéletes megformálásának eredménye”.
David és Lisa először az Elliott, a sárkány című egész estés amerikai–új-zélandi vegyes technikájú filmen dolgozott együtt, amelyben egy számítógéppel animált sárkány valós térben élő szereplőkkel közösen szerepel.
David mind a kreatív és technikai kihívásokat szereti és azt javasolta, hogy az Adobe Premiere Pro CC használatával szerkesszék a filmben levő effekteket.
“David rendkívül elégedett volt az Adobe Premiere Pro és az After Effects rugalmas és zökkenőmentes használatával. Én eddig még nem használtam Premiere Pro-t a filmvágáshoz de örömömre szolgált megtanulni ezt a programot.
Egy új munkafolyamat megtanulása
Amikor David és Lisa elkezdtek dolgozni a filmen, David az Adobe segítségét kérte. A cég felvette a kapcsolatot Lisával és biztosított neki egy oktatót, aki gyorsan megtanította őt a Premiere Pro használatának elsajátítására.
“Nagyon jól éreztem magam az Adobe-val való együttműködés során”. Ennyi eltöltött év után a film világában, most olyan szoftvereket és trükköket fedeztem fel a Premiere Pro és After Effects használata során, amire mindigis szükségem volt a jelenetekhez.
“Az oktatóm olyan tippeket javasolt, mint a programozható billentyűzet testreszabása, ami által sokkal gyorsabban végeztem a munkával.”
“Még ennél is fontosabb” - Tette hozzá Lisa, “Az Adobe-t valóban érdekli, hogy hogyan használják a vágók a programjaikat. “El tudtam mondani nekik a funkciókat és a munkafolyamatokat, amelyeket szeretek használni, amikor vágok egy filmet. Ők pedig továbbították a véleményemet mérnököknek, hogy a következő verziót még ennél is jobbá tegyék.”
David azt javasolta, hogy Lisa Mike Melendi asszisztens szerkesztővel együtt dolgozzon a vágáson. Mivel Mike már a kezdetektől Adobe Premiere Pro-t használt, így értékes segítséget nyújtott, Lisa pedig gyorsan alkalmazkodott a Premiere Pro munkafolyamathoz.
"Úgy gondolom, hogy a Premiere Pro egyik legnagyobb előnye a rugalmas munkaterület," mondja Mike. "Nem kell korlátozni a szoftvernek a szerkesztő működését”. Lisa és én különböző munkaállomással rendelkeztünk, hogy a közös munkával a legjobb eredményt érjük el, hogy Dávid történetét életre keltsük."
Klasszikus film, digitális folyamatokkal
Mivel a The Old Man & the Gun nagy része az 1970-es években zajlik, David-et a 70-es évek filmgyártási technikái ihlették. A stáb egy Super 16mm filmre forgatta a filmet, így a jelenetek hiteles vizuális textúrát adtak, miközben valamivel nagyobb képet adtak a negatívról. Miután egy gyártó kidolgozta és beolvasta a filmet, Lisa és Mike dolgozni kezdtek rajta a Premiere Pro-val.
Lisa olyan filmeket tanulmányozott, mint a Downhill Racer és a Two-Lane Blacktop, hogy jobban megértse az adott kor szerkesztési filozófiáját. "Szerencsére nagyon hamar sikerült elsajátítanom a Premiere Pro magabiztos használatát” - mondja Lisa. "Amint megtanultam az alapokat, a mögötte lévő technológia eltűnt, és csak a kreatív munkára tudtam koncentrálni”.
A stáb ragaszkodott az 1970-es években is elérhetővé vált vizuális effektekhez, például egyszerű kompozitokhoz és osztott képernyőkhöz. Mike az átfedő hatásokat a 75 vizuális effekt felvételéhez az After Effects használatával készítette el. A szűrők segítettek eltávolítani a filmszemcséket a felvételből, majd újra hozzáadni azt, amikor a vágás elkészült.
A Premiere Pro idővonalán Lisa az After Effects felvételeket úgy kezelheti, mint bármelyik más felvételt, szükség szerint szerkesztheti és mozgathatja a felvételeket. Miután a vizuális effektek véglegesítve lettek After Effects-ben, Mike a Dynamic Link használatával frissítette a felvételeket és másodpercek alatt alkalmazhatta is őket.
"Nagy öröm volt a The Old Man & the Gun-on dolgozni" - mondja Mike. " Megtiszteltetés volt egy olyan profi vágóval, mint Lisa és egy olyan fantasztikus rendezővel együtt dolgozni, mint David”.
További betekintést nyerhetttek a kulisszák mögé az alábbi videóra kattintva: https://www.adobe.com/creativecloud/video/customer-stories.html#oldman
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.