Még több hasznos tipp, hogy sikeres designer legyél
Ha sikeres designer-t kérdezel a saját szabályairól, biztos hogy mindegyikük előáll néhány olyannal, amit érdemes megfogadni, legyen szó szabadúszóról, vagy nagyobb cégnél dolgozó kreatívról. A creativblog ilyen tippeket próbált összegyűjteni; designereket kérdezett a saját szabályaikról, mi pedig kaptunk az alkalmon, hogy eljuttassuk ezeket hozzátok is, hiszen valóban hasznosnak véljük őket. Itt a cikkünk második része.
(ha szeretnéd megnézni az első 5 tippet, kattints ide!)
Hányszor fordult elő veled, hogy egy rosszul kinéző design-nak újra és újra nekifutottál, hátha sikerül belőle valami jót kihozni? Néha sokkal jobb megoldás teljesen újrakezdeni, sőt gyakran még időt is spórolsz vele.
„Ha egy ötlet nem működik, lépj tovább.” – Ez Martin Wells, kreatív designer jelmondata, aki bátran vállalja, hogy bármikor képes újrakezdeni egy munkát, ha úgy látja, zsákutcába futott.
A design szakma egyik leggyakoribb hibája, hogy az emberek nem tudják, mikor érdemes abbahagyni a munkát. Sokszor az alkotó úgy érzi, hogy nagyjából kész amit akart, de még is szeretne valamit hozzátenni. A szabadúszó Rob O’Neill szerint ez az a pillanat, amikor le kell állni, újra megnézni a munkát, és elfogadni, hogy készen van.
Scott Walker, a Lewis kreatív szakembere még ennél is tovább megy. Szerinte, ha úgy érezzük, hogy egy munka nagyjából kész, akkor álljunk meg, és nézzük meg, hogyan tudjuk lecsupaszítani, vagy még jobban leegyszerűsíteni.
Egy szabály, ami szinte sehol sincs leírva, mert mindenki úgy gondol rá, mint egy alap dologra. Ennek ellenére még is kevesen alkalmazzák, pedig igaz. Ha megakadsz, vagy túlzottan belemerülsz egy munkába, mindig tarts szünetet. Persze nem feltételül kell aludni rá egyet, főleg ha szorít a határidő, de olyankor is érdemes egy kicsit megállni, felfrissülni, és új szemmel ránézni a dologra.
Nagyon hasznos, ha az ember szuper-kreatív, azonban a munkát akkor is érdemes fázisokra osztani, hogy ne csapongjuk össze-vissza. A munkafolyamatok felosztása és a lépések betartása segít, hogy összeszedettek legyünk, jobban átlássuk a folyamatot és könnyebben tartsuk a határidőket. Egy idő után megszokjuk ezeket a lépéseket, és rájövünk, hogy ezzel egyáltalán nem fogjuk vissza a kreativitásunkat, csak sokkal jobban összpontosítjuk azt.
Ha az ember ügyfeleknek dolgozik, akik fizetnek a munkáért, akkor időről időre megkaphatja, hogy nem tetszik a megbízónak az, amit saját maga jónak gondol. Ez nem feltétlenül neked szóló kritika, lehet, hogy egyszerűen máshogy látjátok a dolgokat.
Ilyenkor a legfontosabb, hogy az ember ne vegye magára a kritikát, hanem próbálja megérteni, mit is akar az ügyfél. Ha ez sikerül, akkor mindenki elégedett lesz, és a munka végeztével megkapjuk az elismerést is.
A legkeményebbet hagytuk a végére. Joe Morris, a Tonik kereskedelmi igazgatója szerint kulcskérdés, hogy kérjünk előleget a nagyobb munkákra. Egy részről így a szerződésen túl is biztosítva vagy, más részről látod, hogy az ügyfél valóban komolyan gondolja a dolgot, és valóban veled szeretne dolgozni.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.