Új kreatív címek, csapatok, módszerek növekedéshez.


A névjegykártyánkon lehet, hogy hamarosan a következő dolgokat olvashatjuk “Recruiting Storyteller”, “Brand Evangelist”, “Culture Curator,” vagy “Content Designer”. Miért? Napjainkban jelentős változás figyelhető meg a kreatív részlegeknél rengeteg új szerep jelenik meg, amelyek korábban nem léteztek, a korábban nem létező kereslet hatására.


A design vezérelt gondolkodás a legbefolyásosabb cégek stratégiájának az alapját jelentik, és többször újra meghatározzák, mint  például a vásárlói élménnyel kapcsolatos dolgokat. Átalakulás figyelhető meg a felszín alatt is a design vezérelt alapelvek felrázzák a vállalatokat a belső működés, szerkezetek és címek tekintetében.

Több évtizedes viszonylagos állandóság után, nagyon könnyű megzavarodni az új címekkel és szerkezetekkel kapcsolatban. De napjaink kreatív platformjai széleskörű lehetőségeket biztosítanak az ügyfelek és fogyasztók új fajta, személyre szabott élményeket igényelnek. Így nem csodálkozhatunk, hogy a szerepek kifejlődnek és kitöltik a kínálkozó réseket és lehetőségeket. Az elkerületetlen végeredmény: le a kalappal mindenki előtt!

Lehet, hogy megfelelőnek találtuk a régi dolgokat. A kreatív folyamatok megvalósítása során olyan örömben volt részünk, napokat spórolhattunk és gyorsan teljesíthettünk. A jó hír az, hogy végignézhetjük ezeket a dolgokat és megnézhetjük, hogy pontosan mi-miért történik és ezek hova vezetnek bennünket ami pedig visszavezet bennünket a design vezérelt gondolkodáshoz, amely előidézte ezt az egész átalakulást.

02_10.JPG

 

 

Új világok és szerepek.

Gaston Legorburu a SapientNitro Ügyvezető Igazgatója szerint: “A márkákkal nem csak hirdetéseket hozhatunk létre: világokat kell létrehozniuk.” A "The advent of storyscaping" című könyve tapasztalati márkatörténetekről szól, ahol a vásárlók a törénet részesei lesznek. Például a TOMS cipői mindegyik vásárlóból hőst csinálnak, mivel az a küldetése, hogy cipővel lássák el az embereket szükség esetén. A megfelelő történet segítségével az ügyfél és a vállalat a storyscape részei lesznek.

A storyscape tervezéséhez, a kreatív vezetőknek szakítaniuk kell a hagyományos konvenciókkal. Ian Haworth a Wunderman UK Kreatív Tisztviselője szerint: “Napjaink kreatív vezetőinek sokkal többet kell tenniük a létrehozásnál. Kurátorként egyfajta modern Medicinek tekintjük magunkat (de a gyilkossági kísérletek nélkül!).”

Üzleti problémákat kell megoldanunk, miközben belső diplomataként, és elképzelés-eladóként dolgozunk. Együtt kell működnünk a különböző részlegekkel: IT, üzemeltetés és pénzügy.

Ez az irányzat meghaladja a kreatív arénában lévő összes szerepet. Például a Netflix jelenleg “Product Experience Writer” munkatársat keres, aki ismeri a felhasználói felületet valamint a márkát és “együtt tud működni a videó készítőkkel, képtervezőkkel és metaadat gyüjtőkkel.” Ezalatt a Pepsi Cola eltávolodik a nagyvállalati hierarchiától egy csapat létrehozásával “egyedi indulási érzés” a Márkaspecialisták számára.

Ez az eljárás alkalmazkodik a kreatív világ változó igényeihez és felelősségeihez, amely időnként rendetlen, sőt nem megfelelően szervezett. Időnként ki kell próbálnunk őket, néha az egész csapatnak, módosítanunk kell őket, majd pedig meg kell néznünk, hogy mi működik és mi nem.

03_5.JPG

Design ösztökélte változtatás. Itt a segítség a navigáláshoz. 

A fejlődéssel járó káosz közepette, megtanulhatjuk a pontos design gondolkodásmódot, amely ezt az egész forradalmat táplálja. Állandó irányjelzőként szolgálhat és segíthet nekünk alkalmazkodni az új szerephez. 

A design végül is kreativitás a felhasznált folyamattal. Hasonlóan fejlődik ki, mint ahogyan egy tetszőleges design feladatot közelítünk meg:

  1. Nagyszerű dolgok megtanulása.

    Szükségünk lehet egy “Tartalom Stratégára és Tervezőre”, de érdekes módon a Procter & Gamble éppen most vett fel egyet. Lehet, hogy ihletet kapunk a munkaleírás azon részének eltávolítására, amelyik passzol a tartalom stratégiához, digitális tervezéshez, UX és külső ügynökségekkel történő együttműködéshez. 

  2. Kísérlet, kísérlet, ismétlés.

    Kevés ötlet tekinthető tökéletesnek. A változó környezet közepette, időre van szükség a legjobb csapatszerkezetek és szerepek megtalálásához. Az első lépés egy design probléma megoldásánál az emberi igények megértése, ez pedig segíthet más iparágaknál is a szerepek kialakításában. 

  3. Megfelelő rendszer és kijelölés.

    Kisérletezünk, de emlékezzünk vissza, hogy a a definíció fontos eleme a tervezési folyamatnak. Ha a kreatív vezetők és igazgatók világosan kommunikálják, hogy az adott szerep mit biztosít a szervezet számára, akkor mindegyik résztvevő érdekelt lesz a másik sikerében. A Facebook külöbséget tesz a “Kreatív Stratéga - Creative Strategist” és a “Tervező Stratéga - Design Strategist” között a kreatív osztáyán, ezután a szerepeket lebontja iparágakra a különböző ügyféligényeknek megfelelően. 

  4. Minden nyomós indokkal történik.

    Robert Fleege kreatív igazgató szerint egy hirdetés akkor van teljesen készen, ha már nem találunk olyan elemet benne, amit el akarunk távolítani. Ugyanez igaz az általunk elmesélt történetekre és szerepekre. 

  5. A kreativitás a titkos fegyverünk. 

    Dave Trott a The Gate korábbi elnöke szerint a kreativitás talán az utolsó igazságtalan versenyelőny, amivel legyőzhetjük a konkurenciát. Egy üzlet sikeressége nap végén mindig a kreativitáson múlik, ez egy olyan tény, amelyik engedélyt ad számunkra, hogy egy címmel vagy egy korábban nem hallott csapattal álljunk elő.

A folyamatosan változó trendek és technológiák közepette a lineáris pályafutás immár a múlté. Egy szervezeti diagramot inkább ceruzával kellene írni, nem pedig tollal. Ahogy a vezető design tervezők legutóbb a Fast Company alkotásánál elmélkedtek, holnap lehet, hogy a következő szerepeket látjuk: “Avatar Programozó- Avatar Programmer,” “Vezető Drone Tervező - Chief Drone Experience Designer,” vagy “Kibernetikus Igazgató - Cybernetic Director.”

A storyscaping előtti időszakban Post-It-et hasznátunk a kreatív ötletek feljegyzésére. Munkánkat élvezettel végezzük. Tovább is tágíthatjuk a határokat. Még akkor is, ha ez egy új kreatív elnevezés kipróbálását jelenti.

(Adobe.com)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram