Az Instagram elérte a 25 millió regisztrált üzleti felhasználót


Az Instagram már régóta nem kizárólag a felhasználók képeinek és videóinak gyűjtőhelye, hanem immáron közösségi-kereskedelmi platform is. Az üzleti profilok számának állandó növekedéséből látható, hogy a hirdetők látják a felületben rejlő lehetőséget.


instagram-for-business.jpg

Az Instagram legújabb bejelentése szerint 25 millió üzleti profilt tart nyilván, ami jelentős növekedésnek számít a júliusi 15 millióhoz és a márciusi 8 millióhoz képest. A céges felhasználók már másfél éve regisztrálhatnak a külön a platformra, azért, hogy többféle funkciót kapjanak a profilok kezeléséhez, valamint részletesebb elemző eszközökhöz is hozzáférjenek. Az Instagram azzal kívánja az üzleti felületre átcsábítani a vállalkozásokat, hogy a vizuális kommunikáció "cselekvésre ösztönzi" az embereket az egész világon, vagyis könnyebb lesz ezen keresztül vásárlói konverziót elérni.

A közölt adatok alapján úgy tűnik, hogy a közösségi oldal egyelőre valóban jobban el tudja érni a vállalkozások és a potenciális vevők közötti kapcsolatot mint például a Facebook. A közösségi oldal márciusi adatai szerint az instagramozók nagyjából 80 százaléka követ minimum egy vállalkozást az oldalon, akik így organikusan jutnak a tartalomhoz, míg a közösségi nagytestvérnél ezt csak hirdetésekkel lehet elérni.

"A 2016-os évben nagy visszhang övezte mind a tartalomgyártók, mind a tartalomfogyasztók részéről, hogy az Instagram az addigi kronologikus algoritmusról olyanra váltott, amely a userek preferenciái és szokásai szerint rendezi a képfolyamot. Sokan vizionálták, hogy ezzel az Instagram is arra az útra tér, mint ami a márkákat egyre nagyobb költésre készteti a Facebookon, mivel az organikus elérés lehetősége egyre alacsonyabb. Ugyanakkor, az Instagram adottságainak (azaz többek között a keresési, a felfedezési funkcióknak, valamint a hashtageknek) köszönhetően, és az eltérő felhasználói szokásokból fakadóan az Instagramra optimalizált vizuális márkatartalmakkal egyelőre továbbra is erős organikus elérést lehet biztosítani." - mondta el kérdésünkre Kónya Beáta, a kommunikációs tanácsadással és Instagrammal foglalkozó Pikrea kommunikációs szakértője.

Az Instagramon is jelentős mennyiségű hirdetés fut a hagyományos bejegyzések mellett, a szeptemberi adatok szerint a reklámok mennyisége eléri a havi kétmilliót - márciusban ez még "csak" havi egymillió volt. Ebben a számban a véleményvezéreken keresztül közzétett burkolt hirdetések még nincsenek benne, amelyet az amerikai FTC és a hazai GVH megpróbál egyre szigorúbban szabályozni - bár legutóbb Kasza Tibor ügye, a mai bejelentés szerint pedig Rubint Réka "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot" vizsgáló ügye is mindössze kötelezettségvállalással zárult a pénzbírság helyett.

Arról nincsen pontos adat, hogy a 25 milliós bázis az országok között milyen arányban oszlik meg. Az viszont biztos, hogy az itthoni brandek közül még sokan nem tették be marketingstratégiájukba a legnagyobb képmegosztó közösségi alkalmazást, amellyel itthon is már nagyjából 1,5 millió embert érhetünk el - mondta el a hazai Instagram-szakértő.

Instagram-for-Business_kepernyok.jpg,q1512131635415.pagespeed.ce.lDUMJ8cEdV.jpg

Az üzleti adatlapok jelentős részr olyan kis vállalkozásokhoz tartozik az oldal bejelentése szerint, amelyek a Instagramot elsődleges felületként használják a kommunikációhoz, tehát lehet, hogy saját weboldallal sem rendelkeznek. Erre az Instagram Business termékigazgatója, Vishal Shah abból következtet, hogy a profilok fele egyáltalán nem hivatkozik külső forrásra a profilján. A megjelenés hozza az eredményeket, jelenleg a 200 millió felhasználó legalább egy üzleti tartalmat megnéz minden egyes nap.

Egy másik adat szerint az üzleti adatlapok látogatóinak kétharmada úgy látogat el a céges adatlapokra, hogy valójában nem követi azokat. Az oldal termékigazgatója abban ígér fejlesztést a vállalkozásoknak a TechCrunch szerint, hogy láthassák, hogy a látogatók honnan érkeznek, mit csinálnak az oldalon, illetve hogy utána milyen oldalra mennek. Ezek az adatok nagyon fontosak a vállalkozások számára, így nagyon sok kritika éri a platformot a szegényes analitikai adatok miatt, ez azonban a jövőben változhat.

Eközben az aktív felhasználók száma is folyamatosan emelkedik. A Facebook legutóbb közölt adatai alapján az Instagram 800 millió havi aktív és 500 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik. A fejlesztések számukra is nagyon folyamatosak, a The Next Web a napokban számolt be róla, hogy a platform teszteli például a "regram" megosztás funkciót, a GIF-keresést, a Stories archiválását és a közeli barátok listáját. A cég igyekszik elcsábítani a felhasználókat és a vállalkozásokat is a beigért új funkciók segítségével. 

Az üzleti adatlapok folyamatosan növekvő száma az Instagramon azt is jelenti, hogy a felhasználók figyelméért folytatott verseny egyre inkább nőni fog. Lehet, hogy a Facebookhoz hasonlóan, az Instagramon is hirdetésekkel lehet majd megjelenni az algoritmikus hírfolyamban a minőségi, érdekes tartalmak helyett.

(Hwsw.hu)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram