Nagyszerű tervek egy francia grafikustól
A mai világban egyes vállalatok akkorára nőttek, hogy nem csak hogy képesek országokkal üzletelni, hanem a hatásuk és befolyásuk is jóval nagyobb, mint az országok nagyrészének, nem is beszélve az általuk termelt profit méreteiről.
Egy francia grafikus, Jade Dalloul ezen gondolat mentén indult el, amikor egy egyetemi záróprojekt részeként elképzelte, és meg is mutatta, hogyan nézne ki egy-egy cég saját pénzneme, ha azok országokként működnének.
A Brand Currency névre hallgató projekt első ránézésre is rendkívül jól kidolgozott, azonban ha belemegyünk a részletekbe, akkor még jobban tudjuk értékelni a végeredményt.
Jade elsőkörben kiválasztotta a pénznemben megjeleníteni kívánt óriásvállalatokat, majd pedig megnézte azok küldetését, illetve misszióját amelyeket egyfajta mottóként kezelt a grafikai anyagok létrehozása során. Ezek után kiválasztotta a céghez leginkább köthető embert, legtöbb esetben az alapítót, akit a bankjegyeken megszokottnak tekinthető módon központi figuraként helyezett el. Emellé mindegyik cég esetében keresett egy-egy ikonikus helyet, mint például a Shell első töltőállomása vagy a jelenleg is épülő új Apple campus.
A dizájn alapelemei így már megvoltak, ehhez jött még néhány részlet, mint az összeshivatalos bankjegyen megtalálható hamísítás elleni minták, amelyeket – vélhetően Adobe Illustrator segítségével állított elő, Továbbá például a Svájci Frank esetében is megtalálható, egyszerre használt vertikális és horizontális olvashatóság. A méretaránynál az Eurót vette figyelembe, a további dizájn pedig abszolút saját szülemény.
A grafikák szerintünk kifejezetten jól sikerültek, ha neked is tetszenek, akkor megnézheted a projekthez tartozó videót is, amelyen hasonló aprópénzek láthatók.
Ha pedig érdekel a francia grafikus többi munkája is, akkor látogass el a weboldalára.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.