A Trello-t felvásárolta az Atlassian


Az Atlassian 425 millió USD-ért felvásárolta a közkedvelt project-management szolgáltatást.


Az Atlassian bejelentette, hogy felvásárolta a project management szolgáltatást nyújtó Trello-t 425 millió dollárért. A tranzakció döntő része (360 millió dollár) készpénzben, a fennmaradó rész pedig részvény opciók formájában kerül kifizetésre. A tranzakció várhatólag 2017 március 31-ig lezárul.

Ahogy Jay Simmon Atlassian elnök megjegyezte, ez az Atlassian 18-adik felvásárlása volt, és egyben a legnagyobb értékű is. Hasonlóan a többi felvásárláshoz, a cég tervei szerint a Trello márkát és szolgáltatást egyelőre változatlanul hagyják és a jelenlegi felhasználók semmilyen drasztikus változásra nem kell hogy számítsanak.

A Trello még a TechCrunch Disrupt Battlefield pályázatának jegyében jött létre 2011-ben és 2014-ben a Fog Creek Software vállalatból kiválva kezdték járni a saját útjukat. A kiváláskor kockázati tőke bevonást hajtottak végre 10.3 millió dollár értékben, mely többek között a BoxGrop-tól, az Index Ventures-től, a Spark Capitaltól származott. A Trello-val az Atlassian az egyik legdinamikusabban fejlődő project menedzsment szolgáltatást szerezte meg. Körülbelül 19 millió felhasználójuk van és 100-nál kevesebb alkalmazottjuk, akik mind csatlakozni fognak az Atlassian-hoz.

 

Trello board
Trello board

 

“Nagyon izgatottak vagyunk” - mondta Jay Simmon - “a kivételes termékükkel egy hihetetlen szintre sikerült eljutniuk”.

A Trello elég nyilvánvalóan kapcsolódik az Atlassian produktivitást segítő szoftvereihez, ráadásul a Trello nem csak a fejlesztő réteget célozza meg. Az Atlassian fő terméke, a JIRA project menedzsment szoftver már tartalmaz egy Trello-szerű Kanban board-ot. Ez persze csak egy apró rész a JIRA-ban, viszont akár sok potenciális ügyfél számára is mindössze Trello-szerű táblákra van szükség a projektjeik nyomonkövetéséhez. A JIRA egy teljesértékű issue és bug követő rendszer, automatikus riport készítéssel, ráadásul van saját szerverre telepíthető verziója is.

Az Atlassian a plug-in fejlesztők számára egy on-line bolton, a Marketplace-en keresztül fog valószínűleg ún. Trello “power-up”-okat értékesíteni. Érdekesség hogy mindkét cég a marketingjében hasonló irányvonalat követ: elsősorban a szájhagyomány útján történő értékesítésre valamint a freemium modellre fókuszálnak.

Simmons szerint a vállalati kultúrájuk is nagyon hasonló és szemtelenül nagy célokat tűznek ki: havi 100 millió aktív felhasználót. Ennek eléréséhez az Atlassian-nak túl kell lépni a szűken vett szoftverfejlesztői közösség keretein és a vertikális terjeszkedésre kell helyeznie a hangsúlyt. Így nem meglepő, hogy már most kiemelik a Trello népszerűségét olyan üzleti csapatok körében, mint a pénzügy, HR, jogi, értékesítés és marketing - a Trello felhasználók 50%-a nem szűken vett IT technológia területen dolgozik. Az Atlassian elkötelezett a Trello fejlesztésében, így további erőforrásokat rendelnek a termék mögé és bővítik a fejlesztőcsapatot is.

(Techcrunch)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram