Veszélyben a marketingesek munkája


Az Oxfordi Egyetem és a Deloitte a BBC megbízásából olyan tanulmányt készített, amely azt vizsgálta, mekkora az esélye, hogy egyes munkaköröket 20 év múlva robotok töltsenek be Nagy-Britanniában. Veszélyben a telemarketingesek, az újságírók és a gyári munkások - írja a Marketing Week.


A tanulmány szerint a több mint 360 vizsgált munkakör 35 százaléka veszélyben van, azaz az emberi munkaerrőt 20 év múlva robotok és szoftverek válthatják fel. A marketing- és salesvezetők esetében ugyan csak 1 százalék, de a marketinges asszisztensek esetében már 33 százalék annak az esélye, hogy munkájukat a jövőben gépek is el tudják majd végezni.

A reklámügynökségi account managerek és kreatívigazgatók "gépesítésére" szintén 33 százalék esély van a tanulmány szerint. Akinek viszont telemarketinges állása van Nagy-Britanniában, az kezdhet félni, mert azt a munkát szinte biztosan robotok fogják végezni 20 év múlva, ugyanis a tanulmány szerint ennél a munkakörnél 99 százalék ennek az esélye.

A számítást a készítők kilenc tulajdonság alapján készítették el, amelyek az adott munkakör betöltéséhez kellenek, vagy éppen nem kellenek. Ezek: tárgyalás, meggyőzés, társadalmi ítélőképesség, mások segítése, eredetiség, művészet, kézügyesség, az ujjak ügyessége, és a szűkös helyen való együttdolgozás kényszere.

(Kreativ)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram