A Statista egy online satisztikai portál, ami piaci és közvélemény kutató vállalkozások, üzleti szervezetk és kormányok számára kínál adatokat német és angol nyelven. Több mint 80.000 témában kb. 18.000 forrásból származnak.
A Statista felmérések és kérdőívek statisztikai adatait kínálja oszlopdiagramos és táblázatos formában. Az üzleti model alapja a rendszerezett és számszerűsített adatok szolgáltatása üzleti ügyfeleknek, oktatási és kutatási intézményeknek valamint kormányzati szerveknek. Milyen adatokról van szó? Az élet számtalan területéről végzett kutatási eredményekről, mint pl. a reklám, branding, az ügyfélkapcsolatok vagy a vásárlói szokások. Ezek a könnyű áttekinthetőség kedvéérét 20 iparági kategóriára lettek osztva, így mint pl. e-commerce, média, reklám, társadalom, stb.
A szolgáltatás eredetileg reklámokból tartotta el magát, ma már azonban csak a fizetős ügyfelek férhetnek hozzá a teljes adatbázishoz, havi 49 dolláros előfizetési díj ellenében. Több előfizetési konstukció is van pl. egyetemek és nagyvállalatok számára.
A fizetést erősen ösztönzi az a tény, hogy az adatok nagyon fontosak bármilyen döntés során, miközben a kutatás és az előkészítés általában nagyon időigényes és drága – ehhez képest az előfizetési díj igazán elhanyagolható. Ha valaki szeretné kipróbálni a szolgáltatást, akkor ezt könnyen megteheti: a statisztikák kb. 20%-.a az ingyenes tagság számára is elérhető.
A média és a technológia világával kapcsolatos naponta megjelenő infografikáik is nagyon népszerűek, nem véletlen hogy rengeteggel találkozunk a Mashable, Business Insider vagy a VentureBeat oldalakon, mint pl. ez is:
You will find more statistics at Statista
(Statista)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.