Az Apple tavaly ingyenessé tette az OS X-et az OS X Mavericks-szel. Ez egy jó döntés volt, mert azóta sokkal többen frissítettek.
Az utolsó 129 dolláros OS X a Snow Leopard volt, azóta az Apple minden évben csökkentette az aktuális OS X árát. Arra most ne térjünk ki, hogy egyesek szerint az árcsökkentéssel együtt a minőség is csökkent.
Az OS X Yosemite az ingyenességet még tudta kombinálni azzal, hogy egy érdekes, új ruhát kapott, amire mindenki kíváncsi volt.
Hasonlóan az iOS 7 tavalyi sikeréhez, az OS X Yosemite is nagyon hamar igen magas részesedésre tett szert. A Net Applications legfrissebb statisztikái szerint az OS X 10.10 Yosemite részesedése ugyanis 36,6% az OS X felhasználók között.
Ha ezt összehasonlítjuk az OS X Mavericks tavaly novemberi, 32%-os részesedésével, akkor láthatjuk, hogy az OS X Yosemite jelentősen nagyobb érdeklődést váltott ki az emberekből.
A Yosemite lendülete már az első hónapja után is látszott. 30 naposan 85%-kal több használója volt az OS X Yosemite-nek, mint az OS X Mountain Lionnak és 114%-kal több, mint az OS X Lionnak. Ebből még egy dolog kiderül: az emberek jobban szeretik az olcsót, mint a drágábbat, de legjobban az ingyenest komálják.
Az ár és a kíváncsiság mellett még egy faktor játszott közre az OS X Yosemite-nél: a nyilvános béta. Az Apple hosszú idő után újra adott a felhasználóknak béta tesztelési lehetőséget, hogy kipróbálhassák mit tud az OS X következő kiadása. Így mondhatni, hogy az OS X Yosemite csalt, mert már a rajtvonalnál sokan használták.
Az Apple másik idei operációs rendszere, az iOS 8 sajnos közel sem teljesít ilyen jól elődjéhez képest, a rendszert mindössze az iOS felhasználók 60%-a használja a legfrissebb adatok szerint.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.