Opcionális kiegészítés lesz Androidon az OpenCL


A Google a nem hivatalos támogatást nem akadályozza meg, de az áruházukban nem szeretnének OpenCL-t támogató applikációt látni.


Azt már tudni lehet, hogy a Google nincs kibékülve az OpenCL-lel, így hivatalosan még nem szeretnék támogatni az Android operációs rendszeren belül. A miérteket részletesen elemeztük, így nem érdemes újra belemerülni, de a gyártók az utóbbi hetekben is egyeztettek, mivel az új generációs hardvereiket a GPGPU-ra építették, így keresni kell valami megoldást, hogy az igen drága fejlesztések megtérüljenek.

Ezzel kapcsolatban számos információ szivárog ki folyamatosan, így tudható, hogy a Google nem adta be a derekát és várhatóan nem is fogja. Úgy tudjuk, hogy a cég szerint az Android szegmentációja ma is kellemetlen mértéket ölt, és ezen nem rontani, hanem javítani akarnak. Az OpenCL azonban olyan felület, amivel viszonylag alacsony szinten programozható a hardver, és ez tipikusan a szegmentáció melegágya. A vállalat a Renderscriptet javasolja, ami nem rossz, de a gyártók szerint nem elég fejlett. A Google azonban csak olyan alternatívát vagy Renderscript kiegészítést fogad el, ami garantáltan futtatható a GPGPU-ra tervezett hardveren.

 

A gyártók ideiglenesen találtak egy járható utat, mivel sokan annyira az OpenCL-re építenek, hogy e felület nélkül számos rendkívül fontos funkció nem fog működni. Például a H.264-es szabvány leváltójának számító HEVC formátumú – opcionálisan 4K-s – videók dekódolása, de a legtöbb cég a mozgásfelismerés és a különböző valós idejű képjavító technikák esetében is OpenCL-ben gondolkodik. A helyzet szerencsére nem annyira kritikus, mint amilyennek elsőre látszik. A Google nincs ellene az OpenCL nem hivatalos támogatásának, így a gyártók kiegészíthetik az Androidot a fenti funkciók működéséhez szükséges felületekkel, de többre egyelőre senki sem számíthat. Ez azonban már önmagában előrelépés, hiszen az egyes telefonok és tabletek extra funkciói működni fognak, és ezek előtelepített megoldások, vagyis az adott modellhez vannak igazítva és a végletekig kitesztelve. A Google Play áruházba azonban nem kerülhet fel OpenCL-t támogató applikáció, amivel a Google az említett szegmentáció ellen küzd.

A gyártók egyébként elégedettek is meg nem is. Egyrészt nyilván mindenki érti a Google problémáját, a főbb funkciók működése pedig biztosítva lesz, így nem volt felesleges a GPGPU-s irány. Gyakorlatilag közeledtek az álláspontok, így a komoly gondokat megoldották. A Google egyelőre csak a saját API-jában gondolkodik, és a Renderscriptet használó alkalmazások meg is jelenthetnek a Google Play áruházban. Hosszabb távon a gyártók a HSA beépítését igénylik, hiszen két kivétellel minden cég támogatja, amivel le van fedve az Android piacának 98%-a. A Google-nek sem lehet ellene kifogása, mivel a koncepció a Javahoz hasonló, vagyis szegmentációt nem okoz, emellett a keresőóriás is nagy hasznot húzna belőle, mivel a Renderscriptet jól kiegészíti a platform. Az ARM, a Qualcomm és az Imagination már javában dolgozik az implementáció előkészítésén, és a megfelelő hardverek is megérkeznek a következő év folyamán, illetve 2015-ben.

Nagyon érdekes lesz megfigyelni, hogy az Apple merre menetel majd, hiszen számukra az OpenCL számít saját gyermeknek, ráadásul az iOS alig pár hardverre épít, vagyis messze nem okozna a fejlesztőknek fejfájást az alkalmazások optimalizálása. Ezen a ponton az Apple be is előzheti a Google-t a GPGPU-s versenyben, a hardveres alapokat pedig az új A7-es lapkával már le is tették.

 

Csatlakozzon Ön is Facebook oldalunkhoz!

(Prohardver)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram