Hétfőn az Adobe a Los Angeles-i MAX konferenciája keretében jelentette be, hogy felhagy a Creative Suite programcsomag fejlesztésével, és a cég a Creative Cloudra fókuszál.
Ezentúl tehát, ha az Adobe alkalmazások legfrissebb verzióját akarod használni, havi előfizetési díjat kell fizetned, és nem vásárolhatod meg egy összegben örökre a licencet.
Ahogy az várható volt, a döntés igen éles vitákat szült, és természetesen hatalmas tábort alkottak azok, akik nehezményezték a cég döntését.
Az Adobe szerint azonban a Creative Cloud népszerű, alig egy év alatt több mint fél millió felhasználó fizetett elő, és 2 millióan próbálták ki a programok ingyenes próbaverzióját. Sokak szerint a Creative Cloud komoly értéket képvisel, és várhatóan az Adobe is próbálja majd szinten tartani az előfizetési díjakat.
Ugyanakkor ez az 500 000 felhasználó még mindig egy relatíve kicsi szám a Creative Suite felhasználók mellett.
A Creative Cloud azonban több valós és régóta húzódó problémát old meg az Adobe számára. A The Next Web vezérigazgatója, Zee Kane szerint ugyanis az Adobe legnagyobb vetélytársa nem a hasonló termékeket kínáló cégek voltak eddig sem, hanem a BitTorrent.
Az internetes kalózkodás komoly problémát jelent a szoftverfejlesztőknek, és ez fokozottan igaz, ha olyan drága szoftverekről van szó, mint a Creative Suite programcsomag.
A Creative Cloud egyik feladata a kalózkodás problémájának megoldása azzal, hogy az Adobe kvázi szolgáltatásként kínálja a szoftvereit.
Ugyancsak megoldja a Creative Cloud a fejlesztési ciklusok problémáját. Többé nem lesz szükség arra, hogy a cég monoton ciklusokban frissítse a szoftvereit, a szolgáltatóknak pedig nem kell egy évet várniuk egy-egy új funkcióra.
Az Adobe ezentúl bármikor hozzáadhat új funkciókat az alkalmazásokhoz, vagy kiadhatja egy alkalmazás teljesen új verzióját, amint az elkészült.
És, hogy milyen veszélyek fenyegetik az Adobe-ot egy ilyen lépés után? Tény, hogy a felhasználók egy részének nem tetszik a cég fejlődési iránya, azonban jelenleg nincs igazi vetélytársa az Adobe-nak a piacon.
Vannak független fejlesztők, akik néhány ügyes szoftverrel képesek pótolni egy-egy Adobe alkalmazás funkcionalitását, de nincs mögöttük az a tőke, amit az Adobe fejlesztésekre és marketingre költhet.
Valószínűleg a cég így is elveszt néhány felhasználót azok közül, akik csak ritkán, alkalomszerűen használták a Creative Suite alkalmazásokat, ők a havi díjat nem lesznek hajlandók kifizetni.
Az viszont egyértelmű, hogy az Adobe nem ezekre a felhasználókra építi a jövőbeni stratégiáját, hanem az olyan kreatívokra és cégekre, akik lehetőséget látnak abban, hogy ésszerű havidíj ellenében minőségi kreatív eszközök és szolgáltatások széles köréhez férhetnek hozzá.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.