Tovább szárnyal az Adobe


6 százalékos emelkedéssel reagált tegnap az Adobe, miután negyedéves számaival sikerült lenyűgöznie az elemzőket. Úgy néz ki, hogy igencsak működőképes az új üzleti modell a cégnél, ami az eddig értékesített csomagokkal szemben havi előfizetésre próbálja átállítani ügyfeleit.


Túlszárnyalta a várakozásokat

Az elemzői várakozást meghaladó negyedéves értékesítésről számolt be március elsején végződő negyedéve után az elsősorban szoftvereiről híres Adobe Systems. Üzleti évének első negyedévében 1,01 milliárd dolláros árbevételt generált az amerikai technológiai cég a 985,8 millió dolláros Bloomberg konszenzussal szemben. A 0,35 dolláros egyszeri tételektől tisztított profit egy részvényre vetítve szintén túlszárnyalta a 0,31 dolláros várakozást.

 

Shantanu Narayen vezérigazgató elmondása szerint az internetes alapú szoftverek értékesítésének tudható be a jó negyedév, melyre a jövőben is nagy hangsúlyt kívánnak fektetni. Az Adobe-t a nagy közönség leginkább a pdf formátumú dokumentumok írására és olvasására szolgáló Adobe Acrobatról ismerheti, de a cég fő profilját a professzionális felhasználóknak szánt grafikai, tervező és kiadványszerkesztő szoftverek adják, ezek közül a legismertebb a Photoshop.

A május végén végződő negyedévre 0,975-1,02 milliárd dolláros bevételre számít a menedzsment, míg az 1,02 milliárd dolláros elemzői várakozás jelenleg a sáv tetejéhez áll közelebb. Az egy részvényre jutó eredmény tekintetében 0,29-0,35 dolláros nyereséget vár a vállalat vezetése a 0,34 dolláros szakértői prognózissal szemben.

Folytatódik az átalakulás

Az Adobe jelenleg rendkívül hosszú és bonyolult átalakuláson megy keresztül, a menedzsment szerint azonban az új modell hosszú távon ellensúlyozni fogja a bevételek átmeneti visszaesését. Az új üzleti modell lényege, hogy a korábban egy csomagban értékesített szoftverlicencek helyett a cég igyekszik előfizetéses modellre átállítani a felhasználóit. Ez azt jelenti, hogy nem az egy-másfél évente következő nagy verziófrissítéskor értékesíti a szoftvereit egyben a cég, hanem akár havi előfizetési díjért, akár egy-egy szoftvert is használhatnak a vásárlók.

Az előfizetéses modellt különféle felhő alapú szolgáltatásokkal segíti a cég, miközben a legtöbb felhasználó számára egyébként is olcsóbb és rugalmasabb megoldást jelent az új rendszer. Főként mivel az új funkciókat, szoftverfrissítéseket is sokkal gyorsabban kapják meg, mint a hagyományos licenceket vásárló fogyasztók.

Egyre nagyobb előfizetői bázis

A negyedévben 153 ezer fővel növelte előfizetői állományát a felhőalapú Creative Clould szolgáltatásában, melynek segítségével a Photoshop, a Dreamwaver és az Illustrator programok is elérhetőek. A 2012 tavaszán indított üzletág előfizetői állománya már a 479 ezer főt is elérte a negyedév végére, bevételei pedig 20 százalékkal emelkedtek éves alapon. Az üzleti év végére 1,25 milliós előfizetői bázisra számít az Adobe.

 

Az előző év azonos időszakához képest azonban nem teljesített túl jól az Adobe, a tisztított profit közel 40 százalékot zuhant. A gondok azonban már az üzemi eredmény szintjén kirívóak, ami egyrészt a megugró költségeknek tudható be, minden költségsoron emelkedés mérhető a bázishoz képest, másrészt a bevétel növekedési dinamikája is megtört. Mindezek a vállalat átszervezésével állnak összefüggésben.

 

A befektetők pozitívan értékelték a látottakat, piaczárás után 6,3 százalékot emelkedett az Adobe árfolyama. Az elmúlt 12 hónapban pedig már 18 százalékos emelkedésen van túl a részvény.

 

Az Adobe árfolyama (Nasdaq)

(Investor)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram