A cég üzenetét egy Photoshop action-el fejezi ki.
A Dove-tól már megszokhattuk, hogy kiáll a természetes szépség mellett és találkozhattunk már elrettentő példákkal is, ha Photoshop-túladagolásról van szó. De mit tehet a márka azon túl, hogy folyamatosan hangoztatja az élethű retusálás fontosságát (mind társadalmi, mind esztétikai okok miatt) és a saját kampányaiban kínosan ügyel arra, hogy kicsit se vetődjön fel az "akasztják a hóhért" eset? Photoshop actiont készít!
Mi is az a Photoshop action?
Nem más, mint egy letölthető fájl, amit a képszerkesztő programunkkal társítva egy kattintással már előre elkészített műveletsorozatot (leggyakrabban effekteket) hajhatunk végre a képeinken.
Korszakalkotó ötlettel állt elő a Dove. A többéves retusálás elleni hadjáratot folytatva most közvetlen módon üzen a kreatívoknak. Az effekt Beautify (Szépítő) nevet kapta, utalva arra a retusőrök által is gyakran használt menüpontra (Liquify), ahol általában a nemkívánatos súlyfelesleget szokták lefaragni a modellekről és amelyet a videóban is megtekinthet.
Ez a fájl azonban semmi forradalmit nem tesz, csupán visszavonja azokat a módosításokat a programban, amelyeket a képszerkesztők alkalmaztak, hogy szebbnek tűnjön az alany a feldolgozás végén. A népszerű Redditen tették közzé, hogy minél több emberhez eljusson, hirdetve ezzel is a cég filozófiáját.
Szintén a Redditen olvashatjuk az emberek véleményét is ezzel az akcióval kapcsolatban: sokan azért szomorúak, mert tudják, hogy a nagy cégeknél a képszerkesztők csupán kis emberek, akik követik a marketingesek és a vezérigazgató tanácsait; mások pedig ellenpéldának hozzák fel az anyacég egyik márkáját, ami mindennel összekapcsolható, csak a természetességgel nem.
A Dove a Unilever csoport egyik almárkája, ugyanehhez az óriáshoz tartozik a Fair&Lovely Fairness Cream is, ami azt sugallja az Indiában és Sri Lankán élő nőknek, hogy a boldogtalanságuk oka a sötét bőrük és ez a krém segít majd nekik abban, hogy egy világosabb, de mégis egységes arcszínt érjenek el. Fura, nemde?
Természetesen nem a mi dolgunk, hogy ítélkezzünk a márkák és a retusőrök felett, azonban azt mindig tartsuk szem előtt, hogy nem feltétlenül a reklámplakátokon látott, nullás méretű modellek alkata a tökéletes és nem minden nemesnek kikiáltott eszme mögött áll feddhetetlen háttér.
(Divány)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.