Azt például tudta, hogy másfél órányi filmhez akár több tízmillió órányi renderelésen keresztül vezet az út? Cikkünkből az is kiderül, mekkora helyen terpeszkedik el egy olyan animációs film, mint a Megaagy 3D.
Ki ne vágyott volna már arra, hogy szuperhőssé váljon? Ezt a titkos vágyat lovagolják meg az animációs technika folyamatos fejlődésével egyre látványosabbá váló filmek - a mozik bevételi adatait nézve igen sikeresen. E sorban az egyik legújabb a DreamWorks Animation által készített Megaagy, melyből 3D-s változat (is) készült. Ehhez a Hewlett-Packard segítségét használta az amerikai filmstúdió: a HP Z800 munkaállomást például a filmben szereplő tömeg és a szuperhős köpenyek mozgásának megtervezésénél alkalmaztak. A munkaállomások mellett a DreamWorks stúdió HP ProLiant szervereket, tároló és hálózati megoldásokat használt.
A Megaagy produkcióban alkalmaztak először High Dynamic Range képeket, eddig sosem látott vizuális gazdagságot kölcsönözve a filmnek. A HP DreamColor monitorok tették lehetővé ezt a szintű, széles színskálájú, gazdag képi világot. A többszáz művész munkáját dicsérő film létrehozásában szerepet kapott a stúdió és a HP által közösen kifejlesztett HP Visual Collaboration megoldás. A valósidejű videokonferencia felszereléssel ellátott tárgyalók kulcsfontosságú szerepet játszottak a rendezők, grafikusok és mérnökök munkájában: utazás nélkül tudtak hatékony megbeszéléseket tartani.
Végül néhány érdekesség a Megaagyról. A mozi elkészültéig több mint 50 millió órányi renderelésre volt szükség. Ezek az adatok még a mai modern winchesterek korában is több tucatot igényelnek: összesen több mint 100 TB lemeztárolási helyet foglaltak el. Az animációs szakemberek 320 teljes öltözetet fejlesztettek ki, illetve közel 700.000 esőcseppből állt a felhőszakadás, a tömeget pedig több mint egy millió karakter alkotta.
(Terminál)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.