Videó- és reklámfilm verseny


Az Európai Unió Kiadóhivatala által szervezett filmverseny az EU Bookshop és a TED on-line szolgáltatások népszerűsítésére.


Az Európai Unió Kiadóhivatala az Európai Unió intézményeinek, ügynökségeinek és egyéb szerveinek kiadója. Közvetlen és ingyenes hozzáférést biztosít az európai uniós jogszabályok gyűjteményéhez (EUR-Lex), az Európai Unió kiadványaihoz (EU Bookshop), a közbeszerzési vonatkozású dokumentumokhoz (TED), illetve az EU kutatási és fejlesztési tevékenységével kapcsolatos anyagokhoz (CORDIS).

A verseny célja:
Az Európai Unió Kiadóhivatala arra kéri az oktatási intézmények kommunikációs, filmes és más hasonló kurzusokon részt vevő diákjait és hallgatóit, hogy kreativitásukat és technikai tudásukat latba vetve készítsenek rövid népszerűsítő internetes videót az EU Bookshop szolgáltatásról, illetve televíziós reklámfilmet a TED-ről (naponta megjelenő elektronikus közbeszerzési értesítő). (A továbbiakban mindkét pályázati feladat esetében a pályamunkákat közös néven filmekként említjük).

1. pályázati feladat: EU Bookshop - népszerűsítő internetes videó 
Az EU Bookshop szolgáltatás az Európai Unió szerveinek on-line könyvtáraként és könyvesboltjaként működik, és magában foglalja az uniós intézmények, ügynökségek és más szervek által az EU tevékenységéről készített legfrissebb kiadványokat. A szolgáltatás, melynek 140 000 kiadványa közül a legrégibbek 1952-ben keletkeztek, az EU intézményeinek történelmi emlékezeteként szolgál. Az Európai Unió intézményei, ügynökségei és más szervei által kiadott könyvek, jelentések, tanulmányok, brosúrák és prospektusok az összes európai uniós szakpolitikát és tevékenységet - köztük az egészségügyet, oktatásügyet, halászatot és közlekedést is - lefedik. A szolgáltatás weboldala az alábbi címen található: http://bookshop.europa.eu

Az EU Bookshop lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az uniós intézmények, ügynökségek és más szervek hivatalos kiadványai között keressenek, azokat megrendeljék vagy ingyenesen letöltsék. Az EU Bookshop többek között hamarosan lehetőséget kínál arra is, hogy a felhasználók kérésre nyomtatási szolgáltatást vehessenek igénybe, melynek segítségével megrendelhetnek majd olyan kiadványokat is, amelyek készletei már kimerültek.

Az Európai Unió Kiadóhivatala reklámfilmet szeretne készíttetni az EU Bookshop szolgáltatás népszerűsítésére. A legfeljebb egyperces filmnek vidámnak, szórakoztatónak és fantáziadúsnak kell lennie, sőt, akár merész is lehet, fő, hogy az egész világon elnyerje a fiatalabb generációik tetszését.

A internetes videónak lényegében azt az üzenetet kellene közvetítenie, hogy a felhasználóknak csak néhány kattintásba kerül, és máris a hivatalos és ingyenes uniós információk és kiadványok tárháza áll rendelkezésükre, ráadásul saját nyelvükön, azaz az Unió 23 hivatalos nyelvén. A videót elsősorban az interneten (az EU Bookshop, az EUTube, a YouTube stb. weboldalán) keresztül terjesztik majd, és kereskedelmi vásárokon fogják bemutatni.

2. pályázati feladat: TED - televíziós reklámfilm 
A TED (”Tenders Electronic Daily” - naponta megjelenő elektronikus közbeszerzési értesítő) a “Kiegészítés az Európai Unió Hivatalos Lapjához” című kiadvány on-line változata, amelyben uniós közbeszerzési értesítések jelennek meg. A TED az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség közbeszerzési szerződéseivel kapcsolatos hivatalos információforrás. A TED használata ingyenes és egyszerű. Hetente ötször frissítik az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség új közbeszerzési értesítéseivel. A weboldal az alábbi címen található: http://ted.europa.eu

A filmnek tehát lényegében azt az üzenetet kellene közvetítenie, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k) előtt több ezer üzleti lehetőség áll Európa-szerte, és bármelyik országban módjuk nyílik ajánlattételre (az EU-n és az Európai Gazdasági Térségen belül). Ráadásul nyelvi korlátokkal sem kell megküzdeniük: a közbeszerzési szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatást mindenki a saját nyelvén (azaz az EU 23 hivatalos nyelvén és az EGT hivatalos nyelvein) olvashatja.

A televíziós reklámfilmmel az Európai Unió Kiadóhivatala a kkv-k üzleti döntéshozóit kívánja megcélozni. A nyertes pályaműveket a televízióban, valamint kereskedelmi vásárokon és az interneten (a TED, az EUTube, a YouTube stb. weboldalain) mutatják majd be.

A legfeljebb 30 másodperces televíziós reklámfilm legyen vidám, szórakoztató és fantáziadús, sőt, lehet akár merész is, fő, hogy az EU-n és az Európai Gazdasági Térségen belül elnyerje a nagyközönség tetszését.

A verseny ütemterve:
A verseny kezdete: 2010. június
A film feltöltéséhez szükséges felhasználói névhez és jelszóhoz való hozzájutás határideje: 2011. január 14.
A filmek elküldésének határideje (a Kiadóhivatal weboldalára való feltöltés időpontja és a postabélyegzőn szereplő dátum): 2011. január 17., közép-európai idő szerint 23:59:59
A bírálóbizottság ülésének időpontja: 2011. január (változhat)
Díjkiosztó ünnepség: 2011. február (változhat

A pályázatra vonatkozó további általános és technikai feltételeket itt olvashatjuk el.

(Európai Unió Kiadóhivatala)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram