A hatalmas memória tette csak lehetővé a gigászi alkotás elkészítését.
Az Adobe videós termékek felhasználói kézikönyveit készítő szakember, Todd Kopriva blogján jelent meg az alábbi cikk, mely élő példán keresztül mutatja be a 64-bites Creative Suite CS5 előnyeit a korábbi verziókhoz képest.
A story: Stephen van Vuuren úgy döntött, hogy az alagsori stúdiójában IMAX felbontású filmet fog készíteni a számítógépén az Adobe After Effects program segítségével. Természetesen komoly akadályokba ütközött, melyeket blogjában közzé is tett: "11 ok, amiért ne készíts IMAX művészfilmet az alagsorodban" címmel. A legfontosabb érv a hatalmas fájlméret volt.
Ugyanis az IMAX felbontású kb. 5600 pixel széles kompozíciók készítése az After Effects CS3 és CS4 alkalmazásokban 32 bites per pixel színfelbontásban roppant nehéz feladat. A 32 biten megcímezhető nagyon kevés (max. 4GB) memóriából kifolyólag az "image buffer error" hibák az alkotó állandó kísérőtársai voltak.
Ekkor jött Stephen segítségére az After Effects CS5 - a 64 bites újraírt kódnak köszönhetően a képek szépen elfértek a memóriában, így megszülethetett a mű: az IMAX felbontású fotografikus animáció.
A Creative Suite 5 mindkét videós terméke (Premiere Pro CS5 és After Effects CS5) már csak 64-bites alkalmazásként létezik. S bár a 64-bites operációs rendszerre átállás némileg költséges, mégis számos előnnyel jár: nagyon hosszú RAM Preview-k After Effects-en, illetve GPU gyorsított Mercury Playback Engine használata NVIDIA hardveren a Premiere esetében mindenféle átkódolás nélküli valósidejű munkát tesz lehetővé.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.