Régóta kért fejlesztéseket implementáltak a fejlesztők.
Az Autodesk bejelentette a 3ds Max modellező, animációs, renderelő és kompozitáló alkalmazásának a legújabb verzióját: a 3ds Max 2011-et.
Stig Gruman, az Autodesk Digital Entertainment vezérigazgatója elmondta, hogy újraírták a szoftvermagot, mely lehetővé tette az olyan régóta várt funkciókat, mint pl. a node-alapú material szerkesztés vagy a hardveres renderelés, ami hatalmas sebességnövekedést eredményez.
A 3ds Max 2011 főbb újdonságai:
-
Slate néven bemutatkozik az új node-alapú material editor, ahol az egyes material-ok közötti kapcsolatok vizuálisan szerkeszthetőek.
-
Quicksilver hardver renderelő, egy olyan több szálon működő renderelő egység, amelyik egyszerre használja ki a számítógép processzor (CPU) és a grafikus feldolgozó mag (GPU) lehetőségeit, ami így kb. tízszeres gyorsulást eredményez már hétköznapi grafikus kártyákkal is.
-
A viewportokban egyszerre sok texture map-et és materialt böngészhetünk, így a scene-eket sokkal könnyebben finomhangolhatjuk, az újrarenderelés szükségessége nélkül.
-
Extended Graphite modellező és Viewport Canvas eszközök, melyekkel a viewportban 3d ecsettel geometriákat, 2d ecsettel pedig textúrákat festhetünk.
-
Nem-destruktív módon rétegezhetőek a szerkesztések a referencia tartalmon, ami a művészek közötti együttműködést segíti
-
3ds Max Composite, egy új és teljes HDR kompozitáló rendszer, mely az Autodesk Toxik technológiáján alapul.
A program megjelenése 2010 áprilisában várható. A program specializált, 3ds Max Design 2011 bejelentése március végére várható.
A 3ds Max 2011 ára 3495 USD, a frissítés a 2010-es verziókról 1745 USD-be kerül, de éves szoftverfirssítéssel már 495 USD-ből megússzuk az upgrade-et.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.