Gépírás könnyedén

Hozzunk létre egy új Flash dokumentumot, majd állítsuk be annak tulajdonságait (Macintosh alatt a Command +J, Windows alatt pedig a Ctrl + J gyorsbillentyû leütésével) a képen látható módon.

|Hozzunk létre 4 réteget actions, keret, szöveg, gomb néven fentrõl lefelé, majd készítsünk egy keretet a keret rétegnek az elsõ kulcskockájára.

|Ezt követõen hozzunk létre egy gombot a gomb réteg elsõ kulcskockájára. Kattintsunk a gombra, és az F9billentyûvel (alt+F9 Mac esetén) nyissuk meg az "Actions" panelt, majd gépeljük be az alábbi kódot:

on (release) {

gotoAndPlay(1);
}
|Miután létrehoztuk a gombot, készítsünk egy szövegdobozt a szöveg réteg elsõ kulcskockájára. Kattintsunk a szövegdobozra, és állítsuk be a Properties tulajdonságpanelen dinamikusra (Dymanic Text), a szöveg típusát többsorosra (Multiline), legyen balra rendezett, és a Var: szövegmezõbe adjuk meg a szovegdoboz változónevet az ábrán látható módon.

Megjegyzés: A Var mezõ kitöltésére azért van szükség, mert így a szövegdoboz tartalmát változóként (szovegdoboz néven) érhetjük el és módosíthatjuk a kódból.|Ha ezzel is készen vagyunk, akkor az actions réteg 1. kulcskockájára állva gépeljük be az alábbi actionscript kódot:

Itt létrehozunk egy "q" nevû változót, aminek a kezdeti értékét 1-re állítjuk be:

q=1;

Ezzel a paranccsal adhatjuk meg, hogy milyen szöveget szeretnénk megjeleníteni a dinamikus szövegdobozban:

text = "Ez egy egyszerû példa a gépírásra actionscript segítségével. Tulajdonképpen olyan, mintha egy szöveg lenne kimaszkolva. Gyakorlatilag bármilyen szöveget írhatunk ide. Sebessége a mozi fps értékétõl függ.
Használjátok egészséggel! Imi";

Itt leállítjuk a mozit, várva a következõ kulcskockán lévõ parancsokra:

stop();|Ebben a lépésben a substring() függvényt fogjuk alkalmazni, amely visszaadja a text változóba begépelt szöveg karaktereinek hosszát egy kezdeti (0) és egy végérték (q) között. Ha a feltételben az aktuális szöveg hossza (text.length) nagyobb mint a kezdeti változó (q) értéke, akkor balról jobbra kiiratjuk a szöveget, és ezt egy ciklusban addig folyatajuk, amíg a szöveg végére nem érünk. Tulajdonképpen itt készítjük el az írógép hatást. Kattintsunk az actions réteg 2. kulcskockájára, és gépeljük be az alábbi actionscript kódot:

if (q < text.length) {

szovegdoboz = text.substring(0, q);

q++;

}

else {

szovegdoboz = text;

gotoAndStop(1);

}
|Miután készen vagyunk, annyit kell még tennünk, hogy visszamegyünk a 2. kulcskockára. Ehhez az actions réteg 3. kulcskockájára állva gépeljük be az alábbi actionscript kódot:

gotoAndPlay(2);

Íme, készen is vagyunk!

Jó munkát!

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram