Földgolyó

Hozzunk létre egy 800 x 800 pixeles, 100 dpi (dot per inch) felbontású, fehér hátterû üres dokumentumot.

|Töltsük ki a Background réteget feketével az Edit > Fill, ill. a Szerkesztés > Kitöltés opció segítségével.

|Hozzunk létre egy új réteget a Shift + Ctrl + N (Win), ill. a Shift + Alma + N (Mac) billentyûkombináció segítségével, és adjuk neki a "bolygó" nevet.

|Az Elliptical Marquee Toollal () készítsünk kört, majd a kijelölést helyezzük a kép közepére.

|A Paint Bucket Tool () segítségével töltsük ki a kört fehér színnel, majd kattintsunk az egér bal gombjával a kijelölt területre.|Változtassuk meg az Elõtérszínt R:94 G:94 B:198 –ra. A háttérszín maradjon fehér. Ügyeljünk arra, hogy az elõtérszín ne legyen túl kék, mert a kontinensek barna helyett rózsaszínûek lesznek.

|Készítsük el a földgömb mintáját a Filter > Render > Clouds ill. a Szûrõk > Renderelés > Felhõk parancs segítségével.

|Ezt követõen használjuk a Filter > Render > Difference Clouds, ill. a Szûrõk > Renderelés > Negatív felhõk parancsot. A Ctrl + F (Win), ill. az Alma + F (Mac) billentyûkombinációval addig ismételgessük a szûrõ használatát, amíg a megfelelõ minta elénk nem tárul.

|Miután elkészült a szép felhõ, vegyük le róla a kijelölést.
Keressünk bolygónkon egy szimpatikus felhõt, és jelöljük is ki az Elliptical Marquee Toollal ().
(Tanács: Csak a bolygó határain belül jelöljük ki a felhõt.)

|Használjuk a Filter > Liquify parancsot, és állítsuk be a következõ paramétereket. Majd tetszés szerint mossuk el a felhõket.
(Tanács: Az ecset mérete legyen kisebb a kijelölésnél.)

|A 9. és a 10. lépést többször megismételhetjük.

|Ahhoz, hogy gömbölyûbb hatást érjünk el, használjuk a Filter > Distort > Spherize parancsot a következõ beállításokkal.

|A Földgömb szélének elmosásához jelöljük ki a "bolygó" réteget és a Select > Modify > Contract… segítségével vegyünk el 3 pixelnyit.

|Invertáljuk kijelölésünket a Ctrl + Shift + I (Win), illetve Alma + Shift + I (Mac) billentyûkombinációval, és mossuk el a Földgömb szélét a Blur > Gaussian Blur paranccsal. A sugara legyen 3 pixel.|Hozzunk létre egy új réteget a Shift + Ctrl + N (Win), ill. a Shift + Alma + N (Mac) billentyûkombináció segítségével, és adjuk neki a "megvilágítás" nevet.|Állítsuk át az Elõtér színét fehérre, majd válasszuk ki a Gradient Toolt (), ill. az átmenet eszközt. Az átmenet fajtái közül használjuk a Radial Gradientet (). Az eszköz opció palettáján pipáljuk ki a Transparencyt.

A Gradient Editor segítségével készítsük el az átmenetet a fehértõl az átlátszóig.

|Húzzunk átmenetet a kép közepétõl a háromnegyedéig.|Merge Layer alkalmazásával egyesítsük a két réteget.
Az élethûség érdekében használjuk az Image > Adjustments > Levels (Ctrl + L) menüpontot tetszés szerinti beállítással.

|És íme! Máris a kozmoszban érezhetjük magunkat!

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram