Készítsünk egy 800 x 800 pixeles, 100 dpi (dot per inch) felbontású, fehér hátterû dokumentumot.

|Hozzunk létre egy új Layert a
Ctrl +
Shift +
N gyorsbillentyû segítségével, amelynek adjuk a „minta” nevet.

|Keressük ki a Polygon Toolt

a Toolbar palettáról, amellyel tetszõleges nagyságú és oldalszámú sokszöget hozhatunk létre. Elõször jelöljük be az opció palettán a Fill Pixelst, majd állítsuk a Sides (oldalak) mezõ értékét 6-ra. A Polygon options panelen állítsuk be a hatszög oldalainak a méretét 2 centisre.


|Jelöljük ki pontosan a hatszögünket. Ezt úgy hajthatjuk végre, hogy a
Ctrl billentyû nyomva tartása mellett egyszer rákattintunk a Layers panelen elhelyezkedõ képre.

|Húzzuk össze a kijelölésünket a Select > Modify > Contract segítségével, majd állítsuk be 2 pixelesre. Ezek után a
Del billentyû megnyomásával töröljük ki a hatszög belsejét, végül vegyük le a kijelölést a rétegünkrõl.


|Kettõzzük meg a hatszögünket a Layer > Duplicate Layer segítségével, majd az egyes sokszögeket helyezzük egymás mellé. Ismételjük ezt a lépést addig, amíg teljes képünket ki nem töltik a hatszögek, majd a végén vonjuk össze a rétegeket a
Ctrl +
E segítségével.

|A
Shift billentyû nyomva tartása mellett a Magic Wand Tool

segítségével jelöljünk ki minden harmadik hatszöget. A
Shift +
F5 gyorsbillentyûvel töltsük ki ezeket fekete színnel.
Ezek után vonjuk össze a „Background” layert a „labda” réteggel a
Ctrl +
E billentyûkombinációval.

|Következõ lépésként hozzunk létre egy új réteget, amelynek adjuk a „futball” nevet. Térjünk vissza a megújult „Background” rétegre, és azon belül a
Shift billentyû lenyomásával jelöljünk ki egy szabályos kört az Elliptical Marquee Tool segítségével. A
Ctrl +
C gyorsbillentyûvel másoljuk a kijelölést, majd
Ctrl +
V-vel helyezzük át a „futball” rétegre .

|Kapcsoljuk ki a „Background” layert a szemre kattintva.


|Adjunk 2 pixeles keretet a labdának az Edit > Stroke utasítással.|A labda gömbölyítéséhez alkalmazzuk a Filter > Distort > Spherize szûrõt. Ebben a helyzetben állítsuk be az Ammountot 100 százalékra és a Mode-ot Normálra.

|Most, hogy gömbölyû a labdánk, játsszunk egy kicsit a fényviszonyokkal. Kattintsunk kétszer „futball” nevû rétegünkre.
A Layer style ablakban keressük meg az Inner Glow effektust, és állítsuk be a következõ paramétereket. A Blend Mode-ot állítsuk át Normálra, az Opacityt csúsztassuk 77 százalékra, színét feketére, és az Elementsen belül a Size értékét 20 pixelre.
Végezetül állítsuk be az Inner Shadow effektust a következõ paraméterekkel: Opacity 40%, Angle -53 fok, Distance 150 pixel, Choke 4%, Size 32 pixel.

|Labdánk gólra kész!
Jó munkát!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.