Ha megoldást nem is nyújt, legalább enyhíthet a gazdasági válság hatásain a Pantone nevű cég új "terméke": a színek szabványosításával foglalkozó cég ugyanis bemutatta a "Mimosát", amely reményeik szerint 2009 meghatározó színe lesz, és segít a jó érzés, az optimizmus megerősítésében.
A "termék" neve: Pantone 14-0848 Mimosa. S hogy mi ez? A színek szabványosításával foglalkozó Pantone cég most bemutatott mélysárga színe, amely közleménye szerint "a nap melegét és tápláló erejét idézi fel. Az emberek pedig ösztönösen a Naphoz fordulnak, ha megerősítésre vágynak".
A Pantone által "felvilágosultnak és kreatívnak" nevezett szín lehet tehát az, amelyre a pénzügyi-gazdasági válság terheit nyögő emberiségnek szüksége lesz 2009-ben. Nők és férfiak egyaránt viselhetik, és jól megfér más színek mellett is - áll a közleményben.
Szokatlan, hogy egy színek létrehozásával foglalkozó cég bejelentése akkora teret kap a médiában, mint a Pantone most. A vállalat minden bizonnyal megérezte, hogy a jelenlegi nyomott hangulatban sokan olcsó módját keresik majd annak, hogyan tegyék vidámabbá életüket, erre pedig jó lehet a ruhaválasztás, vagy a nappali átfestése.
Az idén főként azok kaptak túladagolást a sárgából, akik a thaiföldi helyzetet figyelték - a csütörtökön 81 éves Bhumbiol király színe éppen ez, és odaadásukat kifejezve ebbe öltöztek a reptereket egy ideig megszálló tüntetők is. Jövőre viszont már politikamentes környezetben is uralkodó színné válhat a sárga, illetve annak élénk változata, a Mimosa.
Azt viszont nem tudni, hogy népszerűbbek lesznek-e ezután a Mimosát idéző színű budapesti villamosok, a New York-i taxik, a Coldpay zenekar meghatározó száma, a Yellow, vagy a Beatles Sárga tengeralattjárója.
Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!
Forrás:
Inforadio
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.